Pinkpop 2025

t probleem bij pinkpop is in dit geval heel vaak:
Stel: je staat in de tent bij een geweldig optreden dat je uiteraard tot t einde wil zien.
Daarna speelt er op t hoofdpodium een "suzan en freek" dus ben je verplicht om helemaal naar stage 4 te lopen.
Tegen de tijd dat je daar bent, is dat optreden al half voorbij en kun je nog net , helemaal achteraan, de laatste 3 nummers horen.
Oh shit, dadelijk begint ,op noord of in de tent, weer een optreden dat wel op je lijstje staat.
Dus snel terug, door de mensen massa heen, kom je weer te laat en sta je weer achteraan.

Daar heb ik persoonlijk dus een hekel aan, dus ik sla dan liever een optreden over.
dus naar stage 4 ga ik zelden.

Voor mij zou t dan ook veel fijner zijn als t hoofd podium tegelijk met de tent speelt.
Alle johnny en anitas blijven toch voor t hoofdpodium hangen.
En ik kan dan wisselen tussen tent en noord.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
t probleem bij pinkpop is in dit geval heel vaak:
Stel: je staat in de tent bij een geweldig optreden dat je uiteraard tot t einde wil zien.
Daarna speelt er op t hoofdpodium een "suzan en freek" dus ben je verplicht om helemaal naar stage 4 te lopen.
Tegen de tijd dat je daar bent, is dat optreden al half voorbij en kun je nog net , helemaal achteraan, de laatste 3 nummers horen.
Oh shit, dadelijk begint ,op noord of in de tent, weer een optreden dat wel op je lijstje staat.
Dus snel terug, door de mensen massa heen, kom je weer te laat en sta je weer achteraan.

Daar heb ik persoonlijk dus een hekel aan, dus ik sla dan liever een optreden over.
dus naar stage 4 ga ik zelden.

Voor mij zou t dan ook veel fijner zijn als t hoofd podium tegelijk met de tent speelt.
Alle johnny en anitas blijven toch voor t hoofdpodium hangen.
En ik kan dan wisselen tussen tent en noord.
Heb je dan niet het probleem dat het bij Noord zo druk is dat de mensen die van de tent naar ergens anders willen er niet meer door kunnen? Lijkt me eigenlijk nog meer logistieke problemen.

Heb je dan niet het probleem dat het bij Noord zo druk is dat de mensen die van de tent naar ergens anders willen er niet meer door kunnen? Lijkt me eigenlijk nog meer logistieke problemen.
als je aan 2 kanten er langs kan, geeft dat geen probleem denk ik.
en t is niet verschillend van de situatie zoals hij nu is.

Zin in de Pinkpop zondag! Mooie namen die dag, dus ik heb een dagkaart gekocht.

Ik zou het wel super zuur vinden als Everything Everything en Biffy Clyro zouden overlappen, want dat zijn twee topnamen voor mij...

Is er nog een kans dat het zoiets wordt? Ik heb Sigirid en EE omgedraaid (afgaande op plays op Spotify lijkt Sigrid ook de populairdere act van die twee) en meteen Girl in Red toegevoegd ;)

Mainstage
Noord

Tent

Stage4

Muse

Dean Lewis

Purple Disco Machine

Korn

Benjamin Ingrosso

Biffy Clyro

Sigrid

Girl In Red

Bob Vylan

Kaiser Chiefs

Everything Everything

Krezip

NOFUN!

Imminence

The Boxer Rebellion

DeWolff

Mackenzi Mckay

The Warning

Hannah Mae
Querbeat
Elephant
Waarom denk je dat Korn vroeger speelt dan Dean Lewis?

Weer volledig rondom te kunnen lopen, helpt denk ik sowieso al veel. Al blijf je wel houden dat een uitstap naar Stage 4, waar bands vaak toch een wat kortere setlist hebben, soms weinig rendabel is. Vaak genoeg daar dan wel alsnog naar toegegaan en gewoon beetje blijven hangen voor wat erna kwam daar. Zeker als het tussenliggende op Noord/Tent toch niets was waar ik enthoustiast van werd.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Weer volledig rondom te kunnen lopen, helpt denk ik sowieso al veel. Al blijf je wel houden dat een uitstap naar Stage 4, waar bands vaak toch een wat kortere setlist hebben, soms weinig rendabel is. Vaak genoeg daar dan wel alsnog naar toegegaan en gewoon beetje blijven hangen voor wat erna kwam daar. Zeker als het tussenliggende op Noord/Tent toch niets was waar ik enthoustiast van werd.
Snap ik , alleen zijn de artiesten die in de tent/noord optreden meestal de interessantste

als je aan 2 kanten er langs kan, geeft dat geen probleem denk ik.
bam yes GIF

• Leuk
Waarderingen: BeWario
eigenlijk kun je pas ECHT oordelen over ene line up als t blokkenschema er is.
t boeit mij niets dat er een aantal namen op een festival staan die ik niets vind, zolang ik ze maar kan ontlopen.
Ik heb juist liever dat er een aantal namen staan die ik helemaal niks vind, dan maakt dat de keuze in t blokkenschema makkelijker.

Tenzij ze alle leuke namen tegelijk zetten en dan vervolgens alleen een act op 1 podium neerzetten gedurende een half uur (looking at you Pinkpop)

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Waarom denk je dat Korn vroeger speelt dan Dean Lewis?
dat uurtje maakt geen bal uit. Maar kan wel kloppen dat Korn noord afsluit. Dat is toch een iéts dankbaardere spot van sub op main. Niet enkel omdat het al begint te schemeren, maar ook omdat je dan écht voor de headliner speelt natuurijk.

Ik heb juist liever dat er een aantal namen staan die ik helemaal niks vind, dan maakt dat de keuze in t blokkenschema makkelijker.

Tenzij ze alle leuke namen tegelijk zetten en dan vervolgens alleen een act op 1 podium neerzetten gedurende een half uur (looking at you Pinkpop)
Je haalt je eigen punt dus al onderuit. Door minder keuze te hebben is de kans ook nog een groter dat de acts die je WEL wilt zien, tegelijk spelen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Je haalt je eigen punt dus al onderuit. Door minder keuze te hebben is de kans ook nog een groter dat de acts die je WEL wilt zien, tegelijk spelen.
Nee dat zeg ik niet. Als er van de 24 acts op een dag (6 per podium over 4 podia) er al 12 acts zijn die ik interessant vind dan moet ik sowieso óf rennen óf keuzes maken.

Als er nu wat namen zoals een Dean Lewis tussen staan dan kan ik op dat moment naar iets wat ik wel leuk vind.

Houdt dus alleen wel stand met de verdeling van de "saaie" acts (dus niet top heavy waardoor alles van 18-20u saai is bijv) en het blokkenschema. Zoals Werchter bijv hun blokkenschema doet, strict Main/Slope en Barn/KlubC, heb je daar minder kans op. Want een grote saaie naam op de main zal wss als tegenhanger een act op de Slope hebben. Pinkpop gooit dan Stage 4, Tent, en Noord in de overlap in 2024 zodat iedereen een half uur naar Avril Lavigne staat te koekeloeren zonder alternatief.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Maar de Werchter-dag van Olivia is wel uitverkocht en daar zijn evenveel podia, evenveel keus. Dus ik denk niet dat keuze hetgeen is wat ik zou invullen.
Feit is dat Werchter in het begin van de vakantie valt en PP in juni. Olivia Rodrigo spreekt vooral jeugd aan en de jeugd heeft in juni examens dus die gaan meestal niet naar een festival dan.

ik wil niet veel zeggen, maar Volbeat in Ziggo gaat hard in een kwartier tijd

denk dat Mojo ze volgend jaar best naar de headline spot mogen schuiven op Pinkpop, denk dat er wel animo voor is

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Bassie78
ik wil niet veel zeggen, maar Volbeat in Ziggo gaat hard in een kwartier tijd

denk dat Mojo ze volgend jaar best naar de headline spot mogen schuiven op Pinkpop, denk dat er wel animo voor is
Gelredome destijds was ook behoorlijk stacked qua bezoekers...

Gelredome destijds was ook behoorlijk stacked qua bezoekers...
Ahoy is ook snel aan het gaan, nu de beschikbaarheid in Ziggo weg is zal die van Ahoy wel versnellen

bizar

(er vallen zo te zien wat tickets terug steeds in Ziggo, dan zie je weer een vakje beschikbaar komen kort)

ah, zie dat Volbeat toch niet helemaal uitverkocht heeft. denk dat ik iets voorbarig gereageerd heb, volgens mij zijn een groot aantal tickets voor de tribunes in Ahoy en Ziggo afgesprongen, nu weer beschikbaar.

Als ik kijk in Keulen waar ik tickets voor had is alles nu weg, alleen nog "G.O.A.T." PRIVATE MEET & GREET ERLEBNIS (GA) PACKAGE voor 521 euro...

Users who are viewing this thread