Graspop Metal Meeting 2025

Er komt een stream van het Utopia stage, ik weet niet of dat ook betekent dat alle bands die daarop spelen gestreamed worden. Zou wel gaaf zijn, die videos van Rock am Ring zijn altijd erg cool
De RaR streams voelen voor mij altijd als de formele start van het festivalseizoen. Altijd enigszins een nostalgisch gevoel omdat ik er zelf twee mooie edities heb meegemaakt maar ook vooral om weer de weides te zien en de artiesten die we een aantal weken later zelf aan het werk zien. Ik kijk er naaruit in ieder geval.

Heb hier wel zin in...😃🤟
Triptykon.👇
In case this has been answered - sorry in advance - I’ve been a little out of the loop lately.

The previous evening they played a regular Triptykon set. Do we have any information on whether they will perform the Celtic Frost set?
At Party San Festival they are specifically billed as “Triptykon Performs Celtic Frost”, whereas the Graspop website only lists them as Triptykon. It would be nice to know in advance, as it would very much impact my decision making on Graspop Sunday.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
In case this has been answered - sorry in advance - I’ve been a little out of the loop lately.

The previous evening they played a regular Triptykon set. Do we have any information on whether they will perform the Celtic Frost set?
At Party San Festival they are specifically billed as “Triptykon Performs Celtic Frost”, whereas the Graspop website only lists them as Triptykon. It would be nice to know in advance, as it would very much impact my decision making on Graspop Sunday.
Voor mij hetzelfde. Een Triptykon set is voor mij een must see, terwijl ik met een Celtic Frost set mijn loopschema ga heroverwegen.

Ik begreep dat het niet eens perse Tom zijn eigen keuze is om die Celtic Frost set te doen, maar dat festival bookers daar zelf specifiek om vragen. Dus zou zomaar kunnen dat hij met Graspop andere afspraken heeft dan met bijvoorbeeld Party San.

Voor mij hetzelfde. Een Triptykon set is voor mij een must see, terwijl ik met een Celtic Frost set mijn loopschema ga heroverwegen.

Ik begreep dat het niet eens perse Tom zijn eigen keuze is om die Celtic Frost set te doen, maar dat festival bookers daar zelf specifiek om vragen. Dus zou zomaar kunnen dat hij met Graspop andere afspraken heeft dan met bijvoorbeeld Party San.
🤞

I would probably enjoy both sets, especially with some songs off the Monotheist album in the mix. However, I’m seeing that CF set at Partisan already, so the Triptykon one would be more interesting to me.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
7
Die "extra" merch stand rechtover de ingang zal volgens mij enkel GMM-merch zijn. Misschien niet slecht om de band-merch en festival-merch van elkaar te scheiden.
Er was altijd al zo een klein kioskske waar ge die gmm merch kon kopen, als ge binnenkwam direct rechts tegen de kant

Ik denk dat er op graspop veel meer merchandise verkocht wordt dan op werchter. En het dus moeilijker te organiseren is.
Het 1 heeft toch niets met het ander te zien? 2 jaar geleden op TW Classic nog met de mensen van die stand gesproken en ze zeiden dat ze graag Graspop erbij willen nemen, maar dat het niet gelukt was om 1 of andere reden.

Het 1 heeft toch niets met het ander te zien? 2 jaar geleden op TW Classic nog met de mensen van die stand gesproken en ze zeiden dat ze graag Graspop erbij willen nemen, maar dat het niet gelukt was om 1 of andere reden.
Je moet ook kunnen volgen met klaarleggen op je stand natuurlijk. En op graspop heb je veel bands die hun merch maar 1dag of enkele uren aanbieden.
Ik denk dat het allemaal veel complexer is om te organiseren dan we denken.

Cattle Decapitation hun tour is gecancelled

Informatie komt van Loud Noise, die hun show in Eindhoven organiseerden

"We moeten helaas melden dat Cattle Decapitation hun geplande show bij Dynamo Eindhoven heeft moeten annuleren. De band heeft het volgende statement gedeeld:
"Due to circumstances beyond our control that arose in the last 24h, in addition to the mental well being and personal situations occurring within the Cattle Decapitation camp, we regrettably must cancel our upcoming European summer tour.
We understand and apologize for the inconvenience this causes for all parties involved, as well as to our European fans, but unfortunately we have no way of still making this tour work.”
We vinden het enorm jammer dat het optreden niet door kan gaan, en wensen de band veel sterkte toe in deze situatie.
Ticketkopers hoeven niets te doen, het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk automatisch teruggestort.
Bedankt voor jullie begrip."

In de uitleg die gequote wordt vanuit de band, gaat het over de hele Europese tour

Vanaf donderdag wordt er toch wel veel neerslag voorspeld door weerplaza. Hoop dat het uiteindelijk een beetje mee gaat vallen voor de ondergrond

Cattle Decapitation hun tour is gecancelled

Informatie komt van Loud Noise, die hun show in Eindhoven organiseerden

"We moeten helaas melden dat Cattle Decapitation hun geplande show bij Dynamo Eindhoven heeft moeten annuleren. De band heeft het volgende statement gedeeld:
"Due to circumstances beyond our control that arose in the last 24h, in addition to the mental well being and personal situations occurring within the Cattle Decapitation camp, we regrettably must cancel our upcoming European summer tour.
We understand and apologize for the inconvenience this causes for all parties involved, as well as to our European fans, but unfortunately we have no way of still making this tour work.”
We vinden het enorm jammer dat het optreden niet door kan gaan, en wensen de band veel sterkte toe in deze situatie.
Ticketkopers hoeven niets te doen, het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk automatisch teruggestort.
Bedankt voor jullie begrip."

In de uitleg die gequote wordt vanuit de band, gaat het over de hele Europese tour
Jammer, maar scheelt weer een clash dan...

• Leuk
Waarderingen: won666
Jammer, maar scheelt weer een clash dan...

Bijzonder jammer. Ik stond wellicht sowieso bij Lorna Shore, maar nadat ze een handvol jaren geleden Alcatraz ook bijzonder last-minute cancelden, vind ik het jammer dat ze het nu opnieuw laten afweten.

Dat gezegd zijnde hoop ik dat het niets al te ernstig is.

Vanaf donderdag wordt er toch wel veel neerslag voorspeld door weerplaza. Hoop dat het uiteindelijk een beetje mee gaat vallen voor de ondergrond
Bedoel je deze donderdag? Dat lijkt me op zich geen heel slecht nieuws. Geef de bodem nu nog maar wat water, zodat alles daar niet té droog staat. Als de grond keihard is, heb je veel sneller problemen met water dat de grond niet in kan dringen en dan krijg je bij de minste regen tijdens het festival een hoop modder.
Daarnaast moet ik mijn tent ook kunnen verankeren in de grond, daarvoor is een te droge bodem ook niet handig.

Ze zullen gewoon wat moeten opletten bij de opbouw dat ze niet alles kapot rijden als het nu regent, maar normaal liggen er overal rijplaten om dat te voorkomen, dus daar maak ik me weinig zorgen over.

Users who are viewing this thread