Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Grappig hoe Jimmy hier vrij duidelijk was en iedereen alsnog zijn woorden draait...

Gezien die Noorse datum denk ik dat Ed Sheeran de headliner van een los event wordt.
Sheeran staat 29 juni in Tenerife, lijkt mij dus niet 30 juni in Werchter te komen staan.
4 juli staat hij idd in Noorwegen, dus dat laat 6 juli als meest realistische datum.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Vorst stijf uitverkocht vorige maand, headlinen Download en in combinatie met één à twee andere bands in hetzelfde genre lijkt mij dat wel te kunnen werken.
Vorst uitverkopen mag geen criterium zijn voor een headliner. Zeker omdat dat die toch enkele maanden nodig hadden om alles verkocht te krijgen. En Download is geen vergelijkingspunt, want in het VK verkopen die vlot meerdere Sportpaleizen uit.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
987
1.022
image.png.c30d8e5ed8dc295f5c4a9b2e5a80aaa1.png


Goed nieuws: Lana Del Rey en Kendrick Lamar gaan touren.
Hopelijk blijven 30 Seconds to Mars, My Chemical Romance en Arcade Fire ons bespaard.
Om even op deze geleakte en mogelijk fake poster voor Estereo Picnic in Columbia terug te komen (van op pagina 172 fyi)...

Ondertussen is er een officiële poster gelost.
Daarop staan bijvoorbeeld wél Arcade Fire en 30 Seconds to Mars.
Edoch géén Lana Del Rey, Kendrick Lamar of My Chemical Romance.

download-jpeg.6859
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
413
546
3 headliners op Boutique lijkt mij wat veel maar zou een zéér mooie affiche zijn!
Ik denk en hoop dat RW de voorzichtig ingezette lijn met wat meer acts voor de jonge generatie (Rosalia, het 'TikTok' programma in Klub C) gaat doorzetten en minstens één act uit deze hoek als headliner neerzet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Om even op deze geleakte en mogelijk fake poster voor Estereo Picnic in Columbia terug te komen (van op pagina 172 fyi)...

Ondertussen is er een officiële poster gelost.
Daarop staan bijvoorbeeld wél Arcade Fire en 30 Seconds to Mars.
Edoch géén Lana Del Rey, Kendrick Lamar of My Chemical Romance.

download-jpeg.6859
Effe off-topic, maar wat een leuke poster heeft dat festival zeg.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Vorst uitverkopen mag geen criterium zijn voor een headliner. Zeker omdat dat die toch enkele maanden nodig hadden om alles verkocht te krijgen. En Download is geen vergelijkingspunt, want in het VK verkopen die vlot meerdere Sportpaleizen uit.
Ik denk dat we sowieso niet om Maneskin om gaan kunnen volgend jaar, dus van daar het idee die te koppelen aan een nostalgie-poppunkact die ook wel wat kaarten schuift. Publiek was trouwens opvallend jong dus ik denk wel dat er wat overlap is tussen beide fanbases. Nu goed, het was maar een (berekende) gok, hopelijk blijft het daarbij uiteraard!
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
3 headliners op Boutique lijkt mij wat veel maar zou een zéér mooie affiche zijn!
Nee klopt. Maar Lorde zie ik persoonlijk niet als de grote headliner. Dua Lipa zou van die 3 de hoogste spot krijgen. In combi met Sam Smith verkopen ze die dag uit. Lorde zou voor mij dan die dag gewoon extra deftig maken. Je hebt wel een punt dat het niet van Boutique's gewoonte is om hun dag zo vol te proppen. Maar hey... wie weet. Lorde mag overigens ook gewoon voor Ed Sheeran komen staan, of voor Coldplay op classic. Al denk ik in dat laatste geval dat ze dan met 2 festivaldagen (Boutique en TW) hetzelfde publiek aantrekken, en laat dat nu net niet de bedoeling zijn.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Er wordt hier te weinig Depeche Mode en The Cure in jullie lijstjes vernoemd en te veel pop-meuk.
Omdat Depeche Mode geen festivals lijkt te doen voorlopig en The Cure op Zuid-Amerika na ook geen tekenen van leven vertoont op dat vlak momenteel.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Ik denk dat we sowieso niet om Maneskin om gaan kunnen volgend jaar, dus van daar het idee die te koppelen aan een nostalgie-poppunkact die ook wel wat kaarten schuift. Publiek was trouwens opvallend jong dus ik denk wel dat er wat overlap is tussen beide fanbases. Nu goed, het was maar een (berekende) gok, hopelijk blijft het daarbij uiteraard!
Wat zou ik teleurgesteld zijn moest Maneskin een top plekje wegkapen... Mij spreekt het niet aan, maargoed, ik begin dan ook stilaan tot de 'volgende' generatie te horen.

Overigens zie ik dat Duran Duran en Pulp hier en daar aangekondigd werden. Die 2 in combo met The Cure of Depeche Mode op Classic kan ook wel nog een leuk dagje worden...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
854
578
Zoiets dan?

Donderdag: Dua Lipa / Sam Smith
Vrijdag: Fall Out Boy / Maneskin / Avril Lavigne
Zaterdag: Ed Sheeran
Zondag: Foo Fighters
Dua Lipa en Ed Sheeran elk een dag headlinen verwacht ik niet. Een boutique met 1 vd 2 als headliner zie k wel gebeuren en verkoopt dan ook uit.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Dua Lipa en Ed Sheeran elk een dag headlinen verwacht ik niet. Een boutique met 1 vd 2 als headliner zie k wel gebeuren en verkoopt dan ook uit.
Dan is het sowieso Dua Lipa die de Boutique dag zou headlinen, maar die events vallen normaliter in het weekend van Glastonbury waar zij ook als headliner wordt genoemd. Kan dus ook moeilijker zijn planningsgewijs. Ed Sheeran gaat (als hij naar België komt) sowieso op Rock Werchter zelf staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockafeller

festirock

Support act
1 dec 2015
854
578
Ik verwacht ook nog nieuws ivm McCartney. Tourt in december in zuid Amerika. Vorig jaar op Glastonbury echt goed. Deze zomer mss andere festivals?
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Dan is het sowieso Dua Lipa die de Boutique dag zou headlinen, maar die events vallen normaliter in het weekend van Glastonbury waar zij ook als headliner wordt genoemd. Kan dus ook moeilijker zijn planningsgewijs. Ed Sheeran gaat (als hij naar België komt) sowieso op Rock Werchter zelf staan.
Ik volg je helemaal als je zegt dat Dua Lipa op Boutique een probleem wordt qua planning., ik volg je ook als je zegt dat ze niet allebei op RW zullen staan, en ik volg je ook over Ed Sheeran. Als die komt, dan komt die op RW.

Met Dua Lipa, Sam Smith, Ed Sheeran en Coldplay in de geruchtenmolen moet je er bijna van uitgaan dat er maar 2 van de 4 uberhaubt zullen spelen denk ik.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Wat zijn eigenlijk de 'kleinere' headliners in de geruchtenmolen? Maneskin en zeker FOB zijn wel heeel klein he.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken