Lowlands 2025

Nee dat snap ik, maar toch wel opvallend voor een in mijn ogen relatief kleine artiest, ook gezien zijn streams, dat er alleen al op dit forum zoveel “fans” zijn. Dus ben benieuwd, dat gaat op tijd aanwezig zijn in ieder geval.

Ik kijk zelf ook erg uit naar Montell Fish, kende ik nog helemaal niet maar vond veel nummers gelijk echt goed. Doet me een beetje denken aan Frank Ocean / The Weeknd. Maar daar lijken mensen hier niet erg warm voor te lopen, moet ook zeggen dat ik op YouTube een show in de Paradiso zag waar hij wat ongepaste bewegingen maakte of zijn shirt omhoog deed en er vervolgens oorverdovend gegil klonk. Neem aan dat er op Lowlands niet echt van dat bakvissen publiek zal zijn, dus vraag me af of hij daar ook zijn “show” op aanpast. 😅
Same wat betreft Montell Fish! Kende hem ook nog niet maar sinds de aankondiging veel gedraaid. Ben nu wel extra benieuwd naar de show idd, had me daar nog niet in verdiept

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Jake87
Ik ben groot fan van elektronische muziek en met name house, maar kun jij of iemand anders misschien uitleggen wat er precies zo speciaal is aan Chris Stussy?

De sets die ik van hem heb geluisterd zijn lekker voor op de achtergrond tijdens het werk, maar meer ook niet echt? Als ik die Coachella set bekijk en vervolgens de comments lees waarin mensen hem de hemel in prijzen alsof hij de nieuwe Messias is... Dan begin ik mezelf af te vragen wat ik over het hoofd zie. Want blijkbaar ligt het dan aan mij. :)

Ik gun die beste man alles trouwens en ik vind zijn sound 100x beter dan andere DJs met veel hype om hun heen (livestream van Tomorrowland was bijvoorbeeld verschrikkelijk), maar alsnog zie ik niet helemaal in waarom het tot een bomvolle Heineken zou leiden.

Waar komt die hype vandaan? Hij heeft niet de zogezegde 'viraliteit' als een Fred Again.., en Fred komt tenminste nog met iets unieks (dat die intieme setting niet helemaal overkwam in de Alpha vorig jaar... dat was ergens te verwachten).
Ben het helemaal met je eens. Heb ook geen idee waar het vandaan komt😅

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf
Zo eindelijk even alles terug kunnen lezen van de afgelopen dagen.

Mijn eerste indruk is dat ik op vrijdag al mijn kruid volledig ga verschieten. Mogelijk al bij het blok Deadletter in India met direct erna 4am kru in de X-Ray. Zo niet, dan bij Qotsa en KiJo

Zo eindelijk even alles terug kunnen lezen van de afgelopen dagen.

Mijn eerste indruk is dat ik op vrijdag al mijn kruid volledig ga verschieten. Mogelijk al bij het blok Deadletter in India met direct erna 4am kru in de X-Ray. Zo niet, dan bij Qotsa en KiJo
Nou dat was ook mijn eerste indruk: Marathon, Boko Yout, Kingfishr, Spencer Sutherland, Unpeople, Qotsa, KiJob & Tramhaus en daarna de X-ray (Danny L Harle, Dj g2g, Youngwoman). Dat wordt een record aantal stappen 😅

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Hier nog niet genoemd volgens mij; wat vinden we van het nieuwsbericht dat je een aparte snellere bandjescontrolle krijgt als je met een touringscar komt?

Hier nog niet genoemd volgens mij; wat vinden we van het nieuwsbericht dat je een aparte snellere bandjescontrolle krijgt als je met een touringscar komt?
Logisch omdat ze zoveel mogelijk het OV stimuleren. Daar helpen zulke dingen wel bij.

Maar ik vraag me af of het veel gaat uitmaken. Het grootste probleem was niet de rij zelf, maar eerder om op de parkeerplaats te komen. Dat zal nu niet anders zijn denk ik.

An sich prima dat er wat privileges zijn voor mensen die ov/touringcar gebruiken, maar ze gebruiken op deze manier gewoon hun eigen wanbeleid. Want laten we eerlijk zijn, ik ken geen ander festival waar je 3,5 uur in de rij staat om het terrein op te komen.

An sich prima dat er wat privileges zijn voor mensen die ov/touringcar gebruiken, maar ze gebruiken op deze manier gewoon hun eigen wanbeleid. Want laten we eerlijk zijn, ik ken geen ander festival waar je 3,5 uur in de rij staat om het terrein op te komen.
Is toch ook gewoon een beetje de hype dat iedereen als eerste op de camping met een hele groep wilt staan?
Ter vergelijking: ik was vorig jaar op een slowaaks festival (pohoda) en daar waren we een uur voordat de camping open ging. Er stonden max 30 man in de rij. We doen t ook gewoon een beetje onszelf aan bij LL heb ik het idee.

Vind het blokkenschema best okay trouwens, maar ik heb ook weinig absolute must sees. Ga het wel meteen enorm druk hebben op vrijdag middag met het heen en weer hoppen tussen de x-ray en de india.

Is toch ook gewoon een beetje de hype dat iedereen als eerste op de camping met een hele groep wilt staan?
Ter vergelijking: ik was vorig jaar op een slowaaks festival (pohoda) en daar waren we een uur voordat de camping open ging. Er stonden max 30 man in de rij. We doen t ook gewoon een beetje onszelf aan bij LL heb ik het idee.
Absoluut mee eens. We waren met een groep van 25 man. Nou hoeven we nooit een plek heel dichtbij het terrein, maar zelfs om op camping 5 te staan moet je aan die gekte meedoen.

• Leuk
Waarderingen: superginger
Absoluut mee eens. We waren met een groep van 25 man. Nou hoeven we nooit een plek heel dichtbij het terrein, maar zelfs om op camping 5 te staan moet je aan die gekte meedoen.
Nouja, dat is echt geval dus nu. De hele camping/kampen gekte is zo uit de hand gelopen dat als je niet om 7u sochtends op de dijk wil staan dat je eigenlijk 2 opties hebt: groepsplek, of hopen dat je met 1 tentje elke keer ergens tussen kan en dan elkaar op t terrein ziet.

Ik heb er toch wel redelijk vrees voor dat wij met 3 tenten zo nergens tussen komen (2 jaar geleden was dat al lastig, en denk dat t dit jaar niet minder is)

Kleine tip omdat we nu moeten gaan pinnen zonder muntjes, en het bijhouden van rondjes geven dus wat moeilijker wordt

Installeer een app als Tricount of Wie betaalt wat, en deel met je vriendengroep. Dan kan iedereen in de groep voor iedere betaling die ze hebben gemaakt aangeven hoe het verdeeld moet worden. Super handig, we gebruiken het vaak op vakantie.

Je kan ook na afloop betalingen toevoegen. En de app rekent zelf uit wie wat aan wie verschuldigd is

• Leuk
Waarderingen: sjoeske, fiesta en CVS
Wel eerder genoemd. Dit werkt enkel voor de grote steden en zo sluit je de helft van Nederland buiten.

• Leuk
Waarderingen: eva84
Nouja, dat is echt geval dus nu. De hele camping/kampen gekte is zo uit de hand gelopen dat als je niet om 7u sochtends op de dijk wil staan dat je eigenlijk 2 opties hebt: groepsplek, of hopen dat je met 1 tentje elke keer ergens tussen kan en dan elkaar op t terrein ziet.

Ik heb er toch wel redelijk vrees voor dat wij met 3 tenten zo nergens tussen komen (2 jaar geleden was dat al lastig, en denk dat t dit jaar niet minder is)
Ja bij ons was het om 5 uur vanaf Maastricht rijden, wetende dat je op camping 5 gaat staan. Dan is het mij meer waard om samen te staan, dan dichter bij het festival te staan. Kwartiertje lopen naar terrein vind ik toch niet erg.
En ergens draagt dat juist wel bij aan die magie. Zo vroeg samen komen met een groep die richting de campingplek steeds groter wordt. 3,5 uur in de rij staan, maar die tijd vliegt uiteindelijk wel met een biertje en een hoop flauwekul. Even doorzetten met het zweet op je rug, waar alle ellende vervalt als je eenmaal in dat campingstoeltje zit. Maar toch blijft het waanzin.

• Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig
--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 27-7-2025, 19:06:03

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1762
• Laagste Prijs: €277.44
• Hoogste Prijs: €409.38
• Gemiddelde Prijs: €343.69
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 800
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 962
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €277.44, €279.47, €279.48, €280.50, €283.05, €283.33, €284.58, €285.60, €289.68, €290.70

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1494
- Gemiddelde Prijs: €344.79

Type: Regular
- Aantal Tickets: 204
- Gemiddelde Prijs: €339.26

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 12
- Gemiddelde Prijs: €333.18

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 52