Graspop Metal Meeting 2026

Euh nee sorry ... Ik stond toen bij Testament. Pas op ik vind Parkway Drive een heerlijke band maar dat vind ik van Testament ook. En Parkway Drive ging (met de nadruk op ging ... *)ik de week erna zien op Jera On Air.

Maar ik heb het over of Sabaton een arena band kan worden. Want hoewel ik zeg in mijn vorige post dat de band (waarmee ik naar Sabaton inderdaad verwijs) de x factor heeft, vind ik dat ook van Parkway Drive! Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik kan kiezen tussen een 200 man show van PWD of een 50 man show van Sabaton, ik kies voor PWD. Maar hey ik ga ook naar Luxemburg voor Sabaton in november (waar ik geen pyro verwacht want de Rock Hal is een zeer klein zaal). Ik ben dan voor mijn werk in Luxemburg dus ja ... Maar toch. In het Sportpaleis wil ik ze ook wel gaan zien.

Maar dus om nog een fout recht te zetten: voor mij hebben beide bands de x factor en niet enkel Sabaton

Maar daarom ben ik er nog niet van overtuigd dat PWD goed genoeg verkoop voor stadiums. Maar hey, als ze er toch ooit staan, dan drinken we er samen een biertje 😉

* Ging dus inderdaad. Nog even een leuk verhaal. Ik ging dus normaal inderdaad Parkway Driver zien op Jera. En ik HEB ze ook gezien. Alleen slechts één nummer ... . Na het eerste nummer moest ik naar het toilet en ik hoorde uit een andere tent iets dat wel leuk klonk. Ik ben daar even binnen gegaan. Een coverband van NoFx. En in kijk even goed ... Een kameraad van mij op zang. Totaal gemist in de timetable dus was een verrassing. En ja lang verhaal kort, ik ben in die tent blijven plakken
Na ging* vreesde ik meteen een nieuw toilet-verhaal, maar dat viel dus mee dit keer:ROFLMAO:

Na ging* vreesde ik meteen een nieuw toilet-verhaal, maar dat viel dus mee dit keer:ROFLMAO:
Al een chance heb ik Parkway Drive sinds 2012 toch een keer of 5 volledig gezien. Meest legendarische keer toch wel 18 november 2012 in Alfacam Lint en 13 maart 2018 in de AB Club in Brussel

Al een chance heb ik Parkway Drive sinds 2012 toch een keer of 5 volledig gezien. Meest legendarische keer toch wel 18 november 2012 in Alfacam Lint en 13 maart 2018 in de AB Club in Brussel
Dan heb je toch een legendarische doorkomst op Graspop gemist de laatste keer. Wat een show, en wat een Pyro! Zelfs bovenop de mains

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Ze hebben de productie, de songs en het charisma om het te kunnen. Nu nog de bezoekersaantallen..

Maar volgens mij gaat er hier wat fout in de vertaling, of tenminste hoe wij het lezen. Volgens mij wordt in het Engels het woord Stadium ook gebruikt voor zalen a la Ziggo Dome. In de USA zijn het vaak van de basketbalzalen waar ongeveer 20k mensen in kunnen (soms wat meer, soms wat minder). Ik heb het idee dat PwD daarop doelt en niet de Arena's van deze wereld.
Of in de locatie. Want ik denk in Australië dat die stadiums wel in de nabije toekomst zullen komen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Heeft Parkway Drive niet gewoon te weinig hits om een stadion uit te verkopen, te weinig bekendheid bij Jan Modaal?

Als ik tegen de niet-metal liefhebbers uit mijn omgeving over een optreden begin, kent de meerderheid uiteraard Metallica, Rammstein of Linkin Park, ze weten wie Maiden, Slipknot of System of a Down zijn en er zijn ook nog wel blikken van herkenning bij Ghost, Sabaton, Gojira (dankzij de OS) of recentelijker zelfs Sleep Token, maar bij Parkway Drive hoort iedereen het toch in Keulen donderen.

Ik denk dat je toch (ook al was het maar even) deel moet uitmaken van de zeitgeist om die status te hebben.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Heeft Parkway Drive niet gewoon te weinig hits om een stadion uit te verkopen, te weinig bekendheid bij Jan Modaal?

Als ik tegen de niet-metal liefhebbers uit mijn omgeving over een optreden begin, kent de meerderheid uiteraard Metallica, Rammstein of Linkin Park, ze weten wie Maiden, Slipknot of System of a Down zijn en er zijn ook nog wel blikken van herkenning bij Ghost, Sabaton, Gojira (dankzij de OS) of recentelijker zelfs Sleep Token, maar bij Parkway Drive hoort iedereen het toch in Keulen donderen.
De gemiddelde Werchterganger begint ze nu toch ook al te kennen door hun 2 passages. Ze nemen zeker de juiste stappen door daar te spelen. Maar soms heb je ook een manager met ballen nodig. Volgens mij waren hogere plekken op Werchter en dergelijke wel mogelijk. Maar we zien toch vaak dat ze settlen op een lager plekje om toch maar te kunnen spelen. Bij een band als sleep token is het dan volledig omgekeerd. Ze riskeren een volledige zomer niet te spelen op enkele grote shows na.

Parkway drive heeft enorm veel fans, dat zien we aan de hoeveelheid merch op Graspop e.d. maar de kans dat je Parkway drive 1 of zelfs meerdere keren per jaar in België kan zien is groot.

Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar het is wel iets op over na te denken.

Ik weet niet in hoeverre we er conclusies moeten uit trekken maar de electric callboy dag op Lokerse is nagenoeg uitverkocht. Ik weet niet hoe lang geleden de metal dag ooit uitverkocht is, maar die verkopen dus los meer tickets dan Judas priest, Scorpions, gojira ... Volgende passage gaan die een mainstage headlinen volgens mij.

Ik weet niet in hoeverre we er conclusies moeten uit trekken maar de electric callboy dag op Lokerse is nagenoeg uitverkocht. Ik weet niet hoe lang geleden de metal dag ooit uitverkocht is, maar die verkopen dus los meer tickets dan Judas priest, Scorpions, gojira ... Volgende passage gaan die een mainstage headlinen volgens mij.
Dat was hier ook al meerdere malen uitgesproken door meerdere mensen toch. Net zoals dat er dan ook veel mensen een ander podium opzoeken, waaronder ikzelf😝

Ik denk vooral het zondag effect eigenlijk en de formule. Had Gojira op zondag gezet en EC op dinsdag, dan denk ik dat die zondag nog steeds even goed zou verkocht hebben. In dat opzicht blijf ik het vreemd vinden dat Korn vorig jaar niet op zondag werd geboekt, nu was de Korn dag niet uitverkocht. Op zondag zou dat zeker hebben uitverkocht. Maar Korn zal niet gekund hebben die zondag

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Ik gun Parkway Drive stadia en zal er wss bij zijn als de prijs schappelijk is. Maar voorlopig krijgen ze Vorst niet eens uitverkocht, dus laat ze eerst wat festivals headlinen.

Ik denk vooral het zondag effect eigenlijk en de formule. Had Gojira op zondag gezet en EC op dinsdag, dan denk ik dat die zondag nog steeds even goed zou verkocht hebben. In dat opzicht blijf ik het vreemd vinden dat Korn vorig jaar niet op zondag werd geboekt, nu was de Korn dag niet uitverkocht. Op zondag zou dat zeker hebben uitverkocht. Maar Korn zal niet gekund hebben die zondag
Ik ben je logica even totaal kwijt. Sorry.
En op de dinsdag komen er niet veel mensen kijken denk ik🤣 Maar dat zal een typefout zijn neem ik aan.

• Haha
Waarderingen: jasper79
Ik ben je logica even totaal kwijt. Sorry.
En op de dinsdag komen er niet veel mensen kijken denk ik🤣 Maar dat zal een typefout zijn neem ik aan.
Tuurlijk komen er wel veel mensen op dinsdag. Maar het feit is dat velen op woensdag moeten werken en daardoor op dinsdag minder snel naar een concert gaan. Sure, op maandag ook, maar het begint al vroeg op zondag. En vooral de formule, metal zondag op Lokerse Feesten is vrij hard een ding zeg maar. Een beetje zoals ... roze hoedjes op Pinkpop?

Ik denk inderdaad dat het juist dat is wat het grote probleem is voor Parkway Drive. De band is te stevig (toch zeker het oudere werk) en te Poppy (toch zeker het nieuwere werk) voor de 50 plussers. De Iron Maiden en Judas Priest generatie

Sabaton hun geluid klinkt dan weer wat old schooler maar tegelijk spreken ze heel veel jongeren aan door het thema. En dan bedoel ik het game gegeven. Hun eigen gamestoels bv. Maar ook bv vooral het feit dat ze volgende maand op een gamebeurs in Keulen spelen.
Ik heb toch nog nooit iemand parkway drive zien omschrijven als poppy. Ook het nieuwere werk is toch echt nog wel rock/metal en slaat juist een stuk beter aan bij de klassieke priest/maiden generatie lijkt me, zie ook Piebe zijn reactie

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Piebe71
Wow mooi overzicht! Wel een paar bizarre constateringen zoals dat Dark Tranquility al sinds 2005 niet op Graspop heeft gestaan. Hebben die het speelgoed van de boeker gestolen ofzo?
Kleine correctie: laatste keer DT was 2013.
Foutje op Wikipedia met 1x foute spelling van naam.
Maar nog steeds bizar lang niet op GMM gestaan idd...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
in de AB Club was ik er ook bij.
Groezrock headliner van de tweede tent in 2012 was ook wel toppertje!

• Leuk
Waarderingen: won666
in de AB Club was ik er ook bij.
Groezrock headliner van de tweede tent in 2012 was ook wel toppertje!
Ieperfest 2008. een hele dag bang afwachten als ze er zullen geraken om dan een setlist als deze neer te leggen

Boneyards
Gimme a D
Guns for Show, Knives for a Pro
Smoke 'Em If Ya Got 'Em
Horizons
Pandora
Romance Is Dead

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en won666

Users who are viewing this thread