Radiohead en aanverwante projecten

'mindblowing vanues' zal ook wel een overdrijving van heb ik jou daar zijn

Geruchtje dat Radiohead volgende week met een livealbum in een bepaalde vorm rondom Hail To The Thief komt. Benieuwd hoe en wat hoor. Beetje vreemde timing ook, maar de shows rondom die plaat waren fenomenaal dus laat maar komen.

Mag gerust een tourtje aan geknoopt worden.

Geruchtje dat Radiohead volgende week met een livealbum in een bepaalde vorm rondom Hail To The Thief komt. Benieuwd hoe en wat hoor. Beetje vreemde timing ook, maar de shows rondom die plaat waren fenomenaal dus laat maar komen.

Eén van mijn minst favoriete albums van Radiohead (vind het nogsteeds wel een goed album trouwens), maar leuk dat er weer wat muzikaal nieuws is uit de Radiohead hoek.

Zou wel wat te maken kunnen hebben met die theater show die ze nu hebben rond Hamlet.

Bijzonder hoe Radiohead helemaal vanuit het niets een enorme populariteitsboost ervaart bij jonge luisteraars. Van 30 miljoen naar 38 miljoen Spotify luisteraars in een 4-tal maanden tijd las ik. Let Down, All I Need en Fake Plastic Trees die ontploffen op Tik Tok en vooral Let Down die zelfs in Billboard charts terechtkwam. 😅

3 van de 5 meest gestreamde nummers uit de 90's zijn er eentje van Radiohead.

kden4un797hf1.jpeg

Iemand een idee waar dit ineens vandaan komt? Op z'n minst bizar voor een band die al zoveel jaar non-actief is.

Bijzonder hoe Radiohead helemaal vanuit het niets een enorme populariteitsboost ervaart bij jonge luisteraars. Van 30 miljoen naar 38 miljoen Spotify luisteraars in een 4-tal maanden tijd las ik. Let Down, All I Need en Fake Plastic Trees die ontploffen op Tik Tok en vooral Let Down die zelfs in Billboard charts terechtkwam. 😅

3 van de 5 meest gestreamde nummers uit de 90's zijn er eentje van Radiohead.

Bekijk bijlage 15526

Iemand een idee waar dit ineens vandaan komt? Op z'n minst bizar voor een band die al zoveel jaar non-actief is.
Met name TikTok. Creep, No Surprises en Let Down worden regelmatig gebruikt in shorts. Aphex Twin heeft een beetje hetzelfde, paar nummers worden ook heel erg veel gebruikt. Vind het stiekem wel tof dat mensen zo de muziek leren kennen.

• Leuk
Waarderingen: zero en mattman
Ik heb geen idee of het nu nog invloed heeft, maar Let Down wordt ook gebruikt in The Bear. Wel in het eerste seizoen, dus dat is al enkele jaren geleden, maar als ik het me goed herinner was het wel in de seizoensfinale en in een behoorlijk indrukwekkende scène. Misschien is daarmee de 'wederopgang' van het nummer op TikTok ingezet?

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Ik heb geen idee of het nu nog invloed heeft, maar Let Down wordt ook gebruikt in The Bear. Wel in het eerste seizoen, dus dat is al enkele jaren geleden, maar als ik het me goed herinner was het wel in de seizoensfinale en in een behoorlijk indrukwekkende scène. Misschien is daarmee de 'wederopgang' van het nummer op TikTok ingezet?
Let Down wordt best vaak in series en films gebruikt.

Inderdaad The Bear maar heb laatst ook de verfilming van Never Let Me Go gezien, daarin zat ie ook (viel me extra op omdat ik beide in dezelfde maand keek).

• Leuk
Waarderingen: zero
Vind de versie van Go to Sleep beter dan de album versie alvast. Zoveel extra energie erin.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Hail to the Thief staat denk ik wel in mijn top 3 van Radiohead albums, dus deze smaakt me erg goed. Veel energie in deze opnames.

Users who are viewing this thread