Lowlands 2025

Ik zie net een filmpje terug van mn telefoon met het laatste nummer van BSS. Die drop met Opus is echt totaal niet waar ik op had gehoopt haha. Jullie dit ook ervaren? Niet nuchter vond ik het al gek, maar nu nuchter vanaf het filmpje ook zeker niet.

• Leuk
Waarderingen: Armadildo
Had dat te maken met het geluid van de armadillow? Wij sliepen op camping 2 en hadden af en toe het idee dat de Bravo nog na 05:00 doorging, wat een geluid kwam daar af. Niet heel veel last van gehad maar viel ons wel allemaal op.

We sliepen gelukkig op 5, echt heerlijk kunnen bijtanken elke avond. Wel volgensmij zondagochtend dat ópeens de volumeknop van de armadillow omhoogschoot om stipt 08:00 en de hele groep/camping in een keer wakker was.

Die set van BSS was het hoogtepunt van mijn Lowlands!

Ik hoop dat hij nog in het geheel online komt, zaten meerdere memorabele momenten in. Einde was inderdaad wat vreemd, maar wel passend.

Ik zie net een filmpje terug van mn telefoon met het laatste nummer van BSS. Die drop met Opus is echt totaal niet waar ik op had gehoopt haha. Jullie dit ook ervaren? Niet nuchter vond ik het al gek, maar nu nuchter vanaf het filmpje ook zeker niet.
Haha die drop was echt een anticlimax ja. Verder wel echt leipe set. Die Headache lyrics over Opus vond ik dan wel weer mega sick, ook dat einde met Nederland, Jaderland was echt goed gevonden

Die drop kwam trouwens wel echt vrij snel nadat de stagemanager had gezegd dat hij moest gaan kappen binnen enkele minuten, ben benieuwd of hij daarom niet de drop heeft gedraaid of dat dat altijd al het plan was

Het mislopen van die set van BSS is mijn grootste gemis van Lowlands.. hopelijk komt ie idd nog online

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Ik zie stukje jamie xx op instagam voorbij komen en de reacties zijn zo voorspelbaar. De leukste vond ik 'Dit was zo kut, ze hadden Marc Rebelliet moeten laten afsluiten, wat een topshow was dat'. Echt wat komen er toch ook een hoop mensen op Lowlands af die zichzelf in zo'n weekend ineens tot kenner bombarderen. Muziek is (deels) subjectief maar van alle namen die je kan noemen een schreeuwende mafkees noemen als betere afsluiter, hilarisch. Beetje van hetzelfde niveau als de mensen die gingen klagen dat Lowlands Macklemore niet geboekt had terwijl ze nota bene FKA Twigs hadden. Ik heb om Marc moeten lachen hoor maar dan vooral als ramptoerist. Muzikaal slechtste wat ik ooit op Lowlands gezien heb.

Jamie xx maakt eigenlijk veel te leftfield-house voor Lowlands om af te sluiten maar zijn set was uitstekend. Heerlijk dat ie deze keer Kill Dem wél in zijn set verwerkte (op Primavera niet). En het einde met All You Children - Life (!!!!!!) - Baddy On The Floor was gruwelijk. En eigenlijk is Good Times een beetje een vreemde eend in zijn repetoire maar als je hem doet, doe je hem als afsluiter dus leuk om die ook eens mee te pakken.

Ik zie stukje jamie xx op instagam voorbij komen en de reacties zijn zo voorspelbaar. De leukste vond ik 'Dit was zo kut, ze hadden Marc Rebelliet moeten laten afsluiten, wat een topshow was dat'. Echt wat komen er toch ook een hoop mensen op Lowlands af die zichzelf in zo'n weekend ineens tot kenner bombarderen. Muziek is (deels) subjectief maar van alle namen die je kan noemen een schreeuwende mafkees noemen als betere afsluiter, hilarisch. Beetje van hetzelfde niveau als de mensen die gingen klagen dat Lowlands Macklemore niet geboekt had terwijl ze nota bene FKA Twigs hadden. Ik heb om Marc moeten lachen hoor maar dan vooral als ramptoerist. Muzikaal slechtste wat ik ooit op Lowlands gezien heb.

Jamie xx maakt eigenlijk veel te leftfield-house voor Lowlands om af te sluiten maar zijn set was uitstekend. Heerlijk dat ie deze keer Kill Dem wél in zijn set verwerkte (op Primavera niet). En het einde met All You Children - Life (!!!!!!) - Baddy On The Floor was gruwelijk. En eigenlijk is Good Times een beetje een vreemde eend in zijn repetoire maar als je hem doet, doe je hem als afsluiter dus leuk om die ook eens mee te pakken.
Tja Instagram reacties moet je per definitie niet serieus nemen. Het zal vast symbool staan voor een deel van het publiek, maar doorgaans is het een schreeuwende minderheid met weinig kennis of verstand.
Als we dan toch onrealistische takes gaan gooien wil ik graag Sisso & Maiko op de Alpha volgend jaar, maar dat slaat ook nergens op.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Haha die drop was echt een anticlimax ja. Verder wel echt leipe set. Die Headache lyrics over Opus vond ik dan wel weer mega sick, ook dat einde met Nederland, Jaderland was echt goed gevonden

Die drop kwam trouwens wel echt vrij snel nadat de stagemanager had gezegd dat hij moest gaan kappen binnen enkele minuten, ben benieuwd of hij daarom niet de drop heeft gedraaid of dat dat altijd al het plan was
oh dat zal er vast mee te maken hebben ja. Het klonk inderdaad nog niet helemaal af, ofzo...

Ja Jamie xx te veel links van het midden? Vond zijn muziek eigenlijk eerder te toegankelijk dan niet toegankelijk genoeg, maar misschien ben ik dat... Hier op het forum zijn we ook zeker niet het doorsnee Lowlands publiek getuige van dat hier volgens mij Fontaines toch echt dik de publieksfavoriet (van tevoren) was vs op LL iets als Chris Stussy en Gotu Jim. Groot Fontaines fan, maar vond ze wel te hoog uitkomen bij 3v12 top 25. Wat zou je wel een DJ Headliner voor volgend jaar vinden dan? Ki/Ki en Job was het niet, vond die takken wel echt bijgedragen aan de mystiek van Jamie btw

Geen. Laten we het zo veel mogelijk bij live acts houden svp.

Chemical Brothers/Prodigy/Underworld/Moderat etc. heb ik geen moeite mee, da's een live show.
Dit ja. Hoe wel ik op zich wel voorstander ben van een avondje een headliner/DJ-combi zoals dit jaar. Rolt wel lekker de nacht in.

Geen. Laten we het zo veel mogelijk bij live acts houden svp.

Chemical Brothers/Prodigy/Underworld/Moderat etc. heb ik geen moeite mee, da's een live show.
Kaytranada zou wel welkom zijn als (sub)headliner, heel erg leuk live. Moet DTRH nog inhalen

Voor mij was het precies de melancholische uptempo dance die ik nodig heb op een laatste avond van een festival.

Bij mij kwam Jamie xx totaal niet binnen na net bij Chase & Status gestaan te hebben. Al klonk het verder prima, ik ben na n half uurtje weggegaan. Hoop m toch nog wel een keer te zien want tis een super producer.

• Leuk
Waarderingen: bksdtrhll

Wel mooi dat je Marc Rebelliet helemaal niks vindt maar die vent doet alles op improvisatie en live. Das net even anders dan twigs die een gedeelte playbackt en alles 100 keer oefent en weet ik veel hoeveel man nodig heeft voor de hele choreo :)

Jamie XX niet gezien maar de meeste DJ's hebben een voor geknutselde set gemaakt en dan wordt er gedaan als of er gedraaid wordt.

Marc Rebelliet kan je inderdaad slecht vinden maar op muzikaal gebied is het aardig knap wat hij doet zo met improviseren. Heeft ook gewoon een muzikale studie (deels) gedaan. Denk zelfs knapper dan wat die twigs doet wat meer een voorstelling is. Gok dat ze zelfs geen noten kan lezen....maar goed Marc Rebelliet kan niks op muzikaal gebied volgens een "kenner"

Owh ja ik had ook 10x liever Macklemore gehad dan een dans choreo act als fka twigs met paaldansen en weet ik veel wat er in.
:P

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Bamischijf en freezeroz

Jawel toch? https://www.setlist.fm/setlist/jamie-xx/2025/parc-del-forum-barcelona-spain-435ebb17.html

Wel mooi dat je Marc Rebelliet helemaal niks vindt maar die vent doet alles op improvisatie en live. Das net even anders dan twigs die een gedeelte playbackt en alles 100 keer oefent en weet ik veel hoeveel man nodig heeft voor de hele choreo :)

Jamie XX niet gezien maar de meeste DJ's hebben een voor geknutselde set gemaakt en dan wordt er gedaan als of er gedraaid wordt.

Marc Rebelliet kan je inderdaad slecht vinden maar op muzikaal gebied is het aardig knap wat hij doet zo met improviseren. Heeft ook gewoon een muzikale studie (deels) gedaan. Denk zelfs knapper dan wat die twigs doet wat meer een voorstelling is. Gok dat ze zelfs geen noten kan lezen....maar goed Marc Rebelliet kan niks op muzikaal gebied volgens een "kenner" :P

Goh, iedereen kan improviseren en iets live doen, voor de 5% aan grappigheden waar Rebillet mee op kwam en waar hij vervolgens door viral is gegaan (zoals dat LET ME IN IM TRYNA FUCK nummer), is de overige 95% compleet slappe hap. Zijn improv optredens kan ie beter tot zijn oefenruimtes behouden, zoals normale artiesten doen.

Vind die All You Children plaat ook heel dik

• Leuk
Waarderingen: Mink en BeWario
Marc Rebelliet kan je inderdaad slecht vinden maar op muzikaal gebied is het aardig knap wat hij doet zo met improviseren. Heeft ook gewoon een muzikale studie (deels) gedaan. Denk zelfs knapper dan wat die twigs doet wat meer een voorstelling is.
Los van alles: Appels met peren natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Nizjni
Jawel toch? https://www.setlist.fm/setlist/jamie-xx/2025/parc-del-forum-barcelona-spain-435ebb17.html

Goh, iedereen kan improviseren en iets live doen, voor de 5% aan grappigheden waar Rebillet mee op kwam en waar hij vervolgens door viral is gegaan (zoals dat LET ME IN IM TRYNA FUCK nummer), is de overige 95% compleet slappe hap. Zijn improv optredens kan ie beter tot zijn oefenruimtes behouden, zoals normale artiesten doen.
Niet iedereen kan improviseren en zaken zo laten klinken heb je wel wat feeling voor nodig. Hij speelt ook piano hoor :) Kan ook niet iedereen het? Kan heldin Twigs een instrument spelen en noten lezen trouwens? Want wat die Marc kan kan iedereen :)

Maar goed niet bepaald je ding kan prima hoor maar zeggen dat iedereen dat kan is natuurlijk wel onzin :)

Users who are viewing this thread