Best Kept Secret 2025

"Ook de organisatie van Best Kept Secret is om een reactie gevraagd, maar tot op heden heeft RTL Nieuws die niet gekregen".

En in de telegraaf: De Amsterdamse fractie van JA21 wil nu al een streep door de show zetten. „Laten we deze groep duidelijk kenbaar maken dat ze niet welkom zijn in Amsterdam. Eerdere oproepen om Britse parlementariërs om te leggen en de verheerlijking van terreurorganisaties als Hamas en Hezbollah, vallen wat JA21 betreft niet onder artistieke vrijheid”, zegt raadslid Cas van Berkel. „Wegwezen met die haat-rap.”

Dit zal voorlopig nog wel een discussie blijven ben ik bang
Als de media en partijen als JA21 nog even zo doorgaan staat Kneecap straks bovenaan alle must see lijstjes....

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en elo
Als Kneecap door BKS wordt gecanceld om hun pro-Palestina geluid, cancel ik mijn kaartje.
Het gaat o.a. ook om het kill MP-verhaal. Gezien er afgelopen paar jaar daadwerkelijk MPs vermoord zijn is dat nogal smakeloos. Denk niet dat het gaat omdat ze expliciet pro-Palestina zijn, dan kan je bijna 75% van de line-up schrappen schat ik in.

Laten we eerst netjes het onderzoek afwachten van de Britse autoriteiten. Pro-palestina helemaal prima natuurlijk, maar "hup Hamas hup Hezbollah" schreeuwen is stupide.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Het gaat o.a. ook om het kill MP-verhaal. Gezien er afgelopen paar jaar daadwerkelijk MPs vermoord zijn is dat nogal smakeloos. Denk niet dat het gaat omdat ze expliciet pro-Palestina zijn, dan kan je bijna 75% van de line-up schrappen schat ik in.

Laten we eerst netjes het onderzoek afwachten van de Britse autoriteiten. Pro-palestina helemaal prima natuurlijk, maar "hup Hamas hup Hezbollah" schreeuwen is stupide.
Ik heb al zoveel drek op podia gehoord. Misschien mensen eens cancelen om wat ze doen ipv om wat ze zeggen. Al bestaat echte cancelcultuur maar nauwelijks.

• Leuk
Waarderingen: Novis95

Eens. Ik kan nergens een link vinden naar de betreffende clips, dus lastig oordelen. Wel bijzonder dat er nu pas actie wordt ondernomen n.a.v. een video uit 2023. Het lijkt me dan ook geen structureel haatdragend gedrag. Ik ben ook geen voorstander van Hezbollah of Hamas, maar wel van weerstand tegen het geweld van de huidige Israëlische regering. Echter lijken we op dat vlak niks te hoeven verwachten van onze eigen volksvertegenwoordigers (op nationaal en Europees niveau).

Eens. Ik kan nergens een link vinden naar de betreffende clips, dus lastig oordelen. Wel bijzonder dat er nu pas actie wordt ondernomen n.a.v. een video uit 2023. Het lijkt me dan ook geen structureel haatdragend gedrag. Ik ben ook geen voorstander van Hezbollah of Hamas, maar wel van weerstand tegen het geweld van de huidige Israëlische regering. Echter lijken we op dat vlak niks te hoeven verwachten van onze eigen volksvertegenwoordigers (op nationaal en Europees niveau).
Stond in 1 van de artikelen een link naar X. Die 'up Hamas up Hezobollah' was blijkbaar november vorig jaar, die MP uitspraken in 2023. Verwacht niet dat ze nu meteen worden gecancelled hoor, hoop het ook zeker niet.

Dit is gewoon fout, hoe je het ook draait of keert. Kritiek op de oorlog is prima, maar zowel Hamas als Herzbollah zijn bewezen terroristische groeperingen die je niet goed moet willen keuren.

Zo moet je ook de huidige regering Israël op dit moment niet steunen. Je hoeft niet per se voor 1 van de 2 te zijn, je kan ook gewoon kritisch zijn op beide, maar dat lijken vele mensen te vergeten om een of andere manier.

Dit is gewoon fout, hoe je het ook draait of keert. Kritiek op de oorlog is prima, maar zowel Hamas als Herzbollah zijn bewezen terroristische groeperingen die je niet goed moet willen keuren.

Zo moet je ook de huidige regering Israël op dit moment niet steunen. Je hoeft niet per se voor 1 van de 2 te zijn, je kan ook gewoon kritisch zijn op beide, maar dat lijken vele mensen te vergeten om een of andere manier.
Eens, die uitspraken zijn ook gewoon strafbaar. Timing is natuurlijk wel weer een mooi ding, filmpjes bestaan al maanden, maar doen zich nu de ronde omdat ze op Coachella op wat tenen hebben lopen trappen.

Was pas vet geweest als ze op Pinkpop hadden gestaan en Jan Smeets nog aan het roer stond. En dan zo'n heerlijk interview geven.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Ze nemen iig afstand van de pro-Hezbollah uitspraken en de oproep om volksvertegenwoordigers te bedreigen.

Verder kan ik me vorig jaar nog Lowlands herinneren die zich toch ook wel in grote bochten moest wringen om Jonny Greenwood en Dudu Tassa goed te praten. Kneecap heeft nu meer gedaan de situatie te verduidelijken dan zij twee vorig jaar.

Ze nemen iig afstand van de pro-Hezbollah uitspraken en de oproep om volksvertegenwoordigers te bedreigen.

Komt op mij een beetje over alsof ze dit doen omdat de ophef zo groot is en dat er, waarschijnlijk, vervolging aan zit/zat te komen. De keutel werd tenslotte in hun eerste verklaring nog niet ingetrokken. Ik snap de opmerking over het feit dat die uitspraken in hun context gezien moeten worden niet echt. Het zijn twee belachelijke uitspraken die in iedere context dan ook, zelfs in de Ierse en de Noord-Ierse, fout zijn. Laat ik maar zeggen dat het in ieder geval netjes is dat ze dat eindelijk doorhebben. Om dit nou een lastercampagne te vinden, vind ik wel wat ver gaan, want het is best wel terecht dat hier reacties op komen.

Verder kan ik me vorig jaar nog Lowlands herinneren die zich toch ook wel in grote bochten moest wringen om Jonny Greenwood en Dudu Tassa goed te praten. Kneecap heeft nu meer gedaan de situatie te verduidelijken dan zij twee vorig jaar.
Vind je dat vergelijkbaar, ja?

Wilde eigenlijk wel een reactie plaatsen, maar heel erg over BKS gaat het niet meer hè...

Ben benieuwd of er nog veranderingen gaan komen aan het festival terrein dit jaar.
De kunst wordt natuurlijk nog ingevuld en ik vraag me af of dat kleine dss dance podium er nog komt…. Ben de naam al kwijt, lol
Nog geen een naam voor bekend gemaakt.

Nouja dan is dat toch ook weer opgelost, en door. Denk dat we genoeg andere dingen in de wereld hebben wat opgelost moet worden dan de case Kneecap.

Ben benieuwd of er nog veranderingen gaan komen aan het festival terrein dit jaar.
Ik denk dat het voor BKS nog niet helemaal is opgelost hoor. Twee Duitse FKP Scorpio festivals die Kneecap zonder toelichting van de line up halen, een labour MP die oproept om Kneecap van de Glastonbury line up te halen, berichtgeving in Telegraaf en RTL en in Amsterdam de oproep van JA21 richting Paradiso.

Ze zullen er bij BKS ook niet helemaal gerust op zijn....

Users who are viewing this thread