Filmtopic

Laatste week reeds Yojimbo en High and Low op het grote scherm bewonderd. Leuk dat ze deze terug draaien in de cinema's voor de 4k restoratie. Yojimbo deed me niet zo veel, maar High and Low vond ik wel een pareltje! Weet nu wel nog niet of ik me aan Seven Samurai op een doordeweekse dag ga wagen.

Vorige week achter elkaar Seven Samurai, Hidden Fortress en Rashomon gezien in de grote zaal van EYE, heel fijn, maar op het eind had ik het wel een beetje gehad met de toch wel gelijksoortige rollen van Toshiro Mifune in deze films. Als High&Low daar tussendoor had gezeten was het wel wat lekkerder geweest.

• Leuk
Waarderingen: Bubba en visdave34
Laatste week reeds Yojimbo en High and Low op het grote scherm bewonderd. Leuk dat ze deze terug draaien in de cinema's voor de 4k restoratie. Yojimbo deed me niet zo veel, maar High and Low vond ik wel een pareltje! Weet nu wel nog niet of ik me aan Seven Samurai op een doordeweekse dag ga wagen.
Seven Samurai op een doordeweekse dag is wel echt een ervaring. Ik had nog een uur lezing over Kurosawa er voor, wordt pittig laat dan 😂

High and Low al gezien die zelfde ochtend, flink dagje in de bios haha. Ran staat nog op t programma en als ik Yojimbo nog mee kan pakken doe ik dat ook (leven Cineville!)

• Leuk
Waarderingen: dann en Bubba
Ja, High and Low is prachtig. Die scènes in de trein .. wow.
Spelen ze Ikiru niet? Toch mijn favoriete Kurosawa overall.

• Leuk
Waarderingen: dann
Ja, High and Low is prachtig. Die scènes in de trein .. wow.
Spelen ze Ikiru niet? Toch mijn favoriete Kurosawa overall.
Stond ook in het lijstje, maar staat nog niet geprogrammeerd dat ik zag. Zal wel voor na Seven Samurai zijn (of ik heb het reeds gemist 🙈)

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Seven Samurai op een doordeweekse dag is wel echt een ervaring. Ik had nog een uur lezing over Kurosawa er voor, wordt pittig laat dan 😂

High and Low al gezien die zelfde ochtend, flink dagje in de bios haha. Ran staat nog op t programma en als ik Yojimbo nog mee kan pakken doe ik dat ook (leven Cineville!)
Dus jij bent die dag enkel de bios buiten geweest om wat te gaan eten? 😄 Ran wordt hier niet getoond dacht ik, lijkt me anders ook wel vet om in de bios mee te pakken.

Nog films waar jullie naar uit kijken dit jaar? Weapons lijkt me wel intrigerend ondanks dat ik niet echt iets met horror heb en dan de 2 Safdie films. PTA vind ik wat hit or miss, ga hem wel checken maar het zal niet met volle overtuiging zijn.

heb 2 maal zo een marathon gedaan
nooit meer
john wick 1 tem 4 achtereen was de druppel

• Haha
Nog films waar jullie naar uit kijken dit jaar?
Combinatie van wat op de 3 grote Europese filmfestivals in competitie meedeed/meedoet:

Un Simple Accident (Jafar Panahi)
Father Mother Sister Brother (Jim Jarmusch)
Sentimental Value (Joachim Trier)
Bugonia (Yorgos Lanthimos)
Nouvelle Vague (Richard Linklater)
Blue Moon (Richard Linklater)
Eddington (Ari Aster)
Dreams (Sex Love) (Dag Johan Haugerud)
The Mastermind (Kelly Reichardt)
Jay Kelly (Noah Baumbach)
Jeunes Mères (Jean-Pierre & Luc Dardenne)

• Leuk
Ran wordt hier niet getoond dacht ik, lijkt me anders ook wel vet om in de bios mee te pakken.
Hoewel in een aantal bioscopen al een paar keer te zien is de re-release van Ran officieel pas op 7 augustus. Dus wellicht dat je vanaf die datum Ran kunt zien bij jou.

• Leuk
Dus jij bent die dag enkel de bios buiten geweest om wat te gaan eten? 😄 Ran wordt hier niet getoond dacht ik, lijkt me anders ook wel vet om in de bios mee te pakken.
High & Low sochtends om 10.15 en Seven Samurai savonds om 19u. Kon prima thuis lunchen en dineren voor ik weer de benenwagen naar de bios nam.
Geluk dat ik 3 Cineville theaters op <10 min fietsen heb dus dat is ideaal

• Leuk
Cineville theaters op <10 min fietsen heb dus dat is ideaal
Zoo dat lijkt me echt geweldig..
Ik woon nog officieel in Rotterdam (Randje Rotterdam Nesselande). Dus voor mij is de dichtstbijzijnde Cineville bios, 3 kwartier fietsen. Ik heb daarom ook mijn Cineville pas opgezegd. Mede door ook de geboorte van mijn dochter eigenlijk zelden tijd om nog zover te fietsen voor een film.

High & Low sochtends om 10.15 en Seven Samurai savonds om 19u. Kon prima thuis lunchen en dineren voor ik weer de benenwagen naar de bios nam.
Geluk dat ik 3 Cineville theaters op <10 min fietsen heb dus dat is ideaal
Recent verhuisd en nu ook 3 Cineville theaters op een kwartiertje fietsen wat inderdaad super chill is! Direct een abonnementje aangeschaft dat ik nu dus goed aan het benutten ben

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Nog niet erg verdiept eigenlijk, de enige die ik zo kan bedenken is Honey Don't
Bring her Back ga ik zeker kijken, de regisseurs zijn dezelfde broers als Talk To Me en dat vond ik een goede film. Inmiddels best een bekende fun fact maar deze jongens zijn begonnen op Youtube met horrorskits met verbazingwekend goede special effects, kanaal heet "Racka Racka"

Vanavond is The Blues Brothers aan de beurt! Fijne afwisseling tussen al het Harry Potter geweld door.

Ook nog 2 (of 3) afleveringen House of the Dragon season 1 te gaan (al wel eerder gezien), en dan gaan we eens beginnen aan The Mandalorian gevolgd door Shogun, beiden voor het eerst. Eén aflevering per week, want bingewatchen vind ik echt niet fijn, +- een week tussen afleveringen is gewoon lekkere spanningsopbouw, vind ik!

• Leuk
Waarderingen: BeWario en NoLifeIzegem
Recent verhuisd en nu ook 3 Cineville theaters op een kwartiertje fietsen wat inderdaad super chill is! Direct een abonnementje aangeschaft dat ik nu dus goed aan het benutten ben
Ook in Rotterdam? Zo ja, welkom in de stad (en miss tot ziens bij de Kino) 😜

• Leuk
Augustus is bij VRT Canvas traditioneel filmmaand, met in Cinema VRT Canvas elke avond een topfilm.
Het programma van de eerste 9 dagen:

Vr 01/08: Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
Za 02/08: The Big Lebowski (Joel en Ethan Coen, 1998)
Zo 03/08: Juno (Jason Reitman, 2007)
Ma 04/08: Sweat (Magnus von Horn, 2020)
Di 05/08: Asa Ga Kuru (True Mothers) (Naomi Kawase, 2020)
Wo 06/08: Sorry We Missed You (Ken Loach, 2019)
Do 07/08: Half Nelson (Ryan Fleck, 2006)
Vr 08/09: Licorice Pizza (Paul Thomas Anderson, 2021)
Za 09/08: Promising Young Woman (Emerald Fennell, 2020)

Elke dinsdag en donderdag van Augustus ook Alleen Elvis Blijft Bestaan, waarin het ook dikwijls over film gaat, er net voor.

Nu ook Seven Samurai en Ikiru er op zitten. Ikiru blies me niet omver (de boodschap echter meer relevant en belangrijk dan ooit), maar de hype rond Seven Samurai is me nu wel duidelijk. Als je een film van 3 uur 30 kan doen aanvoelen als eentje van 2 uur, dan ben je gewoon een meester van het vak. Zalig van begin tot einde met een duidelijke blueprint voor actiefilms nadien.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Bubba
Augustus is bij VRT Canvas traditioneel filmmaand, met in Cinema VRT Canvas (op de dagen van Pukkelpop na) elke avond een topfilm.
Het programma van de volgende 8 dagen:

Vr 01/08: Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
Za 02/08: The Big Lebowski (Joel en Ethan Coen, 1998)
Zo 03/08: Juno (Jason Reitman, 2007)
Ma 04/08: Sweat (Magnus von Horn, 2020)
Di 05/08: Asa Ga Kuru (True Mothers) (Naomi Kawase, 2020)
Wo 06/08: Sorry We Missed You (Ken Loach, 2019)
Do 07/08: Half Nelson (Ryan Fleck, 2006)
Vr 08/09: Licorice Pizza (Paul Thomas Anderson, 2021)
Za 09/08: Promising Young Woman (Emerald Fennell, 2020)

Zo 10/08: Little Miss Sunshine (Jonathan Dayton en Valerie Faris, 2006)
Ma 11/08: Beurokeo (Broker) (Hirokazu Koreeda, 2022)
Di 12/08: Mid90s (Jonah Hill, 2018)
Wo 13/08: The Farewell (Lulu Wang, 2019)
Do 14/08: - (Pukkelpop live)
Vr 15/08: - (Pukkelpop live)
Za 16/08: - (Pukkelpop live)
Zo 17/08: - (Pukkelpop live)

Elke dinsdag en donderdag van Augustus ook net ervoor Alleen Elvis Blijft Bestaan, waarin het ook dikwijls over film gaat.

Users who are viewing this thread