Graspop Metal Meeting 2025

Dus volgens jou zou Linkin Park Werchter op 1 dag uitverkocht hebben, als zij de afgelopen 8 jaar waren blijven toeren en ondertussen al 2-3x op Werchter hadden gestaan? Dat geloof je toch zelf niet? :).
Wie zegt dat precies en waar? Verzin je dit gewoon ter plekke?
Makkelijk te controleren é. Hun laatste passage was in 2017, zoek eens op wanneer "hun" dag uitverkocht was.
Het begrip 'van dit moment' is nogal ingewikkeld blijkbaar, de afgelopen 8 jaar hebben daar niks mee te maken en 2017 ook zeker niet.

Er is niemand hier die zegt dat Linkin Park groot was in 2017.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Nogal een manke vergelijking, aangezien Metallica gemiddeld om de 3-4 jaar op het podium in Werchter staat. Nu zit je met een band die gestopt was en aan een comeback werkt, waardoor je sowieso een surge in ticket sales krijgt. Als ze de komende 6 jaar nog 2x headlinen, gaan die dat kunstje niet meer herhalen :).

Soit, deze discussie is sowieso een beetje overbodig. Ik vind het persoonlijk goedkoop scoren dat ze doen, door verder te varen onder de vlag van Linkin Park. Op mij komt het eerder over als een glorified coverband die snel wat cash wilt incasseren. Maar goed, dat is mijn mening :).
Het is toch meer dan normaal dat de overblijvende leden van Linkin Park verder wil bouwen op wat ze al jaren aan gewerkt hebben. Waren ze dan geen "coverband" geweest als ze Chester bijna onmiddelijk hadden vervangen, zoals AC/DC dat deed.

Als ze from zero hadden uitgebracht onder een andere naam zouden ze een Linkin Park cloon genoemd worden. Nu blijven ze verder gaan onder Linkin Park en wordt het een coverband.

Ja. Wat is daar zo moeilijk te begrijpen aan? Alsof AC/DC met Axl Rose hetzelfde is als Brian Johnson. Je verliest voor een groot stuk wat de sound van een band maakt. Journey met Pineda is toch ook niet vergelijkbaar met Perry, ook al klinkt het heel gelijkaardig.

Dus volgens jouw redenering is Queen met Adam Lambert even iconisch als Freddie Mercury. Kan er zo nog wel een paar bedenken :).
Ik vind het juist respectabel naar Chester dat ze hem niet vervangen met iemand die hetzelfde klinkt als hem.

Persoonlijk vind ik het nieuwe werk zeer sterk en zijn ze met de toevoeging van Emily terug naar de sound van de band van hun eerder werk.

Ja. Wat is daar zo moeilijk te begrijpen aan? Alsof AC/DC met Axl Rose hetzelfde is als Brian Johnson. Je verliest voor een groot stuk wat de sound van een band maakt. Journey met Pineda is toch ook niet vergelijkbaar met Perry, ook al klinkt het heel gelijkaardig.

Dus volgens jouw redenering is Queen met Adam Lambert even iconisch als Freddie Mercury. Kan er zo nog wel een paar bedenken :).
Het gaat niet over AC/DC met Axl, maar over Bon Scott, die in 1980 overleed en vervangen werd door Brian Johnson.

Of Black Sabbath met Ozzy en Dio.
Of Iron Maiden met Paul Di’Anno en Bruce.

Het is toch meer dan normaal dat de overblijvende leden van Linkin Park verder wil bouwen op wat ze al jaren aan gewerkt hebben. Waren ze dan geen "coverband" geweest als ze Chester bijna onmiddelijk hadden vervangen, zoals AC/DC dat deed.

Als ze from zero hadden uitgebracht onder een andere naam zouden ze een Linkin Park cloon genoemd worden. Nu blijven ze verder gaan onder Linkin Park en wordt het een coverband.

Ik vind het juist respectabel naar Chester dat ze hem niet vervangen met iemand die hetzelfde klinkt als hem.

Persoonlijk vind ik het nieuwe werk zeer sterk en zijn ze met de toevoeging van Emily terug naar de sound van de band van hun eerder werk.
Inderdaad. Linkin Park anno 2025 is veel meer de Linkin Park waar ik groot mee werd dan wat er in 2017 op het podium gebracht werd.
Super veel zin in.

Maar eerst Graspop natuurlijk!

LP staat niet op graspop, dus moeten we niet verder over lullen.

Ik heb flarden van KoRn op Rar gezien... gaat dat zien mensen! Band is in topvorm & de setlist is geweldig.

Top thanks voor de info en helemaal mee eens nu stoppen over LP verdomme.
Volgende week is het GMM en er is zon en zin dus genoeg om over te lullen

Heb enorm zin in Arbourne hahaha 🤘 dus leuk voor degene die van KoRn houden

• Leuk
Waarderingen: talos654 en Piebe71
Top thanks voor de info en helemaal mee eens nu stoppen over LP verdomme.
Volgende week is het GMM en er is zon en zin dus genoeg om over te lullen

Heb enorm zin in Arbourne hahaha 🤘 dus leuk voor degene die van KoRn houden
Wie heeft het over Korn en airbourne?!?!. Allemaal veel plezier in deze horror clash(zie ze graag allemaal) maar ik ga naar Amenra. (Ook wat meer tijd voor overgang naar NiN)

Wie heeft het over Korn en airbourne?!?!. Allemaal veel plezier in deze horror clash(zie ze graag allemaal) maar ik ga naar Amenra. (Ook wat meer tijd voor overgang naar NiN)
Het is een rotclash, die drie ja.
Maar Amenra zie ik twee weke later al in de Barn dus die kunnen we al schrappen zonder spijt te hebben. En dan krijgt Korn toch het voordeel van mij tegenover Airbourne.

Het is een rotclash, die drie ja.
Maar Amenra zie ik twee weke later al in de Barn dus die kunnen we al schrappen zonder spijt te hebben. En dan krijgt Korn toch het voordeel van mij tegenover Airbourne.
Ik heb exact het zelfde! Heel blij dat ik Amenra toch op werchter kan gaan zien.

Je gaat wel voorbij aan een belangrijk argument, lol. Dus volgens jou zou Linkin Park Werchter op 1 dag uitverkocht hebben, als zij de afgelopen 8 jaar waren blijven toeren en ondertussen al 2-3x op Werchter hadden gestaan? Dat geloof je toch zelf niet? :).

Makkelijk te controleren é. Hun laatste passage was in 2017, zoek eens op wanneer "hun" dag uitverkocht was.

Linkin Park heeft hun 2017 dag uitverkocht op 26 januari 2017 bron

Als je dan Metallica erbij pakt in 2014, dan kan je vinden dat hun dag uitverkocht op 21 februari bron

Wat betekent dat Linkin Park hun dag 26 dagen eerder uitverkocht heeft dan Metallica. Maar dan gaat het misschien nog om wanneer ze zijn aangekondigd of wanneer de verkoop start? In het geval van start verkoop komt dat uit op:
- Linkin Park op 19 november bron met hun aankondiging op 10 november bron
- Metallica op 7 december bron met hun aankondiging op 2 december bron

Wat een verschil is van 18 dagen, waarmee je dus alsnog gewoon uitkomt op het feit dat Linkin Park hun dag 8 dagen eerder uitverkocht heeft dan Metallica.
Linkin Park stond voor 2017 in 2011 voor het laatst op het affiche, 6 jaar verschil ten opzichte van de 5 jaar verschil tussen Metallica in 2014 en 2009. Dat ene jaartje gaat het verschil dan ook weer niet maken.

Dus ook destijds in 2017 maakte het weinig uit ten opzichte van Metallica in 2014. En dan heb ik hier Metallica in 2022 buiten beschouwing gelaten, omdat iedereen de tickets vanuit de geannuleerde edities van 2020 en 2021 gewoon heeft doorgeschoven, dat zou een vertekend beeld geven.

Coffin feeder vervangt Cattle Decapitation op Into the grave....zou ook wel zo iets kunnen zijn op Graspop...

Ik denk inderdaad dat AC/DC ook veel kaartjes had verkocht als ze zes jaar hadden gewacht. Chester kreeg wat dat betreft iets meer respect van z'n bandmaten!
Vorst was uitverkocht bij de Back in Black tour in 1982. En Bon Scott had ooit Brian Johnson aanbevolen als zanger voor de band. Al was de capaciteit van Vorst toen beperkt tot 5500 bezoekers.

Users who are viewing this thread