Actualiteit

Mwah dat was voor het ministersoverleg, wel zo netjes om daarvoor even je mond te houden en pas daarna een antwoord te geven (al was die foto wel raar ja). Ze begon wel enigzins geirriteerd dat het katheder van Schoof al weg was.
Ah okay fair enough, ik krijg alleen wat losse fragmenten mee dus die context miste ik.

Trouwens, pluim naar ons, dit is de enige politieke discussie die ik vandaag heb gezien dat geen modder gooien naar elkaar is, zo hoort het te zijn!
Dat vind ik ook mooi, inderdaad! Goed dat je dat even benoemt, want het is zeker geen vanzelfsprekendheid.

Wel bijzonder trouwens dat het asielbeleid constant het knelpunt is terwijl ik daar online best wel veel dezelfde meningen over zie tussen links en rechts ( simpele racisten nagelaten natuurlijk). Wie weet was dit even nodig en komt het uiteindelijk nog goed.
Ook hier zijn we het eens, ik vind dat echt onbegrijpelijk. Je hoeft toch niet rechts-georienteerd te zijn om te zien dat we de grote hoeveelheid aan instroom niet goed aankunnen en dit overal in het land op diverse gebieden voor grote problemen zorgt?

En je hoeft toch niet links-georienteerd te zijn om te kunnen erkennen dat overvolle asielzoekerscentra zorgen voor mensonterende omstandigheden waar mensen in moeten leven en dat we dat niet kunnen laten bestaan?

Sterker nog: ik zie hierin een gezamenlijk belang. Dus inderdaad, wat aan gotspe dat hier nu voor de tweede keer een kabinet op klapt.

Dat vind ik ook mooi, inderdaad! Goed dat je dat even benoemt, want het is zeker geen vanzelfsprekendheid.

Ook hier zijn we het eens, ik vind dat echt onbegrijpelijk. Je hoeft toch niet rechts-georienteerd te zijn om te zien dat we de grote hoeveelheid aan instroom niet goed aankunnen en dit overal in het land op diverse gebieden voor grote problemen zorgt?

En je hoeft toch niet links-georienteerd te zijn om te kunnen erkennen dat overvolle asielzoekerscentra zorgen voor mensonterende omstandigheden waar mensen in moeten leven en dat we dat niet kunnen laten bestaan?

Sterker nog: ik zie hierin een gezamenlijk belang. Dus inderdaad, wat aan gotspe dat hier nu voor de tweede keer een kabinet op klapt.
Precies, het concreet zoeken naar oplossingen is natuurlijk ook niet makkelijk, dat mag niet onderschat worden maar dit is wel echt belachelijk aan het worden.
Zowel de VVD twee jaar geleden als de PVV nu denkt dat ze hier mee kunnen scoren en mee kunnen winnen op de volgende verkiezingen door dit een belangrijk onderwerp te maken. Als je het nu op klimaat laat klappen, terwijl dat het afgelopen jaar toch meer naar de achtergrond is bewogen, nemen mensen je dat kwalijk.
Dit zal inderdaad wel een grote reden zijn, echt belachelijk als mensenlevens worden misbruikt voor weer een nieuwe campangne, blijkbaar de wereld waar we in leven, in een laten we eerlijk zijn, een heel goed land als Nederland.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Dat vind ik dan nog wel een leuke! Beetje humor kan geen kwaad.
Asielminister Marjolein Faber vindt het jammer dat haar werk nu stopt, ze verwijt de andere partijen dat ze het ‘plan van meneer Wilders niet steunen’. ,,Het is heel triest dat drie partijen hun handtekening niet wilden zetten, ik heb met eer en geweten keihard gewerkt voor een beter Nederland.” Faber grapte tijdens de toelichting nog over haar oude kreet (‘ik ben beleid’): ,,Ik zet er nu een streep onder, ik was beleid.”

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ik heb zelf ook echt geen idee waar ik op zou moeten stemmen als er op korte termijn verkiezingen komen. Denk dat dat ook komt, omdat ik op dit moment weinig feeling heb met de personen in de tweede kamer en ik qua standpunten op sommige vlakken links ben (Klimaat, cultuur, onderwijs) en op andere vlakken weer wat rechtser ben (veiligheid, integratie (ondanks mijn vrijwilligerswerk bij vluchtelingenwerk)).

Daarnaast vind ik scheiding van kerk en staat, euthanasie ook altijd belangrijke punten en dan kom je eigenlijk al vrij snel op de D66 uit, alleen vind ik Rob Jetten ook niet altijd geweldig.

Bij Frans Timmermans krijg ik ook een hele nare smaak in mijn mond. Komt voor mij heel arrogant en belerend over. Zelfde als wat ik bij een Wilders heb.

Bontebal komt op mij wel altijd Ok over, maar CDA is ook niet echt een partij waar ik enthousiast van wordt.

Dus dat wordt denk ik vooral weer veel Stemwijzers doen en standpunten lezen van de partijen en op basis daarvan een overweging maken. Of wie weet kan iemand mij op Lowlands in het filosofische café overtuigen om ergens op te gaan stemmen.

Want stemmen doe ik sowieso altijd, vind ik een belangrijk recht welke wij hebben.
Misschien wordt het tijd om PvdD of Volt eens wat groter te maken...

Ik stem dan toch liever op een mindere persoonlijkheid met goede standpunten vanuit de partij, dan andersom, voor mij dan
ja helemaal mee eens hoor, de standpunten zijn het belangrijkst. Ik probeer daarom ook meestal stemwijzers te doen en af en toe een verkiezingsprogramma te lezen van een partij, hoewel dat best taaie stof is soms.
Wellicht bedoelt @Davidd ook meer zoiets, met de leider als het aangezicht en geluid van de partij?
Precies dit.
Misschien wordt het tijd om PvdD of Volt eens wat groter te maken...
Volt is sws voor mij altijd een optie. Al een keer ook op gestemd volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: daily en Dr. Hannibal
Zojuist geeft Yesilgoz aan dat ze samenwerken met de PVV niet uitsluit, en dat ze een samenwerking met GL-PVDA niet zit zitten. Als zij daar niet in veranderd, dan zullen de komende verkiezingen praktisch nutteloos zijn, want dan is een combinatie PVV/VVD de enige manier om aan de macht te komen tenzij er een 'left wave' gaat komen, en in alle eerlijkheid zie ik die niet gebeuren gezien de huidige peilingen en de wederopstanding van het CDA die het 'midden' aan het claimen is.
Hoe dom kun je zijn? De vorige keer heeft ze de PVV een verkiezingsboost gegeven door samenwerking niet uit te sluiten. Nu gebleken is dat met de PVV niet valt te regeren gaat ze hetzelfde doen? Dat is de deur wijd open zetten voor kabinet Wilders 1 met een ondergeschikte rol voor de VVD.

• Leuk
Waarderingen: zero
Dat lijkt me een correcte analyse. In België deed Vlaams Belang het ook lang erg goed in de peilingen. N-VA reageerde lange tijd niet op de vraag of ze met hen zouden regeren. Twee weken voor de verkiezingen stelde Bart De Wever heel duidelijk dat hij niet wilde regeren met Vlaams Belang en dat hij hoopte dat ze niet de grootste partij zouden worden. Volgens mij was die timing zeer bewust en hebben daardoor veel twijfelaars (zowel van extreem-rechts als van meer gematigde kiezers) op dat moment beslist om op N-VA te stemmen.

Je mag van N-VA en Bart De Wever zeggen wat je wil (ik ben zelf ook niet de grootste N-VA-fan), maar we mogen in Vlaanderen misschien wel blij zijn dat we hen hebben. Anders zaten we volgens mij net als in veel andere landen met een extreem-rechtste verkiezingswinnaar. In Nederland blijkt nu nog maar eens dat dat geen goed idee is...

Benieuwd wat er nu in NL gaat gebeuren. Volgens mij denkt en hoopt Wilders dat hij nog groter wordt indien er nieuwe verkiezingen komen. Ik denk (en hoop) eigenlijk dat het wel eens als een boomerang in z'n gezicht zou kunnen terugkomen.

Dat lijkt me een correcte analyse. In België deed Vlaams Belang het ook lang erg goed in de peilingen. N-VA reageerde lange tijd niet op de vraag of ze met hen zouden regeren. Twee weken voor de verkiezingen stelde Bart De Wever heel duidelijk dat hij niet wilde regeren met Vlaams Belang en dat hij hoopte dat ze niet de grootste partij zouden worden. Volgens mij was die timing zeer bewust en hebben daardoor veel twijfelaars (zowel van extreem-rechts als van meer gematigde kiezers) op dat moment beslist om op N-VA te stemmen.

Je mag van N-VA en Bart De Wever zeggen wat je wil (ik ben zelf ook niet de grootste N-VA-fan), maar we mogen in Vlaanderen misschien wel blij zijn dat we hen hebben. Anders zaten we volgens mij net als in veel andere landen met een extreem-rechtste verkiezingswinnaar. In Nederland blijkt nu nog maar eens dat dat geen goed idee is...

Benieuwd wat er nu in NL gaat gebeuren. Volgens mij denkt en hoopt Wilders dat hij nog groter wordt indien er nieuwe verkiezingen komen. Ik denk (en hoop) eigenlijk dat het wel eens als een boomerang in z'n gezicht zou kunnen terugkomen.
Ja in Nederland heeft Rutte dat ook al die tijd gedaan. Toen hij afstapte is de VVD een andere koers ingeslagen

Yesilgöz lijkt die nieuwe koers niet los te laten en werkt keihard mee aan het behoud van de PVV. Dit debat is weer 95% een haast satirisch stukje oneliners opdreunen.

Yesilgöz lijkt die nieuwe koers niet los te laten en werkt keihard mee aan het behoud van de PVV. Dit debat is weer 95% een haast satirisch stukje oneliners opdreunen.
Tjah had niets anders verwacht. De ene helft van de kamer laat over zich heenlopen en de andere helft zijn simpele schreeuwerts. Niets nieuws... Kunnen we niet alle partijen opdoeken en overnieuw beginnen met nieuwe partijen en vooral nieuwe partijleden?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Tjah had niets anders verwacht. De ene helft van de kamer laat over zich heenlopen en de andere helft zijn simpele schreeuwerts. Niets nieuws... Kunnen we niet alle partijen opdoeken en overnieuw beginnen met nieuwe partijen en vooral nieuwe partijleden?
Dan krijg je het NSC, een mislukt proefballonnetje van een gast die het allemaal niet aankan.

Een verhelderend tegengeluid op Free Palestine.
Ja met dit soort artikelen van beide kanten gaan we echt ergens komen. Deze gast heeft alle persstatements van Israël gelezen, daar een mening op gebaseerd en laat de mening en het oordeel van onafhankelijke instanties lekker links liggen. Om Hamas te 'vernietigen' hoef je echt niet te gaan schieten op mensen die in de rij staan voor voedsel.

Zelfbeschikkingsrecht is een ding, Israël had het recht zichzelf te verdedigen, maar ze zijn intussen compleet in de rol van agressor gedoken met nodeloos veel burgerslachtoffers. Zeggen dat het in WOII erger was en de geallieerden ook burgers bombardeerden is whataboutism, en het daarom maar kleiner praten is een bijzondere keuze.

Er is geen tegengeluid nodig. Er wordt een genocide gepleegd en op uitgehongerde en ongewapende bugers geschoten bij voedsel punten puur voor de lol en uit haat.

Fijn dat je een artikel hebt gevonden dat jou wereldbeeld bevestigd.
Het probleem is dat de huidige beleidsvoerders van Israël inderdaad tuig is en in de bak moet en in de extreemste vorm van zionisme vormt.

Echter de andere kant van de medaille is het ook wel een beetje zo als ze niks doen dat ze zelf ook van de kaart geveegd worden. Dat maakt de discussie zo veel ingewikkelder dan Free Palestina of hunnie doen aan genocide. En dat laatste mag zeker wel aangedragen worden. Want er zijn historisch genoeg aangelegenheden geweest waar prima oplossingen zijm aangeboden om prima naast elkaar te leven, maar dat is aan de andere kant ook heel veel afgewezen en zelfs beantwoord met bloedvergieten.

Ik zou graag van de pro Palestina aanhangers willen horen wat jullie nu als een oplossing zien. Natuurlijk moeten ze stoppen, dat snapt iedereen, maar wat dan? Hoe kunnen de mensen in die regio ooit nog samenleven?

Er is geen tegengeluid nodig. Er wordt een genocide gepleegd en op uitgehongerde en ongewapende bugers geschoten bij voedsel punten puur voor de lol en uit haat.

Fijn dat je een artikel hebt gevonden dat jou wereldbeeld bevestigd.
Ik ben blij dat er tenminste opinies zijn die nuance durven te brengen op dit gevoelige onderwerp. Alsof het allemaal maar zo simpel is. met mensen die een éénzijdig wereldbeeld hebben en geen ruimte laten voor tegenargumenten, discussieer ik niet mee. Prettige dag nog verder.

Users who are viewing this thread