Pinkpop 2025

kan, maar 3 x Joost binnen 4 jaar. dan vond ik logisch om de keus te maken voor de nieuwe bezetting van Kensington, een 2e keer Son Mieux (op een imo verdiende spot) of bijvoorbeeld 1e keer Roxy Dekker op de positie van Joost, of er zijn nog wel andere NL acts op de weg langs festivals die periode ipv Joost.

Mojo zou er goed aan doen hem minstens komende 2 edities van het Pinkpop affiche te laten!

kan, maar 3 x Joost binnen 4 jaar. dan vond ik logisch om de keus te maken voor de nieuwe bezetting van Kensington, een 2e keer Son Mieux (op een imo verdiende spot) of bijvoorbeeld 1e keer Roxy Dekker op de positie van Joost, of er zijn nog wel andere NL acts op de weg langs festivals die periode ipv Joost.

Mojo zou er goed aan doen hem minstens komende 2 edities van het Pinkpop affiche te laten!
Niet op happen Dennis!
Son mieux had inderdaad ook verdiend.

Zou het Robbie Williams niet kunnen zijn op zaterdag aangezien hij tussen kopenhagen en Nederland niks gepland heeft, dat zou ook verklaren waarom ze het geheim willen houden omdat de maandag nog niet uitverkocht is.

• Haha
Waarderingen: Roy Dykstra
Mooi zo houden dan! LL is een hype en doet er niet toe wat ze boeken, diploma gehaald en lekker uit je dak op lowlands...

Snap jullie redenatie qua later totaal niet, en heb hier in mijn omgeving nog nooit iemand over gehoord!

De prijs en de line-up is het grootste ding!
Acts later programeren zal denk ik alleen maar tegenhouden (althans in de situatie waarin wij zitten).
Zelf ben ik in aanraking gekomen met pinkpop voor een dag..
Vanuit Friesland 3,5 uur rijden! Snachts iets sneller 😉 23:00 afgelopen en richting huis waarbij we +/- 03:00 weer thuis waren, waneer een Muse pas om 01:00 klaar zou zijn zullen er minder snel mensen een dagticket kopen!

Lowlands is immers ook een weekend festival dat mag en kun je niet vergelijken, voor mijn gevoel was pinkpop dit ook meer voorheen en gokken ze nu meer op de dagen!
Denk je nou echt dat het niet uitmaakt wat Lowlands boekt???

Lowlands is een hype omdat het programma ieder jaar door en door deugt.

Je hoeft het niets te vinden uiteraard, ieder zijn eigen voorliefdes.
Maar het zo afdoen slaat natuurlijk nergens op.

Zou het Robbie Williams niet kunnen zijn op zaterdag aangezien hij tussen kopenhagen en Nederland niks gepland heeft, dat zou ook verklaren waarom ze het geheim willen houden omdat de maandag nog niet uitverkocht is.
Nee, dat is een headliner.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Hoi Jasmijn, ook ik ken geen app groepje voor de solo gangers maar wel goed dat je gaat. Het is ook prima te doen.

Mocht je tegen die tijd behoefte hebben om in ieder geval wat mensen te hebben om een beetje bij aan te haken dan geef je maar een gil (zonder verplichtingen).

Wij gaan in ieder geval met z’n 4en naar camping B.
Je mag altijd iets laten weten. Wij komen al enkele jaren met 2 en als je alleen bent, laat.je maar iets weten.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Denk je nou echt dat het niet uitmaakt wat Lowlands boekt???

Lowlands is een hype omdat het programma ieder jaar door en door deugt.

Je hoeft het niets te vinden uiteraard, ieder zijn eigen voorliefdes.
Maar het zo afdoen slaat natuurlijk nergens op.
Ja dat denk ik echt! Als je Goldband als headliner neer kunt zetten tjah..
Er zit geen lijn in er staat van alles en nog wat geprogrammeerd, maar met genoeg leuks voor ieder (ook voor mij hoor).
Maar dit hoeft pinkpop niet te flikken, zet de 60 topnamen van LL eens op pinkpop.. die komen daar niet mee weg.

Maar zoals ik eerder zei je kan beide festivals niet vergelijken.

En dit is totaal niet bedoeld om LL af te branden, vind het oprecht een goed festival.. maar dat het een hype is kan je niet ontkennen toch?

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Ja dat denk ik echt! Als je Goldband als headliner neer kunt zetten tjah..
Er zit geen lijn in er staat van alles en nog wat geprogrammeerd, maar met genoeg leuks voor ieder (ook voor mij hoor).
Maar dit hoeft pinkpop niet te flikken, zet de 60 topnamen van LL eens op pinkpop.. die komen daar niet mee weg.

Maar zoals ik eerder zei je kan beide festivals niet vergelijken.

En dit is totaal niet bedoeld om LL af te branden, vind het oprecht een goed festival.. maar dat het een hype is kan je niet ontkennen toch?
Lowlands heeft meer dan 60 namen en zorgt voor een dusdanig gevarieerd aanbod dat het niet zo veel uitmaakt wie als laatste in de Alpha optreedt. Dan kun je daar ook wel eens een wat populaire plattere Nederlandse hype neerzetten. Als je bij Pinkpop straks niks hebt met Olivia Rodrigo kun je naar Jan's feestcafé

Lowlands heeft meer dan 60 namen en zorgt voor een dusdanig gevarieerd aanbod dat het niet zo veel uitmaakt wie als laatste in de Alpha optreedt. Dan kun je daar ook wel eens een wat populaire plattere Nederlandse hype neerzetten. Als je bij Pinkpop straks niks hebt met Olivia Rodrigo kun je naar Jan's feestcafé
Precies dit. Lowlands hoeft het niet van de headliners te hebben. Het is wat kortzichtig om de breedte en de diepte van de acts en het complete programma niet te zien en 1 naam bovenaan het affiche eruit plukken om te zeggen dat het dan wel een hype moet zijn, dat Lowlands.

Maar het klopt inderdaad ook wat Brutus zegt: in die zin zijn beide festivals moeilijk vergelijkbaar.

Het ging mij met name om de stereotypering van Lowlands als hype.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Ook nog even toevoegen, wat voor Lowlands een goede naam is werkt voor geen houtje touwtje op Pinkpop. Hele andere festivals met totaal andere doelgroep. Dat ze bij Pinkpop zelfs een grote naam als Arctic Monkeys afschieten is een situatie die ze zelf hebben gecreëerd door afhankelijk te worden van die ene grote naam.

Pinkpop en Lowlands zijn gewoon total andere festivals. Gelukkig ook niet alles hoeft maar zelfde te zijn puur omdat momenteel het succes volume is.

Pinkpop kan beter vergelijken met festivals waar het ook draait om de namen. Dan vind ik persoonlijk de vergelijking met Rock Werchter, Graspop, Jera on air, appelpop, Rock in ring logischer.

Lowlands valt meer onder de categorie alles moet 24/7 aanstaan het randprogamma is belangrijk en de muziek is niet alles. Volume die nu werkt ook bij bijvoorbeeld Paaspop. Nu zullen meer van dit soort festivals zijn maar mijn interesse ligt daar niet dus ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Ik kom ook niet lang overal dus als niet met mijn eens bent laat het vooral weten waarom niet.

Pinkpop en Lowlands zijn gewoon total andere festivals. Gelukkig ook niet alles hoeft maar zelfde te zijn puur omdat momenteel het succes volume is.

Pinkpop kan beter vergelijken met festivals waar het ook draait om de namen. Dan vind ik persoonlijk de vergelijking met Rock Werchter, Graspop, Jera on air, appelpop, Rock in ring logischer.

Lowlands valt meer onder de categorie alles moet 24/7 aanstaan het randprogamma is belangrijk en de muziek is niet alles. Volume die nu werkt ook bij bijvoorbeeld Paaspop. Nu zullen meer van dit soort festivals zijn maar mijn interesse ligt daar niet dus ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Ik kom ook niet lang overal dus als niet met mijn eens bent laat het vooral weten waarom niet.
Draait het bij Pinkpop om de namen, ja? Vind dat met de drek van afgelopen jaren namelijk niet goed te zien(al is de lineup dit jaar wel vrij aardig,wmb)

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Op Lowlands is er randprogramma en gaat het lang door maar draait het toch ook gewoon om de namen?
Uiteindelijk draait overal om de namen natuurlijk. Maar is het bij Lowlands ook niet een beetje zo van, al heb ik even niks te zien ik heb genoeg te doen dus ga toch wel?

Als Lowlands met puur bager komt verkoopt het ook niet uit lijkt me. Al was goldband wel uitverkocht? Hoe dan?

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr
Draait het bij Pinkpop om de namen, ja? Vind dat met de drek van afgelopen jaren namelijk niet goed te zien(al is de lineup dit jaar wel vrij aardig,wmb)
Dat ze niet de top van de top kunnen boeken heeft natuurlijk hele andere factoren. Veel concurrentie, artiesten die nu populair zijn maar over een jaar niet meer. De hype cyclus is een stuk korter geworden. De huidige top 40/100 word gedomineerd door Nederlandstalig muziek, dus komen minder grote headlines bij. Dit is binnen punk, rock en metal helemaal een probleem. Daar gaan Jera on air en Graspop harder last van krijgen want Pinkpop heeft die transitie al gemaakt.

Vind wel vreemd dat nog altijd de plattegronden niet zijn gepubliceerd, maar dat we via de chat nog altijd 'stiekem' naar de digitale plattegrond komen?

Overigens buiten de positie van Stage 4 nog niets bijzonders te bespeuren, ook geen looproutes rond Noord stage 🤔

Users who are viewing this thread