Graspop Metal Meeting 2026

Dit betekent nog niets, het is slechts een eerste reeks namen. LOG is misschien wel de volgende headliner die over een paar weken wordt aangekondigd... 😉
En anders ook een perfecte naam voor de Lokerse, en zoals al iemand anders heeft aangehaald is het nogal twijfelachtig dat een Amerikaanse band zo lang in Europa gaat blijven hangen. Dus zou niet te veel hopen op GMM

En anders ook een perfecte naam voor de Lokerse, en zoals al iemand anders heeft aangehaald is het nogal twijfelachtig dat een Amerikaanse band zo lang in Europa gaat blijven hangen. Dus zou niet te veel hopen op GMM
Ik dacht aan Alcatraz. 😉

Dit betekent nog niets, het is slechts een eerste reeks namen. LOG is misschien wel de volgende headliner die over een paar weken wordt aangekondigd... 😉
Maak van een paar weken maar een paar maanden. Ik verwacht niets voor eind oktober

Het ook zomaar kunnen dat LOG voor Dynamo 2026 een kans maakt. Mogelijk dat we al wat namen na dit weekend weten daar.

Als dat zo is dan kunnen we LOG op gmm wel vergeten. Te dichtbij elkaar
Ik zal het dit weekend in de gaten houden😉 zou voor mij wel reden zijn om Dynamo weer mee te pakken. Overigens hoeft LoG op dynamo niet meteen te betekenen dat ze nie op GMM kunnen staan. (Afgezien van de langdurige tour zoals al meermaals aangegeven). Dynamo is in NL en GMM in belgië. T zal eerder invloed hebben op dat LoG op pinkpop zou staan (waar ik ze overigens zowiezo nie verwacht maar meer even als voorbeeld)

Ik zal het dit weekend in de gaten houden😉 zou voor mij wel reden zijn om Dynamo weer mee te pakken. Overigens hoeft LoG op dynamo niet meteen te betekenen dat ze nie op GMM kunnen staan. (Afgezien van de langdurige tour zoals al meermaals aangegeven). Dynamo is in NL en GMM in belgië. T zal eerder invloed hebben op dat LoG op pinkpop zou staan (waar ik ze overigens zowiezo nie verwacht maar meer even als voorbeeld)
Nou ik snap dat we te maken hebben met landsgrenzen. Maar 40km tussen dessel en eindhoven is niks. Buiten dat hebben ze overlap in het genre.
Maar de tijdspanne is hier interessanter.

27-31 juli: roemenie
1 aug: wacken
6-9 aug bloodstock (engeland)

Alcatraz zou kunnen gezien ze niet 3 dagen optreden daar.

Dynamo een week later zou kunnen.
Gmm tja als de tour 2 maanden duurt

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Piebe71
Zou Alice niet komen met zijn Oude Alice Cooper band
Vind het een lekker album hoor lekker die oude vibe een beetje

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Voor mij mag Machine Head terug headliner worden volgend jaar, vond hen met overschot de beste band op Alcatraz vorig weekend.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Vrees echter dat we zullen moeten vrede nemen met mindere bands (voor mij) zoals Ghost, Sabaton, Volbeat als headliner 😱
Jah dat is een 90's band vs een hoop 00's bands.
Die gaan steeds meer komen. Zelf heb ik ook meer gevoel bij machinehead maar het hoeft geen judas Priest ritme te worden

Vind het wel raar als blijkbaar bijna alle andere festivals iets van namen bekend beginnen maken meteen na de vorige editie, dat Graspop kiest om niet mee te doen.

Is dat dan wegens nog genoeg social media aandacht zonder of aan wat zou dat liggen

Vind het wel raar als blijkbaar bijna alle andere festivals iets van namen bekend beginnen maken meteen na de vorige editie, dat Graspop kiest om niet mee te doen.

Is dat dan wegens nog genoeg social media aandacht zonder of aan wat zou dat liggen
Is gewoon een verschil tussen de juni festivals waar Graspop onder valt en die van augustus, waar onder meer Alcatraz onder valt. Bij bijvoorbeeld Hellfest, Sweden Rock en Download zijn er ook nog geen namen. RAR/RIP kondigt normaal gezien ook niet direct aan, maar hebben met Linkin Park nu een uitzondering gemaakt. Vermoedelijk op verzoek van het management van LP.

De festivals van augustus (en eind juli) hebben juist wel bijna allemaal al namen voor volgend jaar aangekondigd. Zal een strategische overweging zijn van de European Metal Festival Alliance. Dat is een samenwerking tussen allerlei Europese festivals van vergelijkbare grootte die ongeveer in dezelfde periode plaatsvinden.

verschillende festivals hebben verschillende aankondigingsstrategiën, zal vast een gedachte achter zitten. vrijwel alle grote festivals in de Benelux wachten net als Graspop gewoon tot de herfst of nog langer toch? Lowlands, Pukkelpop, Werchter, Pinkpop
vroeg aankondigen is eerder de uitzondering op de regel en wordt vooral gedaan door de kleinere augustus festivalletjes.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71, saurus en Jamel

Een van de redenen kan zijn dar veel bands ook op tour zijn deze zomer en eventueel op andere festivals spelen van live nation of in België waardoor mensen zeggen ahnee ik ga ze volgend jaar wel zien op graspop of ik zie ze binnen x-aantal weken daar al ik ga nog geen ticket voor graspop kopen.

Users who are viewing this thread