Muse

Lekker vroeg naar bed zondag zo te zien
Het is best zonde. Zo'n fantastische catalogus aan nummers en dan steeds maar diezelfde standaard set afdraaien. Dat ze daar zelf niet ook moe van worden.

Het is best zonde. Zo'n fantastische catalogus aan nummers en dan steeds maar diezelfde standaard set afdraaien. Dat ze daar zelf niet ook moe van worden.
Easy money. Zeker omdat dit me toch een kleine venue lijkt, net geen 1500 man volgens google? En het lijkt me dan ook maar een korte set?

1u25 set....
Dit gaat het zijn hoor

denk t ook idd, al vaak roteren ze wel 2-3 nrs, maar dat zullen dan net wel de pareltjes van map of the problematique en united states of eurasia zijn, dat daar dan een citizen erased / stockholm syndrome in terug voor komt.

vanavond (of morgen?) spelen ze hun eerste officiele festival set, eerst die setlist maar afwachten en of ze roteren..

• Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
ik was Stockholm Syndrome aan het terugkijken van Pinkpop 2004....

hoor ik vanaf 7:30 in het outro dat ze toen al de zaadjes plante voor wat ca 10 jaar later (inmiddels ook al ca 10 jaar geleden) het nummer Psycho zou worden? 🤔

• Leuk
Waarderingen: Chiel en Davidd
De show van Muse gisteren had bijna exact dezelfde setlist als degene die hier gepost is, dus dat gaat hem voor Pinkpop denk ik ook gewoon worden.

• Geweldig
Waarderingen: musicislife
Kunnen we Muse eigenlijk komend jaar nog verwachten met een eigen show? Hopelijk weer eens in Ziggo of is dat een utopie?

Kunnen we Muse eigenlijk komend jaar nog verwachten met een eigen show? Hopelijk weer eens in Ziggo of is dat een utopie?
Ik ga wel weer uit van een eigen show ja. Zeker omdat ze dit jaar weer best veel EU festivals deden (na er vorig jaar én het jaar daarvoor ook veel gedaan te hebben).

Die nieuwe single is echt weer afschuwelijk trouwens, doet me serieus denken aan 30 Seconds To Mars.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Ik ga wel weer uit van een eigen show ja. Zeker omdat ze dit jaar weer best veel EU festivals deden (na er vorig jaar én het jaar daarvoor ook veel gedaan te hebben).

Die nieuwe single is echt weer afschuwelijk trouwens, doet me serieus denken aan 30 Seconds To Mars.
Die nieuwe laat mij juist weer meer uitkijken naar de rest t.o.v. de vorige albums. Ik geniet er wel van!

• Leuk
Ooit een tijdje een Muse fase gehad, ten tijde van die vierde plaat, maar de overdaad aan kitsch zoals in dit nummer is gewoon niet aan mij besteed. Heb sowieso niets met die extreem gladde rock, zoals ook 30STM.
Ik kan het me wel indenken.
Ik heb ook liever de Stockholm Syndrome, New Born, undisclosed Disires, map op the problematic en knights of cydonia nummers dan deze richting.

Maar het is in mijn ogen nog lang geen 30STM en dat zal het nooit zijn. Leuk dat die meningen altijd zo uiteen lopen ;)

Ik durf wel te stellen; het staat niet ter discussie of het wel of geen goede muzikanten zijn. Ze stellen live echt nooit teleur . Dat ze een kitscherige gladdere stijl hanteren dan 15 jaar terug; klopt. Maar ik zou ze met hand en tand verdedigen om bijvoorbeeld op Graspop te headlinen . Daar zijn ze zeker ruw genoeg voor. Het is allesbehalve plat. Ik ben benieuwd naar de andere nummers alvast! 😀

• Leuk
Waarderingen: mattman
Dus hier wordt even één van de beste live bands (Muse), vergeleken met de slechtste liveband die ik ooit heb gezien in mijn leven (30stm).

Ik hoor ook in de nummers zelf niet echt overeenkomsten tussen beide bands.
Dat nieuwe nummer? Dat refrein, bijvoorbeeld?

En ik zeg hier ook niets over het liveaspect.

Users who are viewing this thread