ES Primavera Sound Festivals 2025

Eigenlijk een show die je voor het eerst live wil zien natuurlijk (Twigs). Wat klinkt ze ongelofelijk goed ook. Net alsof ik naar de plaat luister.

En er zit dus wat vertraging (15-30 min?) in de streams, als ik het goed begrijp?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Eigenlijk een show die je voor het eerst live wil zien natuurlijk (Twigs). Wat klinkt ze ongelofelijk goed ook. Net alsof ik naar de plaat luister.
Zeg dat wel. Was op stream al fantastisch, laat staan in persoon. Begrijp nu wel waarom iedereen vol lof spreekt over haar shows.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Chappell Roan !!! Veruit de beste set van de headliners

Yes, vond ik er ook bovenuit steken.

Ik vond het sowieso 3 geweldige headliners. Al zou ik als festivalbezoeker denk ik wel de voorkeur geven voor een combinatie met 1 echte legacy/rock-headliner. En idealiter dan naast een pop-headliner ook nog een hiphop-headliner. Pukkelpop en Lowlands hebben dat dit jaar wel weer heel netjes voor elkaar.

• Leuk
Waarderingen: gretz en sloeber
Primavera blijft echt een top festival. Ondanks dat ik de balans de tussen de echte headliners een beetje mistte, stond er een muzikaal zo'n breed en goed scala aan acts om 3 dagen van te smullen.

Top 5;
1) LCD Soundsystem
2) TV on the Radio
3) FKA Twigs
4) Saho de Sagazan
5) MJ Lenderman

• Leuk
Waarderingen: gretz
Primavera blijft echt een top festival. Ondanks dat ik de balans de tussen de echte headliners een beetje mistte, stond er een muzikaal zo'n breed en goed scala aan acts om 3 dagen van te smullen.

Top 5;
1) LCD Soundsystem
2) TV on the Radio
3) FKA Twigs
4) Saho de Sagazan
5) MJ Lenderman

@mees @philmania Gaaf dat jullie er waren.

Ik zou het in de toekomst graag combineren met een Barca stedentrip met mijn oudste dochter.

Die is volgend jaar rond deze tijd 16. Dan gaat ze ongetwijfeld deels zelf op pad, misschien zelfs met een vriendin als ze die mee wil nemen. Hoe zouden jullie het festival raten op sfeer en veiligheid?

Ik ben zelf met mijn dochter enkel op Werchter geweest toen ze net 14 was. Daar liet ik haar al met een redelijk gerust hart een beetje haar eigen gang gaan op the Hive en het festivalterrein.

Ik zou het in de toekomst graag combineren met een Barca stedentrip met mijn oudste dochter.

Die is volgend jaar rond deze tijd 16. Dan gaat ze ongetwijfeld deels zelf op pad, misschien zelfs met een vriendin als ze die mee wil nemen. Hoe zouden jullie het festival raten op sfeer en veiligheid?

Ik ben zelf met mijn dochter enkel op Werchter geweest toen ze net 14 was. Daar liet ik haar al met een redelijk gerust hart een beetje haar eigen gang gaan op the Hive en het festivalterrein.
Over de stedentrip. Plak er dan maar wat extra dagen bij, want dit festival sloopt u. Bij ons was het dit jaar 6u30 , 3u30 en 5u30 smorgens toen we in ons bed lagen😅 En dan heb je nog de ciutat dagen, zondagnacht was het ook 2u30 (na The Jesus Lizard).

• Leuk

Ik ging met twee vriendinnen en we hebben ons geen moment ongemakkelijk of onveilig gevoeld, ook niet tijdens het terugwandelen/fietsen rond 5u-6u 's nachts. Door de headliners zal deze editie misschien wel een jonger, meer LGBTQIA+-gezind publiek hebben aangetrokken, die deel uitmaken van een community waar het handhaven van safe spaces en nultolerantie tgo grensoverschreidend gedrag hoge prioriteit hebben. Wel zag ik veel berichten passeren over massale pickpockets tijdens bepaalde acts, maar op dat gebied heeft Barcelona sowieso een nogal negatieve reputatie.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: JP5 en breadant
Ik ging met twee vriendinnen en we hebben ons geen moment ongemakkelijk of onveilig gevoeld, ook niet tijdens het terugwandelen/fietsen rond 5u-6u 's nachts. Door de headliners zal deze editie misschien wel een jonger, meer LGBTQIA+-gezind publiek hebben aangetrokken, die deel uitmaken van een community waar het handhaven van safe spaces en nultolerantie tgo grensoverschreidend gedrag hoge prioriteit hebben. Wel zag ik veel berichten passeren over massale pickpockets tijdens bepaalde acts, maar op dat gebied heeft Barcelona sowieso een nogal negatieve reputatie.

Minderjarigen kunnen ook nog de metro of bus terugpakken na afloop. En inderdaad, zakkenrollers op het festival zullen het grootste risico brengen, mogelijk ook doordat jonge meisjes een makkelijker doelwit zijn. Maar op die leeftijd zou het echt geweldig zijn om Primavera te beleven.

• Leuk
Wel zag ik veel berichten passeren over massale pickpockets tijdens bepaalde acts, maar op dat gebied heeft Barcelona sowieso een nogal negatieve reputatie.
Ik heb daar echt bijzonder weinig van meegekregen. Integendeel zelfs, de pinpas die ik kwijtraakte kon ik de volgende ochtend netjes bij de gevonden voorwerpen terugkrijgen. :)

Users who are viewing this thread