Lowlands 2025

Het is toch heerlijk om hiermee de laatste festivalnacht in te gaan? Wat mij betreft de perfecte mix tussen zweven en rammen, heerlijk om in te duiken na Fontaines...

Edit: video is hier niet beschikbaar, maar op YouTube wel, volledige registratie van Jamie XX in Parijs dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Srart11
London Grammar stond vorige keer (wel wat jaartjes geleden) in een bomvolle Bravo, dus ik snap wel dat ze die nu in de Alpha plaatsen. Ook prima band om vanaf de heuvels van te genieten.

Ploegendienst in de Bravo snap ik ook niet zo goed, vorige keer in de Xray was niet heel druk maar wel lekker intiem en goeie moshpit. Misschien om mensen op zondagochtend hun tent uit te lokken gezien ze al om 12:30 spelen.

Oja, Horsegiirl stond vorig jaar om 4 uur ‘s nachts ofzo en nu 5 uur ‘s middags in de Heineken? … Oké?
Ik gok dat horsegiirl alleen maar op zondag kon. Die zondagnachtprogramma’s zitten altijd muurvast met wat ze daar programmeren (Techno, DnB & House) en geen van die drie past horsegiirl in. Dus dat ze daarom haar overdag hebben geplaatst

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf
Weet ook iemand waarom qotsa niet gewoon op de headlinespot staat i.p.v. jobski. Vindt dit wel merkwaardig?

Weet ook iemand waarom qotsa niet gewoon op de headlinespot staat i.p.v. jobski. Vindt dit wel merkwaardig?
Misschien waren Job en Ki/ki al gevraagd en wilden Qotsa de show graag inhalen? Dan is dit een mooie oplossing

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Voor het nageslacht, hier even nog het lijstje met de nieuwe namen:

Alt Blk Era
Aptijt
Balu Brigada
Been Stellar
Dj Travella
FKA Twigs
Horace Andy & Band
Jembaa Groove
Lair
L'EClair
Oceanic & Greetje Bijma
Roland Cristal
Soapbox
Unpeople
Woodan Boys
Yukimi
Zo! Gospel Choir
Stiekem zit hier voor de bandjes mensen toch best wat tussen!

Soapbox, Unpeople, Yukimi, Woodan Boys, Been Stellar of Balu Brigada gaan gewoon in het schema komen

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Wat ik heb begrepen (pin me er niet op vast), krijgt de Bravo vooral een upgrade qua lichtinstallatie. Dus wat er in de tent hangt, ik verwacht niet dat de tent op zichzelf anders gaat zijn.
Ik dacht juist dat de India een andere tent krijgt waar vooral meer productie in kan zodat het verschil tussen India en Bravo niet zo groot is qua sfeer/licht. Mag toch hopen dat ze die dan ook een paar tandjes groter maken, want wat is het in de nacht toch altijd dringen geblazen zodra de headliner klaar is.

Ik dacht juist dat de India een andere tent krijgt waar vooral meer productie in kan zodat het verschil tussen India en Bravo niet zo groot is qua sfeer/licht. Mag toch hopen dat ze die dan ook een paar tandjes groter maken, want wat is het in de nacht toch altijd dringen geblazen zodra de headliner klaar is.

Dat klopt ook

Misschien waren Job en Ki/ki al gevraagd en wilden Qotsa de show graag inhalen? Dan is dit een mooie oplossing
Zou kunnen, of qotsa vindt het niet erg om plaats te maken voor mindere goden, siert ze ook wel! Als dat het zou wezen petje af, maar jammer vindt ik het wel, want je hebt ook al jamiexx op de zondag. Beetje veel EDM op de headlinespots, naar mijn mening.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en @Marc
Nou blij dat het blokkenschema er is, maar als groot fan van het festival vind ik het toch een matige line up met voor mij lastige clashes.

- FKA goede boeking, maar zie ik als een extra. Je zondag is qua headliner uitermate dun
- Twee danceafsluiters, zonde vind ik
- Alles wordt duurder bij LL, behalve de headliners. Drie jaar op rij dat een grote act wegvalt, 1 x is toeval, 2 x is opvallend en 3 x is structureel. Erg zwak
- Ploegendienst in de Bravo, wie heeft dat bedacht. Moet je als band ook niet willen
- London Grammar in de Alpha, zonde. Bravo was beter geweest.
- Zondag vroeg thuis vrees ik. Ga me verdiepen in MK.Gee, maar anders na FDC al op tijd naar huis. Ook wel relaxt.
- Soms veel gaten in mijn spoorboekje wegens gebrek aan interessante acts die mij aanspreken
- Zo gaat het wel een rustige editie worden. Ook wel eens fijn. Tijd voor andere dingen op LL, wat weet ik nog niet 😅
Je neemt het Lowlands kwalijk dat twee headliners na elkaar afzeggen vanwege ziekte?

Snap je punt maar volgens mij tobben ze al jaren met het toenemende aantal auto's en de filegekte op donderdagochtend en maandagochtend. Ik denk dat deze nieuwe plannen met bussen wel degelijk een beetje zullen helpen. 1 bus staat zo gelijk aan 20-30 auto's. Nou gingen de bussen altijd al wel, maar stel dat 1-2% van de bezoekers toch met de bus gaat dit jaar, kan dat al zoveel schelen qua files en drukte/aantal auto's!
Zal toch lastig gaan voor mij met de caravan 🤪

Zou kunnen, of qotsa vindt het niet erg om plaats te maken voor mindere goden, siert ze ook wel! Als dat het zou wezen petje af, maar jammer vindt ik het wel, want je hebt ook al jamiexx op de zondag. Beetje veel EDM op de headlinespots, naar mijn mening.

Volgens mij is eerder (vorig jaar?) in de podcast uitgelegd dat het een misverstand is om de laatste act van de dag op de Alpha als 'de' headliner te zien. Lowlands is juist twee jaar geleden begonnen met soms een dance act - voor of na de 'grootste' act van de dag, die de algemeen gangbare headliner is. Vroeger had je dat helemaal niet, iets van Job en Kiki na iets als QOTSA. Twee jaar geleden had je in dit straatje Charlotte de Witte en Underworld, vorig jaar mag je Peggy Gou voor Justice wel zo zien vind ik.

Deze programmering hadden ze vorige twee jaar op vrijdag en zaterdag. Dit jaar, valt me op, dus op vrijdag en zondag. Zaterdag is het alle-ballen-op- Chappel Roan. Dan vrijdag QOTSA (headliner) & Job+Kiki (dance afsluiter/headliner) en zondag FDC (headliner) + Jamie XX (dance afsluiter/headliner). Ben het trouwens met eerdere reacties eens dat dat wel een heeeele fijne combi is. Van het beste wat het VK te bieden heeft!

In de podcast zeggen ze dat ze geen reden hebben gekregen van de waarom van het cancelen van asap. Maar wel een vermoeden. Iemand een idee van dat vermoeden? 😚

Users who are viewing this thread