Oasis

Zijn er mensen vanuit Manchester centrum naar Heaton Park gelopen? Ik vraag me af of het een leuke route is waar je onderweg wat barretjes tegen komt. Als ik op Google Maps kijk ben ik bang dat het een vrij saai stuk is om te lopen. In dat geval ga ik misschien toch liever aanschuiven voor de tram.

Zijn er mensen vanuit Manchester centrum naar Heaton Park gelopen? Ik vraag me af of het een leuke route is waar je onderweg wat barretjes tegen komt. Als ik op Google Maps kijk ben ik bang dat het een vrij saai stuk is om te lopen. In dat geval ga ik misschien toch liever aanschuiven voor de tram.
Wij zijn vrijdag met de tram gegaan vanaf Victoria. Iets voor half 2 vertrokken daar, geen wachtrij. Om 2 uur in de rij voor de ingang. Om 14:45 gingen de deuren open. Er waren zo weinig mensen eerder dan wij dat we als hierboven gezegd vrijwel helemaal vooraan stonden.

• Leuk
Waarderingen: planettelex
Wij zijn vrijdag met de tram gegaan vanaf Victoria. Iets voor half 2 vertrokken daar, geen wachtrij. Om 2 uur in de rij voor de ingang. Om 14:45 gingen de deuren open. Er waren zo weinig mensen eerder dan wij dat we als hierboven gezegd vrijwel helemaal vooraan stonden.
Dank je wel. Ik hoef alleen niet zo nodig heel vroeg in Heaton Park te zijn. Er is daar dan toch nog niks te doen en het lijkt me ook leuk om wat van de sfeer in de stad mee te pikken. Maar als je te lang in het centrum blijft rondhangen dan lopen de rijen bij de tram op een gegeven moment wel op natuurlijk.

Waarom boek je geen shuttle bus op voorhand? Was héél goed geregeld. We stapten rond 15h direct op een bus, binnen de 5 minuten vertrok hij en dan was het een goeie 20min rijden. De ene bus vertrekt ook direct na de andere, lijkt mij de beste optie.

Laatst bewerkt:
Waarom boek je geen shuttle bus op voorhand? Was héél goed geregeld. We stapten rond 15h direct op een bus, binnen de 5 minuten vertrok hij en dan was het een goeie 20min rijden. De ene bus vertrekt ook direct na de andere, lijkt mij de beste optie.

Ik had op een ander forum gelezen dat er voor de shuttle bus ook lange rijen stonden en dat je wordt afgezet op een plek waar je dan nog een half uur moet lopen naar Heaton Park.
Maar dat komt niet overeen met jouw ervaring zie ik. Misschien dat dit nog een opties is, als het niet is uitverkocht. Maar wandelen lijkt me ook oprecht leuk, als het een route is waar je wat opties hebt om even te pilsen.

Wij twijfelen nog tussen shuttlebus of Uber voor het heengaan. Denk dat het Uber zal worden, gezien we de prijs toch door 3 kunnen delen en we dan niet (in de regen) hoeven aan te schuiven voor een shuttle. In het terugkeren nemen we wel de shuttlebus terug.

Wij twijfelen nog tussen shuttlebus of Uber voor het heengaan. Denk dat het Uber zal worden, gezien we de prijs toch door 3 kunnen delen en we dan niet (in de regen) hoeven aan te schuiven voor een shuttle. In het terugkeren nemen we wel de shuttlebus terug.
Terugkeer via de tram verliep bij ons ook heel soepel. Wel waren we pas een uur na afloop bij het tramstation Bowker Vale, maar toen waren de rijen zo kort dat we vrijwel direct konden doorlopen. Kwartier later alweer midden in de stad.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Ik had op een ander forum gelezen dat er voor de shuttle bus ook lange rijen stonden en dat je wordt afgezet op een plek waar je dan nog een half uur moet lopen naar Heaton Park.
Maar dat komt niet overeen met jouw ervaring zie ik. Misschien dat dit nog een opties is, als het niet is uitverkocht. Maar wandelen lijkt me ook oprecht leuk, als het een route is waar je wat opties hebt om even te pilsen.
Je had nog andere bussen ook. Deze is via de gewone busmaatschappij van manchester zelf (bee network) en verliep heel vlot en we werden gewoon aan de noord ingang afgedropt. Zou het zeker aanraden hoor, is nog niet uitverkocht. Binnen het uur stonden we ook gewoon terug in manchester centrum.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Wij zijn 11 July geweest. Uber is niet te doen want de halve stad is afgezet rondom Heaton Park. Wij hadden de shuttle bus en dat was prima.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Ik zou het niet willen lopen, zeker niet met die temperaturen die wij hadden donderdag en vrijdag in Manchester

• Leuk
Ik was redelijk verrast hoe vreselijk streng de controles waren. Dat ben ik niet gewend in NL.

Fouilleren, metaal detectie, sniffer dogs, heel veel politie op de been. Het was haast nog strenger dan op het vliegveld.

Het was absoluut biblical. Voor mij persoonlijk was de hitte wel een uitdaging. Zeker dat stuk wat we nog moesten lopen van drop off punt bus naar West/Valley gate. Dat heeft me bijna genekt icm die hitte.

• Leuk
Waarderingen: Athos en RutgerGM
Wij zijn 11 July geweest. Uber is niet te doen want de halve stad is afgezet rondom Heaton Park. Wij hadden de shuttle bus en dat was prima.
We zouden de Uber nemen naar de Red Lion pub in Prestwich. Is op 35 minuten wandelen van Heaton Park en normaal vlot bereikbaar vanaf het centrum

Het was absoluut biblical. Voor mij persoonlijk was de hitte wel een uitdaging. Zeker dat stuk wat we nog moesten lopen van drop off punt bus naar West/Valley gate. Dat heeft me bijna genekt icm die hitte.
Van de hitte zullen wij zondag alvast geen last hebben... Ze voorspellen daarentegen wel een shitload aan regen, ook verre van ideaal. Maar kan ook wel top uitdraaien als iedereen daar het positief opneemt. Ze zijn in Manchester wel wat regen gewend ook :)

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j en eva84
Gisteravond bij het afsluitende concert op Heaton Park geweest. Holy shit wat een ervaring! We stonden Front Front Standing in het allervoorste vak ivm Early Arrivals (11.15 in de rij, 14u het terrein op) en het was absoluut fantastisch. Nog nooit zo enorm genoten van een concert en denk niet dat iets hier nog overheen gaat. Tijdens Little By Little hield ik het niet droog. Het was het allemaal (de kosten, het wachten, de pijn in mn rug en de regen) meer dan waard.

Laatst bewerkt:
Gisteravond bij het afsluitende concert op Heaton Park geweest. Holy shit wat een ervaring! We stond Front Front Standing en het was absoluut fantastisch. Nog nooit zo enorm genoten van een concert en denk niet dat iets hier nog overheen gaat. Tijdens Little By Little hield ik het niet droog. Het was het allemaal (de kosten, het wachten, de pijn in mn rug en de regen) meer dan waard.
Gaaf! Ik vertrek donderdag richting Londen. Vrijdag & zaterdag naar de shows. De weersvoorspelling ziet er goed uit. Ik heb nog nooit zo erg uitgekeken naar een concert 😁😁

MADFERIT

Van de hitte zullen wij zondag alvast geen last hebben... Ze voorspellen daarentegen wel een shitload aan regen, ook verre van ideaal. Maar kan ook wel top uitdraaien als iedereen daar het positief opneemt. Ze zijn in Manchester wel wat regen gewend ook :)
Viel gelukkig allemaal mee! Tijdens het wachten in de rij had ik een cheap ass paraplu van Poundland, en op het terrein een goede poncho die ik vorig jaar bij de Bol shop op Lowlands had gekocht. De miezer tijdens het concert zelf was heerlijk en de stof van m'n Man City shirt was een soort van waterafstotend en werd dus ook amper nat.

Users who are viewing this thread