Ook maar even een lijstje gemaakt. De kracht zat hem weer in de diversiteit van de muziek dit jaar voor mij.
Op zaterdagavond sta ik bij hét optreden in Heineken genaamd Papa Roach en zondagochtend 45 min (tranen) gelachen bij Kasper van der Laan.
De grap: “Hey jij daar, ja jij! Onbeschoft om met je rug naar me toe te staan zeg!”… “met je security shirt”
Hahaha. Ik piste bijna in me broek. Zo simpel maar zo goed.
Eerst even wat complimenten ook naar lowlands toe. Want wat is het toch allemaal goed geregeld zeg.
Wij kwamen op donderdag rond half 12 aan. Geen file, konden zo de parkeerplaats oprijden, vuilniszakjes in de hand, muntjes voor bekertjes en zo naar de groepscamping. Nog nooit zo snel op de plek gestaan.
Dat was overigens wel een stukje lopen vanaf de parkeerplaats in 33 graden hitte maar ach, je bier smaakt alleen maar beter.
Moet wel zeggen dat ik volgend jaar maar geen groepsplek meer ga doen. Vrienden van ons waren 11 uur binnen en hadden nog plek op camping 1?
Als er volgens EvE ongeveer 35.000 mensen op de Glamping staan (zegt hij in slotinterview), dan zal er ergens meer ruimte komen lijkt me…
Nog even over bier gesproken. De pre order vond ik fantastisch geregeld. Wij hadden 5 x 12 pack. Elke 5 keren dat we even een 12 pack ophaalde was het echt goed koud en we waren snel aan de buurt. Aardige gasten ook.
Terrein weer zo mooi als altijd. Wat is er toch veel te zien en doen op lowlands zeg. Die wijnbar vind ik echt een toevoeging. Ik drink geen wijn op lowlands, maar heb er even heerlijk gezeten in de schaduw met een bord roti.
Eten en drinken ook goed natuurlijk. Ik vond de prijzen overigens ergens wel meevallen. Ik betaalde voor een bord Gado Gado volgens mij 11,70? Een nasi compleet 17,50? Nou ja, ga hier in Amsterdam eens uiteten en kijk wat je kwijt bent voor een hoofdgerecht…
Vorig jaar heb ik een discussie gehad met een vriend: kregen we nou een baco uit een fles of blikje in de Haciënda?
Nou, dit jaar kregen we dus beide. De eerste keer toen het rustig was kregen we echte rum, toen er rijen bij de bar stonden dus uit een blikje.
Volgens de barman mag Haciënda wel sterke drank uit fles schenken omdat Bacardi zelf de hoofdsponsor is… nou ja, het smaakte prima.
Verder heb ik nog genoten van de donderdagavond. Ben geen silent disco fan maar ik vond de muziek prima en de koptelefoons kon je ook zo pakken. Was ook weer goed geregeld, veel toegankelijker dan voorgaande jaren.
Bedankt DavidDD voor De Badkamer tip. Een 25,00 euro betalen voor onbeperkt naar een heerlijke wc en douche, dat was het dubbel en dwars waard. Handdoek, deo, zonnebrand… ik kwam er elke keer weer als herboren vandaan! Dat doet een mens goed.
Even de artiesten top 10:
- Papa Roach
- Kasper van der Laan
- Chase & Status
- QOTSA
- KI/Ki & Job Jobse
- Sef
- Jalen Ngonda
- Weval
- Sisso & Maiko
- Vampire Weekend
Ik ben elk jaar bij de Bravo opener te vinden. Toch even een leuk momentje om daar weer te staan. Had me al ingefluisterd van te voren en was benieuwd wat Jalen Ngonda zou brengen. Ik heb in tijden niet een stem gehoord die zo mooi klinkt live. Kreeg er kippenvel van zeg. Goed begin van het weekend.
Vooral Sef heeft me kunnen pakken. Ik was geen fan van het nieuwe album, maar moet zeggen dat ik mis zat. Soms heb je wel eens een artiest die live beter is dan op spotify en dat vind ik dus met Sef. Shirt uit, helikopter piloot was voor mij een geweldig lowlands moment. Prachtig beeld zo met al die zwaaiende mensen!
Het optreden van KIKI vond ik echt een beleving. Als ik de set terug luister ben ik misschien niet echt onder de indruk, maar door de hoeveelheid bier en alle gezellige losgaande mensen om ons heen kon het niet beter. 90 min lang springen en dansen, genieten!
Als groot Papa Roach fan waren mijn verwachtingen hoog. Ik stond al 30 min voor het optreden in de zaal, dus had een mooie plek. Ik heb oprecht 75 minuten lang genoten. Heerlijk Amerikaans optreden! “BEST CROWD OF THE TOUR” hahaha ik kan daar echt van genieten.
De covers van Limp Bizkit, Korn en Dr Dre deden het natuurlijk goed bij het publiek.
In voorgaande shows deden ze ook een cover van The Prodigy, jammer dat deze niet voorbij kwam dit keer.
Bezweet en voldaan uit de Heineken. Moest echt even een biertje halen en alles een plekje geven!
QOTSA had ik nog nooit gezien maar ook dat vond ik helemaal geweldig. Strak optreden en een geweldig einde! Mooie moshpit rechtsbuiten bij de Alpha.
Minpuntje deze lowlands was voor mij de drukte overal.
Ik probeerde de drukte een beetje te ontwijken maar soms ontkom je er niet aan. Ik was 5 minuten te laat bij horsegiirl en ik stond bijna bij de Lima… in de bravo heb ik het geeneens geprobeerd in de nacht. Veel mensen die ons afraadde om naar binnen te gaan.
Jammer dat Encore in de Heineken een beetje tegenviel. Ik had zin in wat goeie hiphop maar kwam een beetje bedrogen uit. De sfeer nummers van vorig jaar ontbraken een beetje.
Ik was ook te laat bij RAYE. Stond redelijk achteraan en kwam er niet lekker in. Jammer maar helaas. Vind het namelijk echt een geweldige artiest.
Volgende keer hopelijk meer geluk!
Al met al weer een geweldig weekend gehad. Ik was een beetje bang dat na de corona de sfeer om was geslagen. In 2022 vond ik het namelijk erg slecht met wat opgefokte mensen etc.
Echter heb ik dit jaar echt alleen maar leuke mensen gezien en gesproken. Van de leeftijd 18 tot 60, maar met alles en iedereen gezellig gehad. Een maat van me is echt zo een sociaal dier en die maakt ook echt met iedereen een praatje. Daar moet je als persoon maar zin in hebben, maar het leek wel alsof iedereen erop zat te wachten. Dat is de kracht van het festival lowlands.
Of je nou bruin paars geel wit blauw bent, homo of hetero of alles er tussen in, het is allemaal goed. Dat maakt het mooi.
Volgend jaar zijn we er weer bij!