Alcatraz Open Air 2025

Ik heb 30 bonnen besteld en hoop ermee toe te komen. Op Graspop had ik er exact 41 nodig maar op Graspop is er geen Pizza Hut, MC Donalds en all you can eat buffet vlak bij. Op Alcatraz wel en ik ben van plan daar dagelijks mijn hoofdmaaltijd te nuttigen (ik pak elektrische fiets mee) en dan nog stevig ontbijt in hotel dus ik zou denken dat ik er zelfs teveel heb gekocht. Alcohol drink ik in ieder geval niet. omdat ik nuchter wil blijven, niet omdat ik het niet lust. Misschien wel dat ik alcoholvrij bier drink dit jaar op Alcatraz (als dat er is, weet niet van buiten)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik wens jullie allemaal een heel goed festival!
Ik kan dit jaar niet gaan vanwege werk ... Maar de poster zorgt ervoor dat ik dat wil!

Ik kan niet wachten om de voornamen voor de editie van 2026 te hebben!
Ik voorspel BEHEMOTH, HELLOWEEN en IN FLAMES in Headliner's!
Goede gok denk ik. Waar stond In Flames de laatste keer op Alcatraz? Ook als headliner? Ik kan het me niet meer herinneren

Ook benieuwd wat Heaven Shall Burn gaat doen!

Wel grappig ging net kijken wanneer In Flames voor het laatst op Alcatraz stond

Dat was in 2018, en toen stonden Behemoth, In Flames en Helloween blijkbaar als laatste drie mainstage namen op 1 dag

Vraag me af of In Flames nu een absolute headliner zou zijn of dat ze er nog mee weg komen om die als sub te boeken

Wel grappig ging net kijken wanneer In Flames voor het laatst op Alcatraz stond

Dat was in 2018, en toen stonden Behemoth, In Flames en Helloween blijkbaar als laatste drie mainstage namen op 1 dag

Vraag me af of In Flames nu een absolute headliner zou zijn of dat ze er nog mee weg komen om die als sub te boeken
Afgaande op de beleving bij In Flames op South Of Heaven en GMM dit jaar zouden die toch een headlinepositie op Alcatraz (en een North headlinepositie bij een volgende doorkomst op GMM) moeten kunnen dragen, lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123
Nog ter aanvulling: Vind ik overigens wel een goede tactiek zo'n aankondiging tijdens het festival zelf. Zo hadden wij bij die eerste namen al beslist volgend (lees: dit) jaar opnieuw te gaan. Je zit dan volledig in de sfeer en de leuke vibe van het festival. Je kan misschien de tickets nog niet kopen en uiteindelijk heb ik dat ook pas begin dit jaar gedaan, maar ergens spreek je wel al dat engagement uit - wat altijd helpt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nog ter aanvulling: Vind ik overigens wel een goede tactiek zo'n aankondiging tijdens het festival zelf. Zo hadden wij bij die eerste namen al beslist volgend (lees: dit) jaar opnieuw te gaan. Je zit dan volledig in de sfeer en de leuke vibe van het festival. Je kan misschien de tickets nog niet kopen en uiteindelijk heb ik dat ook pas begin dit jaar gedaan, maar ergens spreek je wel al dat engagement uit - wat altijd helpt.
Maandag 12u na het festival kun je gelijk een early bird kopen als je gedurende het weekend al voldoende enthousiast geworden bent om weer te gaan. Vorig jaar ook gedaan en geen spijt van!

Goede gok denk ik. Waar stond In Flames de laatste keer op Alcatraz? Ook als headliner? Ik kan het me niet meer herinneren

Ook benieuwd wat Heaven Shall Burn gaat doen!
Heaven shall burn in de swamp was alleszins een ramp in 2023, die tent was veel te klein. Ik denk dat dat een mooie sub kan zijn gekoppeld met een andere stevige headliner.

In flames brengt een goeie show maar kan volgens mij de kaartverkoop niet dragen voor een dag. Ik denk ook dat sub de plaats zal zijn voor hen maar goed, het is vaker een plan b/plan c dan een plan a.

• Leuk
Waarderingen: won666
Heaven shall burn in de swamp was alleszins een ramp in 2023, die tent was veel te klein. Ik denk dat dat een mooie sub kan zijn gekoppeld met een andere stevige headliner.

In flames brengt een goeie show maar kan volgens mij de kaartverkoop niet dragen voor een dag. Ik denk ook dat sub de plaats zal zijn voor hen maar goed, het is vaker een plan b/plan c dan een plan a.

Misschien een duo-headlineconstructie? Ieder 1u15 (of 1u20, idk) speeltijd geven. Klinkt ook als een passende combi qua namen, Heaven Shall Burn & In Flames. Passen ook wel samen qua genre. Programmeer daar dan wat thrash tegenover in de Swamp en je hebt denk ik alsnog een mooie, typische Alcatrazdag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Die waren toen dacht ik oorspronkelijk geprogrammeerd op de prison stage. Ze waren daar absoluut toen ook niet blij mee blijkbaar, heb ik van horen zeggen van de stagemanager van La Morgue

Die waren toen dacht ik oorspronkelijk geprogrammeerd op de prison stage. Ze waren daar absoluut toen ook niet blij mee blijkbaar, heb ik van horen zeggen van de stagemanager van La Morgue
Ow joh. Vond het juist zo'n vette zet van Alcatraz om ze in de nacht in de Swamp te zetten. Vlammende set toen ook. Normaal zie je dit ergens overdag maar op die manier was het dubbel zo vet. En stond lekker ergens vooraan dus niet zoveel meegekregen van drukte

• Leuk
Waarderingen: saurus en won666
Ow joh. Vond het juist zo'n vette zet van Alcatraz om ze in de nacht in de Swamp te zetten. Vlammende set toen ook. Normaal zie je dit ergens overdag maar op die manier was het dubbel zo vet. En stond lekker ergens vooraan dus niet zoveel meegekregen van drukte
Idd denk dat het wel een vette show moet zijn geweest in een tent.

Ik heb ze enkele keren in Duitsland gezien in het donker en fan komt hun show ook veel beter tot zen recht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666
Laten we hopen dat hieraan niks meer veranderd!

Bijlagen

• Screenshot_20250727-133251~2.png
    Screenshot_20250727-133251~2.png
    110,5 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread