Graspop Metal Meeting 2025

Misschien nog wel een ander ding misschien moeten we de kaarten met een korrel zout nemen qua plaatsen en exacte posities.

Of denken we dat de bomen ook allemaal verschoven zijn
Ze zullen zeker niet 100% correct zijn maar als ze de volledige kant van de metal dome tot beers and stories plots 15-20m breder maken zal daar wel iets van kloppen zeker ;) (en een toiletteblock die plots 50% breder wordt)

Shawn Crahan (Clown dus) zijn vrouw heeft al geruime tijd gezondheidsproblemen blijkbaar.

Gisteren opende Slipknot hun Europese tour op Sweden Rock en dit was de setlist: https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2025/norje-havsbad-norje-sweden-1351f929.html

Er is dus (quasi) geen verschil met de setlist van eerder dit jaar in Australië en Nieuw-Zeeland.

Een best-of zoals Iron Maiden er eentje gaat brengen is dus niet voor dit jaar.
Ik vind het aantal nummers op de Slipknot setlist precies weinig om 1u40 te vullen. Geeft mij het gevoel dat het regelmatig wat plat gaat vallen tussen de nummers? Hopelijk een onterechte vrees. Vond ze bij hun vorige passage niet meteen memorabel, maar laat mij graag verrassen.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en El_Leipo
14 songs is inderdaad karig met veel tussenpauzen, dit was precies zo tijdens de show in Ziggo dome afgelopen december

De Sid wilson tattered en torn remix was wel meer dan prima enkel de sciccors uitvoering ging maar door naar mijn gevoel

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Bekijk bijlage 14438

Ik heb even de kaart van vorig jaar en dit jaar over elkaar gelegd,

Dat geeft de volgende veranderingen:
-(waren al eerder duidelijk)
- De botsautos zijn terug
- Nieuwe merch Stand
- Meer plaats achter de beers and Stories

Wat ik nog niet direct had gezien
- de Metal Dome and Classic Rock Cafe zijn een heel stuk opgeschoven naar links
- Metal Market is ook naar links opgeschoven
- Beers en stories zelf is ook groter
- De Toiletten aan de marquee lijken effectief groter te zijn (de rest is exact even groot als vorig jaar op de afbeelding)
Interessant idee!
Ik ga eens kijken of ik nog data vind van vorig jaar, dan kan ik de effectieve coordinaat data gebruiken om te laten vergelijken ;)

Ik heb een vraag in verband met de parkinggelegenheden op het festival. Ik kom de vrijdag voor de 1e keer naar graspop, heb mijn ticket ook al gekocht maar zie nergens waar ik een parkingticket kan kopen. Staan de parkingplaatsen voor dagbezoekers nog niet online of kan je slechts ter plaatse een parkingticket kopen?

Download heeft Ingested als vervanger voor Cattle Decap. Benieuwd wat wij krijgen, dit vind ik een mooie naam om daarvoor in de plaats te krijgen

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik heb een vraag in verband met de parkinggelegenheden op het festival. Ik kom de vrijdag voor de 1e keer naar graspop, heb mijn ticket ook al gekocht maar zie nergens waar ik een parkingticket kan kopen. Staan de parkingplaatsen voor dagbezoekers nog niet online of kan je slechts ter plaatse een parkingticket kopen?
is inderdaad niet heel duidelijk op de tickets pagina op de webiste
hier zijn ze te koop

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Top, bedankt voor de snelle reactie! Waar ligt deze parking dan precies? Hier vind ik ook niet bepaald iets van terug.

Als je in de buurt van Dessel komt, staan er best veel bordjes die je juist zullen sturen! Al die parkings liggen rond het festival terrein op loopafstand!

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Download heeft Ingested als vervanger voor Cattle Decap. Benieuwd wat wij krijgen, dit vind ik een mooie naam om daarvoor in de plaats te krijgen
Denk dat het eerder iets Belgisch zal worden genre Coffin Feeder, Predatory Void, Wiegedood, ... En dan wat schuiven in de timetable.

Ben wel benieuwd naar de looproute naar The Crypt. Lijkt erop dat dit deels dezelfde route is als naar de pendelbussen, over het Boneyard terrein. Op de kaart zie je nog een geitenpaadje lopen vanaf de (pendel)bushalte naar The Crypt, zou dit de route zijn of toch over de weg (wat een stukje om is)?

Ben wel benieuwd naar de looproute naar The Crypt. Lijkt erop dat dit deels dezelfde route is als naar de pendelbussen, over het Boneyard terrein. Op de kaart zie je nog een geitenpaadje lopen vanaf de (pendel)bushalte naar The Crypt, zou dit de route zijn of toch over de weg (wat een stukje om is)?
Ik denk veiligheidshalve dat ze idd de mensen die op The Crypt overnachten door dat bospadje sturen gaan.
Als er de ganse nacht voetgangers op de rijbaan moeten lopen is het ook gevaarlijk met het verkeer dat er door komt.
Denk dat dit miss wel een rustigere camping gaat zijn dan The Boneyard. En als je ertegenover kan parkeren ook niet ver lopen van parking tot camping wel wat verder tot het terrein.

• Leuk
Waarderingen: MikeHell
Vorig jaar (en waarschijnlijk ervoor ook) werd dat padje ook al gebruikt voor iedereen die van de parkings kwam, veel mensen hebben we niet zien lopen over de weg, de stewards hebben iedereen echt wel over dat padje gestuurd.

• Leuk
Waarderingen: saurus en MikeHell
Naar een idee van @BlackwaterPark, heb ik de data van vorig jaar gezocht (en gevonden!) en die samen met de data van dit jaar in een kaartje gestoken. Te bekijken hier: GMM Map Comparison
Aan de linkse kant de situatie van vorig jaar, rechts dit jaar. De verdeler in het midden kan je verschuiven om oud met nieuw rechtstreeks te vergelijken.
De bedenkingen die eerder al opgemerkt waren kloppen inderdaad, heel de linkse kant is eigenlijk een stuk groter geworden

Naar een idee van @BlackwaterPark, heb ik de data van vorig jaar gezocht (en gevonden!) en die samen met de data van dit jaar in een kaartje gestoken. Te bekijken hier: GMM Map Comparison
Aan de linkse kant de situatie van vorig jaar, rechts dit jaar. De verdeler in het midden kan je verschuiven om oud met nieuw rechtstreeks te vergelijken.
De bedenkingen die eerder al opgemerkt waren kloppen inderdaad, heel de linkse kant is eigenlijk een stuk groter geworden
En de 2 tenten zijn ook groter geworden dan precies

Users who are viewing this thread