The National

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
164
85
Fantastische avond gehad. Band in bloedvorm en wat een fijn publiek! Geen gelul, alleen maar genieten.
Dat moment van totale stilte tijdens about today .... kippenvel! Dit was de derde keer dat ik ze zag in 10 jaar tijd. Veel te weinig. Hopelijk komen ze volgende zomer terug voor een festival tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
154
105
Sluit me volledig aan bij bovenstaande reacties. Een geweldige avond gehad met een mooie mix van oud en nieuwe nummers. Vond de opening met de 3 nieuwere nummers al vrij sterk. Wel zitplaats 2e ring dus dat was even wennen qua beleving. Wel muisstil daar overigens. Werd tijd ze weer eens te zien na de Afas 2017 show. Veel te lang geleden. Wellicht daardoor ook wat sneller tevreden met de setlist natuurlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Mag ik vragen waar je stond tijdens het concert? Voor mij raakte een jongen erg emotioneel bij About Today die door zijn vrienden werd omarmd.
Nee ik stond rechts in de zaal vlak voor de rolstoel plaatsen ergens halverwege. En het was een klein intiem traantje die even voor mij zelf was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Heel mooie recensie. Ik ga deze show lang koesteren denk ik.

Wat me vooral opviel deze avond: wat een ijzersterk oeuvre heeft The National toch inmiddels. Vaak heeft een band 2-3 sleutelnummers die ze best opsparen tot aan het einde, The National heeft ondertussen zoveel van deze momenten dat ze er een setlist mee kunnen vullen. Heel blij Abel eens gehoord te hebben. Appartment Story verdient trouwens een standbeeld. Smoke Detector, England, Light Years, Fake Empire, Tropic Morning News, Squalor Victoria,… hoogtepunten opnoemen heeft bijna geen zin. Zelfs Alien was live ineens geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: JKGB, Brian en Yannick

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Heel mooie recensie. Ik ga deze show lang koesteren denk ik.

Wat me vooral opviel deze avond: wat een ijzersterk oeuvre heeft The National toch inmiddels. Vaak heeft een band 2-3 sleutelnummers die ze best opsparen tot aan het einde, The National heeft ondertussen zoveel van deze momenten dat ze er een setlist mee kunnen vullen. Heel blij Abel eens gehoord te hebben. Appartment Story verdient trouwens een standbeeld. Smoke Detector, England, Light Years, Fake Empire, Tropic Morning News, Squalor Victoria,… hoogtepunten opnoemen heeft bijna geen zin. Zelfs Alien was live ineens geweldig.

Ik vind the National een geweldige band, maar was ergens toch wel een beetje skeptisch over een show van 2,5 uur. Enkel tijdens Alien, grease in your hair, Laugh track verloren ze mijn aandacht, maar daarna herpakten ze zich zo goed. En dan te bedenken dat er echt een hoop goede nummers is die ze niet eens gespeeld hebben.
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Iemand die de recensies van trouw/parool kan delen?
Die van Parool is niet de moeite waard. Die van Trouw is wel mooi maar even geen idee hoe te delen.

Ook een mooie van NRC:
Mijn ervaring volgt
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ze mogen I Need My Girl wel vervangen met Ada of Lemonworld trouwens, in de setlists. Ik snap dat een rustige intermezzo wel gewenst is maar heb niet zoveel met dat nummer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ze mogen I Need My Girl wel vervangen met Ada of Lemonworld trouwens, in de setlists. Ik snap dat een rustige intermezzo wel gewenst is maar heb niet zoveel met dat nummer.
Wel hun 'populairste' nummer. Werd ook erg meegezongen in de Ziggo. Maar vind Light Years en About Today ook wel betere tranentrekkers. Lemonworld zelf nooit zo gevoeld trouwens.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Wel hun 'populairste' nummer. Werd ook erg meegezongen in de Ziggo. Maar vind Light Years en About Today ook wel betere tranentrekkers. Lemonworld zelf nooit zo gevoeld trouwens.
Vind I Need My Girl een erg mooi nummer, vooral op plaat. Live vond ik dit nummer een klein beetje tegenvallen. Verder fantastisch concert. Stoot My Morning Jacket van koppositie in lijstje van 2023.
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Die van Parool is niet de moeite waard. Die van Trouw is wel mooi maar even geen idee hoe te delen.

Ook een mooie van NRC:
Mijn ervaring volgt
Dit was mijn derde show van The National, na BKS2018 en Bochum2019. Beide goede shows, maar deze mocht er ook zijn zeg. Volop genoten. Zoals hierboven al gezegd: wat een oeuvre. En dat ze steeds weer een mooie show kunnen neerzetten dat sterk leunt op nieuw materiaal (in Amsterdam 10 van de 28 nummers van de nieuwste albums, in Bochum 10 van de 24 nummers van I am easy to find). Verrast was ik door hoe Laugh Track, die op plaat nog niet heel veel indruk maakte, binnenkwam. Over binnenkomen gesproken: About Today. Wow, daarna kon je me wel opvegen zeg. Wat briljant opgebouwd, iedereen stond echt aan de vloer genageld, ook geen filmende mensen gezien toen, heel bijzonder. En dat einde met de regenboogverlichting.. Poeh. En ook Light Years weer. Veel lampjes aan in het publiek, beetje cliché misschien maar op dat moment wel mooi.

Verder ook weer lekker mee staan schreeuwen, eindelijk Abel live gehoord (zoontje heet Abel, dus keek daar echt naar uit). En heel vet hoe hij de zaal doorliep, met microfoon aan een snoer, lekker onpraktisch.. hij kwam vlak langs me!
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
546
409
Om aan te sluiten op de post hierboven van JKGB: hulde aan de microfoonsnoer man. Wat een stress moet die man soms hebben tijdens het concert. Steeds weer op en neer rennen over dat podium als Matt het snoer weer over het podium heen trok, of bijna ergens achter blijft haken.

Dan het concert:
Heerlijk! Geweldig! Misschien wel de beste ooit van the National waar ik bij was? Al blijft de eerste keer altijd misschien nog net iets specialers.

Hoogtepunten:
- About today, altijd een hoogtepunt, wat mij betreft een icoon van een nummer en live zoo mooi en altijd bijzonder. En de hele ziggodome muisstil
- Na vier keer The National eindelijk Vanderlyle Crybaby Geeks:)
- Laugh track is bij mij echt blijven hangen, wat een mooi nummer, zelfs zonder de stem van Phoebe Bridgers.
- De algehele sfeer: mensen waren (voor in de zaal) muisstil bij de mooie stille momenten en er werd luid meegezongen en bij sommige mensen zelfs gedanst bij alle andere nummers.
- Matt, zelfs een ziggodome kan die met z'n ongemakkelijke charme inpakken
- En eigenlijk ook alle andere nummers, ik kan er zoveel opnoemen.

Het voorprogramma was ook nog heel leuk :)
Wat Bartees strange dan weer niet had hoeven doen was About today coveren, leuk idee, maar dat wordt toch al snel muziek verkrachting, in mijn bescheiden mening🤭 Zeker als je daarna de live versie van The National hoort.
Maar voor de rest ook een lekker voorprogramma!
 
  • Geweldig
Waarderingen: DanielNedelko

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491

29 juni naar live is live
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987

29 juni naar live is live
Is de kans op BKS daarmee groter geworden?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165

29 juni naar live is live
Dat is opvallend slordig gedaan op die website. Maar een mooie leak!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken