Alcatraz Open Air 2025

zeker wetende dat die verkoop traditioneel nog eens een boost krijgt na graspop en eens de timetable er is nog eens

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Geweldig om te lezen! Dat ze nu al op 80% verkocht zitten, betekent dat hun formule van de niches binnen de metal boeken dus werkt. Top voor de organisatie en top voor ons!

• Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel
Animated GIF
Me count so poor

Oeps, tijd om even te beseffen dat ik eigenlijk nog vrij weinig heb ingeluisterd en bijgevolg nog totaal géén zicht heb op een top 3.
Alsnog een (voorlopige) poging met bands/namen die ik al ken.

Vrijdag
1) Abbath
2) Messa
3) Wind Rose
(Ik baal van de cancel van DevilDriver!)

Zaterdag
1) Avatar
2) Fit for a King*
3) Ne Obliviscaris

Zondag
1) Gaerea
2) Machine Head
3) Emperor
(en hier zouden voor mij ook nog Cult of Luna, Rotting Christ, Borknagar, Ill Nino en Alkerdeel bij kunnen ... Zondag is met voorsprong m'n beste dag.)

Graag ook wel een zeer eervolle vermelding naar Frog Leap*, hoewel ze op donderdag staan. Keek er énorm naar uit om ze op Graspop 2024 te zien, tot ze helaas cancelden.

Vrijdag:
1. Dvne*
2. Ministry*
3. Hypocrisy*/Dool die lijken te clashen, geen idee nog eigenlijk wat ik hiermee ga doen.

De top 3 voor de vrijdag vind ik wel lastig, eigenlijk had Devildriver op 1 gestaan, maar helaas.
Winterfylleth en In Aphelion moet ik me ook nog wat verder in verdiepen, wellicht dat die nog de top 3 kunnen binnen dringen

Zaterdag
1. Between the buried and me*
2. Ne Obliviscaris
3. Rivers of Nihil*

Die drie achter elkaar is toch wel een mooi rijtje :)

Zondag:
1. Cult of Luna*
2. Machine Head
3. Static-X*

Verder zie ik net dat ik bevriend moet worden met @Blommie
Je zou bijna denken dat ik zijn lijstje heb overgenomen, maar die zag ik pas na dat ik mijn lijstje opschreef. 2 van de drie dagen gewoon zo goed als hetzelfde, bizar. Vooral dag 3 met die uiteenlopende genres, en dan zelfs dezelfde volgorde? Wat de hell.

Vrijdag
WASP
Ministry
3 inches of blood

Zaterdag
Ne Obliviscaris
Nailbomb
Extreme

Zondag
Machine Head
Fear Factory
Gaerea

Met ook voor mij de kant-tekening dat wrsl iedereen van mijn top 10 voor zondag in de top 3 voor de vrij- of zaterdag was gekomen. Voor mij persoonlijk valt dit jaar de line-up wat onevenwichtig uit, maar goed, kan gebeuren

Donderdag
1. Evil Invaders
2. Overkill
3. Frog Leap
--> Weinig op aan te merken

Vrijdag
1. Ministry
2. 3 Inches Of Blood
3. Kreator
--> Heerlijk dagje

Zaterdag
1. Knife
2. Vulture
3. Whiplash
--> Waarom een van oorsprong thrash festival al zijn beperkte hoeveelheid thrash op één dag kan weg steken in het donkerste hol van de wei is mij een raadsel maar goed. En ik vraag mij af: waar is den thrash op de mainstage? Deze dag is voor mij by far de slechtste Alcatraz line up ooit. De vrijdag en zondag zijn wel twee heerlijke dagen dus als nog een combi maar ik overweeg zelfs om na Wolfmother al naar huis te gaan. Dan mis ik wel Whiplash maar enkel die band is me denk ik geen taxi/hotel waard

Zondag
1. Gaerea
2. Machine Head
3. Kerry King
--> Heerlijk dagje

--> Waarom een van oorsprong thrash festival al zijn beperkte hoeveelheid thrash op één dag kan weg steken in het donkerste hol van de wei is mij een raadsel maar goed. En ik vraag mij af: waar is den thrash op de mainstage? Deze dag is voor mij by far de slechtste Alcatraz line up ooit. De vrijdag en zondag zijn wel twee heerlijke dagen dus als nog een combi maar ik overweeg zelfs om na Wolfmother al naar huis te gaan. Dan mis ik wel Whiplash maar enkel die band is me denk ik geen taxi/hotel waard
Ik ben altijd het meest gelukkig als mijn favoriete bands in de Morgue staan, heerlijk toch, een soort club show ervaring op een festival in dat kleine donkere tentje en zonder barrières voor het podium. Ik heb ook nu al zin om daar Crypt Sermon te bezoeken die zaterdag, verder liggen mijn interesses die dag elders, maar vrijdag ben ik er zo'n beetje de hele dag te vinden... Wat vind jij er zo vervelend aan dat je favoriete bands daar staan die dag?

Users who are viewing this thread