Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Helemaal over het hoofd gezien dat the Lathums vorige week een nieuw album hebben uitgebracht. Heb hem hier ook nog niet voorbij zien komen volgens mij. Ga hem meteen even luisteren.

• Leuk
Waarderingen: DadRock
Helemaal over het hoofd gezien dat the Lathums vorige week een nieuw album hebben uitgebracht. Heb hem hier ook nog niet voorbij zien komen volgens mij. Ga hem meteen even luisteren.
Kwam er deze week ook achter ja, vind het album opzich oke. Het is een enorm like-able band. Belande er per ongeluk vorig jaar voor een half uurtje op Lowlands bij die show. Het was wel oke, maar het is allemaal wel zo-zo. Net als dit album eigenlijk. Prima, maar kleurt netjes binnen de lijntjes.

Spiritbox - Tsunami Sea
Imminence - The Return of The Black
Whitechapel - Hymns in Dissonance
Pain of Truth x Sunami - Coast to Coast ep
Tropic Gold - Sick to Death of Everything
Severed Tongues - Fragments ep

Hier maar eens mee beginnen, verder nog bekijken wat hier gedropt gaat worden.

Jason Isbell - Foxes In The Snow ✅ (y)
Lady Gaga - Mayhem
Divorce - Drive to Goldenhammer✅(y)
Rose Betts - There Is No Ship
Moreish Idols - All In The Game
HotWax - Hot Shock
Hamilton Leithauser - This Side of the Island
Frog Eyes - The Open Up
Fust - Big Ugly
Vundabar - Surgery And Pleasure
Melin Melyn - Mill On The Hill
cootie catcher - Shy At First
Consumables - Infinite Games
The Tubs - Cotton Town

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en Lion
Lady Gaga - Mayhem
Solide popplaat, doet meer dan eens denken aan haar eerste platen. Had gerust 10 minuten / 2 nummers korter gemogen, maar al bij al een fijne luisterbeurt.

Geen vetpot vandaag.

Moreish Idols klinkt heel goed. Nu Black Foxxes!

Laatste week veel naar het nieuwe album van Bad Bunny geluisterd. Durf het bijna niet te zeggen, maar die is zalig zomers en kwalitatief zowaar goed! Versta er alleen weinig van, maar dat mag de pret niet drukken.

• Leuk
Waarderingen: Thisso en Novis95
Spiritbox heeft ook een heerlijke album uitgebracht. De eerste 2 singles met Perfect Soul en Soft Spine waren al heerlijke daarna No loss, No love wat ik eerst niet best vond maar nu wel wat begint te groeien en als laatste single de draak van een Crystal Roses wat echt niet best was had ik dus na de 4 singles een minder hoge verwachtingen maar alle niet singles zijn raak plus de eerste 2 singles maakt het gewoon een zeer sterke album. Er zijn toch de afgelopen weken heel wat heerlijke albums uitgekomen

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Na een eerste luisterbeurt:

HotWax - Hot Shock: een meer dan prima debuutalbum. Was al lekker op Loose Ends.
Frog Eyes - The Open Up: een redelijk postpunk album, maar er zijn betere in dit genre. Verveelt snel.
Vundabar - Surgery And Pleasure: een heel erg lekkere indierockplaat. Bevalt mij zeer. Sterker nog: erg goed.
Consumables - Infinite Games: ook een prima debuutalbum. Luistert lekker weg. Tags: artpunk, indie, postpunk.
Spiritbox - Tsunami Sea: erg lekker als je van Rolo Tomassi en irwreastledabearonce houdt. Ik hou daar wel van. Zit er een beetje tussenin, alhoewel het meer neigt naar de laatste. Logisch ook, want de zangeres en de gitarist komen daar vandaan.
Bob Mould - Here We Go Crazy: prima rockalbum van de Hüsker Dü oprichter. Maar wordt nergens echt spannend.

• Leuk
Waarderingen: DadRock en Nelios
Spiritbox heeft ook een heerlijke album uitgebracht. De eerste 2 singles met Perfect Soul en Soft Spine waren al heerlijke daarna No loss, No love wat ik eerst niet best vond maar nu wel wat begint te groeien en als laatste single de draak van een Crystal Roses wat echt niet best was had ik dus na de 4 singles een minder hoge verwachtingen maar alle niet singles zijn raak plus de eerste 2 singles maakt het gewoon een zeer sterke album. Er zijn toch de afgelopen weken heel wat heerlijke albums uitgekomen
Keep Sweet vind ik ook een heerlijke klapper!

Vandaag wat tijd gehad om naar Spiritbox te luisteren en dat is wel een banger van een plaat hoor imo! Heel nice.
Daarna nog even Tropic Gold aangeslingerd, die kende ik eigenlijk alleen van Living In Colour jaren geleden en die vibe vond ik tof maar dit album doet me dan weer echt niks helaas (vreemd genoeg, want past wel in m'n straatje eigenlijk).

Severed Tongues ook nog meegepakt, pas op Dreambound ontdekt dus deze EP moest ik natuurlijk checken en luistert prima weg.

Morgen Black Foxxes luisteren, ik ben heel benieuwd.

Damn, die nieuwe Spiritbox gaat bij mij zeker vaker op. Bij dit soort bands ben ik altijd erg benieuwd hoe hun tweede album gaat klinken, na een zeer succesvolle debuutplaat. En nu hebben we bij Spiritbox natuurlijk wel wat EP's gehad, maar toch. Mijn eerste impressie van deze nieuwe plaat maakt me heel blij. Het voelt als geheel wat minder toegankelijk dan Eternal Blue. En dat maakt mij als liefhebber van progressieve muziek erg gelukkig. Ik hoor naast wat traditionele metalcore riffs en ritmes ook een hoop invloeden vanuit de djent en de post-hardcore en post-metal. Vette shit!

Damn, die nieuwe Spiritbox gaat bij mij zeker vaker op. Bij dit soort bands ben ik altijd erg benieuwd hoe hun tweede album gaat klinken, na een zeer succesvolle debuutplaat. En nu hebben we bij Spiritbox natuurlijk wel wat EP's gehad, maar toch. Mijn eerste impressie van deze nieuwe plaat maakt me heel blij. Het voelt als geheel wat minder toegankelijk dan Eternal Blue. En dat maakt mij als liefhebber van progressieve muziek erg gelukkig. Ik hoor naast wat traditionele metalcore riffs en ritmes ook een hoop invloeden vanuit de djent en de post-hardcore en post-metal. Vette shit!
Nu heb je me overtuigd om ze toch weer een kans te geven. Check zodadelijk dat nieuwe album (eerst nog stiekem de nieuwe geniale Steven Wilson alweer beluisteren).

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Nog maar net maart en ik zat alweer wat achter om alles te beluisteren wat ik wilde. Dus wat doen we dan: sunrise walk op zondag!

Architects en Spiritbox waren onderhoudend, maar had op meer gehoopt. Anna Shoemaker stond er ook tussen, maar na paar nummers al rap besloten dat het niks voor mij was. Nu voor de eerste keer ooit naar Silverstein aan het luisteren en bingo, deze wint duidelijk van de andere 3. Geen AOTY materiaal weliswaar, maar blij dat ik ze ken en goed voor in mijn algemene playlist te zwieren 👍

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Part 2: Anxious meteen als volgende luisteren was wss een mindere keuze, want gelijkend maar wel niet even goed in mijn beleving. Vervolgens een zeer vermakelijk debuutalbum van Winona Fighter, die mag ook in mijn playlist. Tot slot had ik met FACS en Shrapnel bitterweinig, helaas. 12km luisterplezier gehad en nu training gaan geven. Zo van die schone zondagen 🥰

Kon ze niet maar uit denbosch en staan zaterdag in denbosch.🤔
Album nou 2x geluisterd en ga er uitstekend op.
NEPHYLIM👇

Bijlagen

• Screenshot_20250311_134558_Chrome.jpg
    Screenshot_20250311_134558_Chrome.jpg
    178,3 KB · Weergaven: 5
  • Leuk
Waarderingen: Elisa Day

Users who are viewing this thread