Filmtopic

Ja ik ben ervan overtuigd dat mijn vriendin het ook helemaal niks zou vinden.

Overigens van de week Talk To Me gekeken, ook weer geen enorme jumpscares ofzo, maar wel een heel tof verhaal en spannend genoeg. Vette film!
Bring her back, de nieuwste film van de regisseurs van talk to me, is ook wel een dike aanrader als je talk to me goed vond.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Komende vrijdag eindelijk Weapons kijken, vandaag Caught Stealing gezien. Vermakelijke film van Darren Aronofsky, lijkt erop dat ie eindelijk eens wat lol heeft gehad in plaats van alleen maar van die bombastische en/of zwaarmoedige films te maken. Was zelf ook absoluut geen fan van The Whale, dus dit was een verademing.

In ander filmnieuws, het Leiden International Film Festival heeft de eerste films bekend gemaakt! Zitten echt al wat interessante titels van Cannes en de herfstfestivals bij:

Zelf vooral erg benieuwd naar Sentimental Value van Joachim Trier (Worst Person in the World), Nouvelle Vague van Richard Linklater (Before trilogie en Boyhood), The Chronology of Water (regiedebuut van Kristen Stewart), The Smashing Machine van Benny Safdie en de openingsfilm Splitsville. Maar ook If I Had Legs I'd Kick You en The Mastermind stonden al op mijn watchlist, dus nu al een hoop moois. Ik voorspel alvast een lastige puzzel als het hele programma bekend is...

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Bubba
In ander filmnieuws, het Leiden International Film Festival heeft de eerste films bekend gemaakt! Zitten echt al wat interessante titels van Cannes en de herfstfestivals bij:

Zelf vooral erg benieuwd naar Sentimental Value van Joachim Trier (Worst Person in the World), Nouvelle Vague van Richard Linklater (Before trilogie en Boyhood), The Chronology of Water (regiedebuut van Kristen Stewart), The Smashing Machine van Benny Safdie en de openingsfilm Splitsville. Maar ook If I Had Legs I'd Kick You en The Mastermind stonden al op mijn watchlist, dus nu al een hoop moois. Ik voorspel alvast een lastige puzzel als het hele programma bekend is...
Afgelopen week is het volledige programma bekend gemaakt! Hoop zelf weer een film of 10 mee te kunnen pakken, veelal doordeweeks en overdag.

En het schema:

Zijn er nog meer mensen hier die van plan zijn om te gaan?

De nieuwe Paul Thomas Anderson krijgt goede recensies. Vanaf vandaag in de Belgische bioscopen. Vanaf morgen in de Nederlandse bioscopen.

**** "Een nieuw toppertje" - Humo
"Paul Thomas Anderson op het toppunt van zijn kunnen" - Focus Knack
"Een van de beste films van het jaar" - De Standaard
"Nieuw Meesterwerk" ***** - NRC
"Meeslepend en hilarisch meesterwerk" ***** - Vpro
"Een van de beste uit zijn carrière" - FilmTotaal
***** - The Guardian
***** - Little White Lies
***** - Roger Ebert
...

De nieuwe Paul Thomas Anderson krijgt goede recensies. Vanaf vandaag in de Belgische bioscopen. Vanaf morgen in de Nederlandse bioscopen.

***** - The Guardian
***** - Roger Ebert
...
Kaartje voor vrijdag is al binnen, ben heel benieuwd...

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Afgelopen weekend voor het eerst één van mijn favoriete films in IMAX gezien, namelijk Interstellar. Wat een heerlijk ervaring was dat zeg. Meerdere keren uit mijn stoel getrild en sommige scenes (bijna allemaal), zijn echt gemaakt voor het grote doek. Ohja en Hans Zimmer!
1758790779651.png

Morgen naar One Battle After Another! Debuteert met een 35e plek in de Letterboxd Top 250 vandaag! Kan niet wachten...

Vandaag begint ook de kaartverkoop voor het Leiden International Film Festival. Heb een schemaatje gemaakt voor mezelf, hoop toch een film of 9-10 mee te kunnen pikken.

Afgelopen weekend voor het eerst één van mijn favoriete films in IMAX gezien, namelijk Interstellar. Wat een heerlijk ervaring was dat zeg. Meerdere keren uit mijn stoel getrild en sommige scenes (bijna allemaal), zijn echt gemaakt voor het grote doek. Ohja en Hans Zimmer!
Bekijk bijlage 16166
In oktober komt in Enschede ook eindelijk imax en kan niet wachten. Hopelijk draaien ze ook dan een parel als Interstellar!

***** - The Guardian
***** - Roger Ebert
...
Thx nog voor de tip. Ik heb vandaag de film gezien, echt wel een aanrader.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Gisteren naar One Battle After Another gegaan. Makkelijk een van de beste films die ik van dit jaar heb gezien. Schitterend, dikke aanrader.

Yes, schijnt wel echt een mustsee te zijn, ik ga volgend weekend.

Hele stapels 10/10 reviews waarin termen als instant classic je om de oren vliegen.

Mooie double bill vandaag op Leiden International Film Festival. Twee Cannes titels en twee familieportretten, The Love That Remains (IJsland) en Left-Handed Girl (Taiwan). Ook meteen twee outsiders voor een Oscar nominatie voor Best International Feature.

Zijn er nog anderen aanwezig op LIFF komende week?

Leuk artikel wel, over de beste acteer prestaties van de 21e eeuw. Wat mij betreft had de nummer 2 de nummer 1 moeten zijn: Daniel Day Lewis in There Will Be Blood. Weet nog toen ik die voor het eerst gekeken had en daarna iets ging googelen in de trant van "was dit de beste acteerprestatie ooit?", ik was gewoon een beetje perplex.

Heath Ledger en Denzel Washington ook terecht hoog gerankt voor hun rollen. Had zelf Russel Crowe in The Beautiful Mind nog wel toegevoegd ipv zijn rol in Gladiator (ook niet slecht natuurlijk).

Wat is jullie favoriet?

Yes, Daniel Day Lewis zou denk ik ook wel mijn nr 1 zijn.

Ik miste Emma Stone (Precious Things) overigens wel. Over overgave gesproken!

Users who are viewing this thread