Alcatraz Open Air 2025

Zal wel als het terrein open gaat. Vermoed dat er ergens een doek hangt weer. En dan vanavond ook op Bloodstock de headliners van main en tent dacht ik
Idd samen met nog wat namen allicht op Bloodstock. Bloodstock komt om 18u20 lokale tijd dus hier 19u20

Te veel ander bekend volk tegengekomen dus weer de meeting gemist 🫣

Nu aan het aanschuiven voor het ontbijtbuffet. Wel alsnog een enorme file valt toch tegen. Gelukkig een heel ruime marge genomen en voor morgen is het al ok als ik de tweede band zie.

Nu aan het aanschuiven voor het ontbijtbuffet. Wel alsnog een enorme file valt toch tegen. Gelukkig een heel ruime marge genomen en voor morgen is het al ok als ik de tweede band zie.
Die rij bij het ontbijtbuffet is echt schandalig slecht. Ben tot nu toe absoluut niet te spreken over de organisatie dit jaar. Parkeren was chaotisch, de rijen voor beide campings absurd lang en nu dit weer. On-Alcatraz matig.

• Verdrietig
Waarderingen: thesummoning

Ze staan op Eagle plaza dat ei te bakken op een camping stelletje van 30x40. Schiet lekker op!

Verder wat stroeve start eerlijk gezegd. Als je hier voor het eerst komt is er veel onduidelijk.

Eagle plaza mag ook wel qua sanitair flinke upgrade krijgen.

Die rij bij het ontbijtbuffet is echt schandalig slecht. Ben tot nu toe absoluut niet te spreken over de organisatie dit jaar. Parkeren was chaotisch, de rijen voor beide campings absurd lang en nu dit weer. On-Alcatraz matig.
Naja ik wil eigenlijk niet zeuren, maar ben echt verbaasd. Parkeren was een chaos. Toen we uit de pendelbus kwamen stond een rij van zeker 400 meter. Maja voor wat eigenlijk? Ik moest naar Eagle plaza. Staat pas aangegeven als je 2 uur in de rij staat voor graveyard. Toen nog zeker een uur in de rij bij Eagle plaza. 1 toegang poortje. Pen en papier. Lijstje afvinken. :s

Waarom niet gelijk het combi bandje hier om doen? niemand wist waar ik die kon halen. Gisteren zonder bandje zo het terrein op kunnen lopen. Is raar!
Geen statiegeld muntjes gehad. Geen vuilniszakken gehad of gezien.

Ohja mn sixpack voucher moest in leveren op een andere camping. 6 lauwe blikken. Niet eens beetje koud.
Qua organisatie is heeeeel veel ruimte voor verbetering.

Nu lekker klaarmaken voor het muziekprogramma! Zin in!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Naja ik wil eigenlijk niet zeuren, maar ben echt verbaasd. Parkeren was een chaos. Toen we uit de pendelbus kwamen stond een rij van zeker 400 meter. Maja voor wat eigenlijk? Ik moest naar Eagle plaza. Staat pas aangegeven als je 2 uur in de rij staat voor graveyard. Toen nog zeker een uur in de rij bij Eagle plaza. 1 toegang poortje. Pen en papier. Lijstje afvinken. :s

Waarom niet gelijk het combi bandje hier om doen? niemand wist waar ik die kon halen. Gisteren zonder bandje zo het terrein op kunnen lopen. Is raar!
Geen statiegeld muntjes gehad. Geen vuilniszakken gehad of gezien.
Ik weet het ook niet. Dit ben ik totaal niet gewend van Alcatraz. Het valt me heel erg tegen tot nu toe. Hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Het stukje in de verkeerde rij staan is gelukkig wel iets dat je maar één keer overkomt, spreek ik uit ervaring. De rest kan natuurlijk alsnog beter.
Hopelijk vanaf nu een soepelere ervaring!

Wat verwacht men vandaag als hoogtepunt qua bands?

Misschien is Alcatraz nog niet klaar voor een uitverkochte editie? Allee ja enkel combitickets (en daarjuist keek ik even op de site en er waren (opnieuw?) combitickets beschikbaar?)

Ik vond het gisteren veel te druk. Vooral in het Morgue en Helldorado gedeelte. Bij al die ertstandjes tegenover ik denk de uitgang van El Presidio is het ook zo smal vind ik. Ik kreeg Duisburg gevoel bijna (2007 denk ik, techno festival in Duisburg, verschillende mensen toen in een tunnel overleden door slechte crowd control, was er zelf niet bij maar wel over gelezen). Vandaag verwacht ik het wel beter, aangezien 30 percent van al dat volk kan opschuiven naar het mainstage gebied.

Ook zwaar moet overwerken, daardoor exhausted as fuck (moet helpen in magazijn, normaal die ik Bureaujob). Dan nog boodschappen voor mijn vader doen. Dus was er veel te laat. Meeting en Evil Invaders gemist. Evil Invaders kwam ook door mijn lomp moment van het weekend. Althans ik hoop dat het hier bij blijft. En nee deze keer had het niks te maken met een toilet, maar ik vertel voor de nieuwsgierigen zo meteen het verhaal

Overkill door vermoeidheid maar de helft kunnen zien maar wel kunnen zien wat ik wou zien van hun. Maar op een bepaald moment even van voor gaan zitten tegen de railing. Ik heb ook wel ondervonden dat dit niet eigenlijk mijn soort thrash niet is eerlijk gezegd. Verklaart waarom ik nooit misschien heel veel moeite gedaan heb voor deze band, ik besefte het gewoon diep van binnen nog niet (voor zij die mijn post over Overkill en tijd geleden niet lazen, tot hier toe elke keer als Overkill in de buurt spelen had ik iets voor waardoor ik ze niet haalde of iets te laat was)

Frog Leap al enkele keren gezien, maar vandaag werkte het niet bij mij. Op een bepaald moment in die zetels tussen Swamp en markt gaan zitten. Echt wel een mooie toevoeging trouwens! En zowaar daar half in slaap gevallen van de vermoeidheid

Het verhaal. Dus ik kom daar toe en zit maar te zoeken en te zoeken achter mijn ticket. Ik vond het maar niet. Enkele drankbonnen alleen maar. Op de duur was ik het zo beu, gewoon een campingticket gekocht. Want de helpdesk was al dicht. Dus eerst nog helemaal naar die camping, vanaf die camping was met campingbandje gelukkig een short cut naar het festival. Deze ochtend ik zoek verder en verder in mijn afschriften. Met dat camping ticket zie in Weeztix. Ik zoek op Weeztix, niks. Dat begon ik op bedrag te zoeken. Zie ik opeens 219 euro naar Ticketswap. Ik denk van "WTF". Welk duur ticket heb ik via Ticketswap gekocht? Dus ik ga kijken en jawel ... Mijn ticket stond in de Ticketswap app 😵‍💫normaal koop ik niet via Ticketswap als ik geen compleet nieuw ticket ontvang. Maar bij Alcatraz was dat wel. Dus daar snap ik mijn eigen redenering dat ik via Ticketswap gekocht heb. Maar normaal koop ik zolang niet uitverkocht enkel aan lagere prijs en ik vond het terug aan 219 op mijn bankapp. En dat was denk ik ook de prijs voor een ticket via de organisatie zelf? Dus daar snap ik mijn eigen redenering niet. Althans nu staan ze aan 219 op de site. Zijn ze misschien duurder geweest?

Een voordeel wel aangezien ik slecht slaapt met iets rond mijn pols, deze nacht heb ik nog goed kunnen slapen

Kunnen ivm privé omstandigheden pas in de loop van de middag op Alcatraz zijn, zijn de rije al minder bij de bussen en de camping? Plek op de camping ga ik wel vanuit dat die er nog is. Is het net zo geregeld als op Graspop dat er iemand staat die je een "plek" aanwijst? Of is het gewoon zelf zoeken.

Moet ook wel zeggen dat ik nog nooit zo'n grote rijen zag als dit jaar. Heb geen idee wat er allemaal concreet veranderd is aan de organisatie.

Moet ook wel zeggen dat ik nog nooit zo'n grote rijen zag als dit jaar. Heb geen idee wat er allemaal concreet veranderd is aan de organisatie.
Ik denk een pak meer tickets verkocht. Volgens mij is er een switch bezit waarbij steeds meer Graspoppers beginnen te kiezen voor enkel Alcatraz

Users who are viewing this thread