Lowlands 2025

Wat vet dat FKA Twigs komt! Vind het wel een goede oplossing door te wisselen met Jamie. Baal wel dat ze voor Chappell staat, want daardoor ga ik het waarschijnlijk niet meepakken. Maar als Jamie xx daar had gestaan, had ik dat ook jammer gevonden.

Verder echt veel clashes dit jaar waar ik nog even voor moet gaan zitten. Sommigen heb ik me al bij neergelegd (o.a. dus FKA voor Chappell, maar ook Papa Roach had ik wel een stukje van willen kijken). Jalen Ngonda / CMAT, Wallows / Warmduscher, The Beaches / Squid, Lola Young / Molchat Doma / The Chats, Chase & Status / Mk.Gee
Maar aan de andere kant, er staat genoeg leuks!

Ook blij met de toevoeging van Yukimi, de zangeres van Little Dragon. Heb haar afgelopen jaar gezien in Tolhuistuin, was ontzettend mooi en zeker een aanrader!

Ik vind FKA kwa perfomance ook gewoon wel duidelijke popinvloeden hebben hoor. Zij het inderdaad wat electronischer, maar het heeft voor mij ook nog wel flinke vleug pop influence. Raye heeft iets meer soul en Chapell Roan misschien net wat meer energie. Het zal vast aan mijn bovenkamer liggen ;), maar het voelt voor mij wel als een dezelfde flow in het festival.
Naja het is inderdaad allemaal in de basis pop en zal niet zo veel verschillen als dat je van Maruja naar Jalen Ngonda naar Hamdi gaat of iets dergelijks, maar binnen de pop zijn het wel echt hele andere artiesten.

Kun je makkelijk zien hoeveel kaarten er nu nog op ticketmaster te koop staaan?
Om precies te zijn staan er nu op Ticketmaster 1785 te koop en op ticketswap 711, totaal 2496.
Het is iig niet zo dat er nu op dit moment heel veel kaarten bij zijn gekomen de laatste dagen.

Maar het zijn er iig een stuk meer als vorig jaar, maar verwacht dat de meeste nog wel last minute verkocht gaan worden.

• Leuk
Waarderingen: MisterIks
Vooral het nacht programma op zaterdag in de Bravo vind ik teleurstellend. Masalo en Blessed Madonna passen beter bij vrijdag imo. Vorig jaar hadden we SOS en Mall Grab op de zaterdag.. Gelukkig wel wat andere leuke acts met CEM, Lammer en Jolani Jhones

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Ik vind FKA kwa perfomance ook gewoon wel duidelijke popinvloeden hebben hoor. Zij het inderdaad wat electronischer, maar het heeft voor mij ook nog wel flinke vleug pop influence. Raye heeft iets meer soul en Chapell Roan misschien net wat meer energie. Het zal vast aan mijn bovenkamer liggen ;), maar het voelt voor mij wel als een dezelfde flow in het festival. Gaat sowieso veel lopen worden.
Ik volg de redenering wel.

Ik ben muzikaal een behoorlijke allesvreter, maar Raye, FKA en Chapell staan allemaal in mijn Top5 van artiesten die ik graag wil zien.... (Dus ik baal een beetje, nu)

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Doechii vraagt veel geld en zouden ze alleen voor een sub/headliner plek kunenn boeken voor dat bedrag, grote kans dat ze dat, toen A$ap gewoon nog zou komen, het niet waard vonden of alle plekken al gevuld waren.
Wat mij betreft had Doechii sowieso wel geboekt kunnen worden in plaats van A$AP... Relevanter, grotere kans dat ze zou komen opdagen en qua streams ontloopt het elkaar nauwelijks.

Tramhaus om 23:45 ook echt lekker, en daarna door naar Future Festival Classics.
En Het Alternatief klinkt ook leuk voor zaterdagnacht! Dat soort feestjes miste ik de afgelopen edities wel. Je had wel een keer die Emo Night, maar dit voelt nog wat toegankelijker. En zondagnacht weer lekker bij de dnb in de India.

Wat mij betreft had Doechii sowieso wel geboekt kunnen worden in plaats van A$AP... Relevanter, grotere kans dat ze zou komen opdagen en qua streams ontloopt het elkaar nauwelijks.
Tja, voordat Doechii een serieuze kanshebber werd voor deze plek hadden ze waarschijnlijk al akkoord met Asap, dat hij dan een sukkel is en veels te laat afzegd en geen reden opgeeft hadden ze toen niet kunnen voorspellen.

Mee eens, het voelt voor sommige nu een beetje zeur omdat er geen echte vervanger is. Maar als we in januari Fontaines als een van de drie headliners hadden gehad met Doechii daar onder had denk ik niemand geklaagd.

• Leuk
Waarderingen: freezeroz
Balen voor de mensen die al op DTRH waren en nu opnieuw FKA twigs krijgen, voor mij tof! Al vind ik het niet een waardige vervanger. Luisterend naar de Podcast hoor ik wel dat er ook echt geen opties waren. Volgende keer een act als ASAP Rocky gewoon niet meer boeken... verder is het blokkenschema voor mij echt super, nauwelijks grote clashes en een perfecte nachtindeling waardoor je vrijdag en zondag echt goed kan pieken. Grote blij!
Ik was op DTRH bij Twigs en dat was fenomenaal, een show die zijn weerga niet kent, een zeer waardige vervanger. Je doet haar te kort door te zeggen bij gebrek aan andere opties, zie er voor de 2e maal erg naar uit!

Tramhaus om 23:45 ook echt lekker, en daarna door naar Future Festival Classics.
En Het Alternatief klinkt ook leuk voor zaterdagnacht! Dat soort feestjes miste ik de afgelopen edities wel. Je had wel een keer die Emo Night, maar dit voelt nog wat toegankelijker. En zondagnacht weer lekker bij de dnb in de India.
Haha ik denk dat wij bijna precies hetzelfde nachtprogramma aanhouden.
Vrijdag - Future Festival Classics (Met misschien eerst een kijkje bij Comedytrain)
Zaterdag - Het alternatief (Met misschien eerste een kijkje bij Comedy Club Haug)
Zondag - D&B in de India (en een kijkje nemen bij Het Bacchanaal met Kees van Hondt).

Fijn dat er inderdaad een soort van alternatieven zijn. Nu hoop ik dat het Alternatief iets fijner gaat zijn als voorgaande jaren met Punkimo en/of Emo nigths waar toch alsnog heel veel onbekende of te harde nummers voorbij kwamen.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Voor mij persoonlijk een hele fijne line-up met veel acts die ik wil zien, of nog eens wil zien. Ik lees hier meer over CMAT maar dat is ook mijn voornaamste tip. Vorig jaar op BKS leren kennen (ook aan het begin van de dag) maar dat was een fantastische opener van het weekend en dat gaat nu echt niet anders zijn op Lowlands. Waanzinnige stem, goede nummers en ook hele leuke interactie met het publiek.

Ik denk dat mijn weekend er ongeveer zo uit gaat zien:

Vrijdag
CMAT -> Boko Yout -> Obongjayar -> Spencer Sutherland -> London Grammar -> QOTSA -> JJ & Ki/Ki -> Tramhaus

Zaterdag
Sylvie Kreutsch -> Weval -> Squid -> Vampire Weekend -> The Murder Capital -> FKA Twigs -> The Dare

Zondag
Ploegendienst -> Sarah Julia -> BCNR -> ROLROLROL -> Fontaines DC -> MK.Gee

Maar we gaan het allemaal wel weer zien. Zeker in de nacht! Leuk wordt 't toch wel weer. Weval speelde natuurlijk jarenlang op elke braderie in de buurt maar hun nieuwe nummers vind ik heel erg vet, ben benieuwd hoe ze dat deze keer live gaan doen. Valt nooit tegen. Tramhaus op de JC spot heel veel zin in, vorig jaar op BKS was dat ook heerlijk in een grote tent. Spencer Sutherland ken ik nu 5 minuten en 1 YouTube filmpje maar volgens mij is dat prima vermaak in de middag (Al krijg ik er wel een béétje Benson Boone-vibes van..). Zelf ben ik erg blij met bands als fontaines, the murder capital, bcnr en squid. Ondanks dat ik die bands allemaal vaker heb gezien is dat voor mij de belangrijkste muziek van de laatste jaren, dus staan we gewoon weer gezellig vooraan. Tips altijd welkom!

Haha ik denk dat wij bijna precies hetzelfde nachtprogramma aanhouden.
Vrijdag - Future Festival Classics (Met misschien eerst een kijkje bij Comedytrain)
Zaterdag - Het alternatief (Met misschien eerste een kijkje bij Comedy Club Haug)
Zondag - D&B in de India (en een kijkje nemen bij Het Bacchanaal met Kees van Hondt).

Fijn dat er inderdaad een soort van alternatieven zijn. Nu hoop ik dat het Alternatief iets fijner gaat zijn als voorgaande jaren met Punkimo en/of Emo nigths waar toch alsnog heel veel onbekende of te harde nummers voorbij kwamen.
haha ja precies!! En leuk dat je dan nog wat van het comedyprogramma meepakt. Dat hangt er bij mij ook vanaf wat de rest van de groep wil doen.
En inderdaad precies wat je zegt, te veel onbekende of te harde nummers, soms net niet helemaal de vibe die je wil op dat moment.

Vooral het nacht programma op zaterdag in de Bravo vind ik teleurstellend. Masalo en Blessed Madonna passen beter bij vrijdag imo. Vorig jaar hadden we SOS en Mall Grab op de zaterdag.. Gelukkig wel wat andere leuke acts met CEM, Lammer en Jolani Jhones
Ja hier wel mee eens - ik vind het een klein beetje lafjes die zaterdagavond
De India zal wel ontzettend afgeladen zijn

Ik ben ook zeer benieuwd naar Danny L Harle (dj-set). Ik heb dat eens opgezet, maar daar valt niet echt geen pijl op te trekken.
Iemand toevallig eens bij een optreden van hem geweest?

Het wordt gewoon weer een geweldig feestje. Eerst nog op vakantie en daarna LOWLANDS!!!

Voorlopig Schema (voeg me graag naar de anderen:

Vrijdag:
Jalen Ngonda / CMAT, Obongjayar, Gotu Jim, London Grammar, Mula B, QOTSA, (ARCA), Job en KIKI, Tramhaus, weet nog niet, Youngwoman

Zaterdag:
Suki Waterhouse, Sef, tent?, Nemzzz, Raye, FKA Twigs, Chappell, Masalo/The Dare, hele nacht X-Ray

Zondag:
(Ploegendienst), Maan/BCNR, Horsegiirl, Lola Young, Fontaines, (Jamie xx), Twiena, DJ Heartstring, DJ Gigola

Poeh wordt nu al een lang weekend; woensdag dan weer beginnen, maar moet denk ik eigenlijk wel een week daarvan herstellen denk ik.
Zaterdag nu echt wel te stacked voor mij, wordt echt een sprintwedstrijd

• Leuk
Waarderingen: Mimi

Users who are viewing this thread