Best Kept Secret 2025

Overigens nog los van het optreden, goed om bij TV On The Radio te merken dat zo'n band ook in 2026 nog een groot en enthousiast publiek voor zich krijgt in de TWO (inclusief 'we're howling, forever' blijven zingen na Wolf Like Me)
3voor12 heeft er wel zijn vraagtekens bij.

Edit: De vragen zijn beantwoord

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joris en Timmetje
Dag 2:

Met het oog op energie management pas wat later op het terrein, maar net op tijd voor Kae Tempest. Dit kwam goed binnen, intens en ontroerend. Ik was minder uit het veld geslagen dan bij haar vorige passage op BKS, maar was wederom erg goed. Eerste hoogtepunt van de dag.

Vervolgens wat gegeten en rustig aan gedaan voordat ik mooi plekje opzocht voor Lucy Dacus. Haar laatste plaat vind ik wel mooi maar niet veel meer dan dat. Live pakte het me veel meer waardoor ik de plaat nu ook weer wil luisteren. Goede 1-2 om de dag mee te beginnen.

Gelijk door naar The Streets! Had er zin in maar dit viel me al snel behoorlijk tegen. Wel blijven kijken en gaandeweg vond ik het steeds leuker, maar niet per se vanwege de muziek! Komt op mij over alsof het optreden voor hem een moetje is en hij maar wat aan bullshitten slaat om het leuk te maken voor zichzelf. Ik kon er erg om lachen allemaal. Mooi theater, niet zo’n best optreden.

Vervolgens een heerlijke vega kapsalon gehaald bij the Goat en stukje buiten de TWO gezeten om dit te nuttigen tijdens Amenra, wat erg goed klonk. Tweede helft in de tent gestaan en inderdaad zeer indrukwekkend maar wel erg zonde van al het gepraat wat duidelijk door de rustige stukken heenging. Echt wel jammer, ze kwamen paar, jaar geleden als dagopener veel beter tot hun recht met tent vol publiek dat er speciaal op afkwam.

Dan Kneecap! Stond verre van vooraan, maar zag eruit daar uit als complete chaos. Heerlijke energie en zichtbaar genietende gasten op het podium. Heb wel altijd moeite ermee dat ze zo vaak om een pit vragen, als je genoeg levert ontstaan ze vanzelf, maar ik vergeef het ze graag.

Snel door naar de TWO voor TV on the Radio. Vorige keren dat ik ze live zag, lang geleden, waren niet zo memorabel, maar vandaag pakten ze me volledig in. WAT EEN SET! Was ook echt aan het publiek te merken na afloop hoe bijzonder dit was. Absolute hoogtepunt van het weekend tot nu toe en knappe act die daar nog overheen gaat, maar ik laat me graag verrassen!

Van achter aan het veld Soulwax meegemaakt en snap nu wel goed waarom ze op de ONE stonden. Wel heel vette opstelling en drie drummers is toch wel erg gaaf, al pakte het me toch niet helemaal.

Iets voor het einde naar de TWO om een mooi plekje voor Caribou te bemachtigen. Maar toen het eenmaal begon kwamen er nog zoveel mensen bij dat het echt niet relaxt druk was waar ik stond. Nog een stuk van buiten de tent gekeken maar de jus was toch een beetje op. Halverwege er de brui aan gegeven.

Weer een hele mooi dag en gevoelsmatig een heel stuk drukker op het terrein, maar nog verre van vervelend druk vond ik.

Top 3:
  1. TVOTR
  2. Kae Tempest
  3. Lucy Dacus / Kneecap

Het vierluik Kneecap - Tv On The Radio - Pigs Pigs - TVOD was wel in orde. Hoogtepunt was sowieso Tv on the radio.

Jacob Alon kon mij smiddags maar matig boeien, hij had een nummer don't fall asleep, het was bij mij bijna van dat. Op plaat vond ik het beter klinken.

Lucy Dacus was niets memorabel, gewoon oké. Maar pluspuntje omdat ze een Boygenius-liedje bracht.

The Pill was ook gewoon oké. Zal ze op Misty Fields ook wel nog eens bekijken. Jong punk/indiegeweld dat nog wat moet groeien.

Kneecap was eens leuk om te zien, maar de vraag is hoe lang houdbaar zulke muziek is. Bij de tweede keer zal ik waarschijnlijk al het gevoel hebben 'been there, done that'. Maar mooi meegenomen.

Tv On The Radio was uitstekend, de set zat goed in elkaar en de muziek sprak voor zich. Veruit het beste tot nu toe van dit weekend.

Pigs pigs was zoals je hen kon verwachten, paar uppercuts.

TVOD, ik weet nog altijd niet wat ik van de zanger moet verwachten, iets te veel gimmick misschien, maar goed, het is hem wel gelukt om de Casbah in een moshpit te veranderen. Ook nog eens op Misty Fields checken.

Zaterdag was alleszins een pak beter dan de vrijdag. Vandaag nog eens genieten van Big Special,Wilco en Magdalena Bay.

Waxahatchee heel sterk optreden, helaas iets minder speciaal zonder gastoptreden van Jeff Tweedy (zoals vorige maand). Spencer, zoon van Jeff op drums, zo kwam naar voren bij de bandintroductie.

• Leuk
Waarderingen: Martijn
Beetje veilige setlist, maar verder werkt Wilco in de zon perfect. Waxahatchee ook helemaal goed.

Djo deed het leuk! Ik weet niet waarom maar ik had wat rustiger nummers verwacht van hem. Wilco in het zonnetje was ook lekker.

Users who are viewing this thread