Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Die zal in die contreien wel headliner zijn. Niet? Beetje zoals Stromae bij ons.
@Yannick zal dat beter kunnen inschatten denk ik.
In Portugal? Kan wel ja. NOS heeft ook al The Weeknd en The xx op een dag gehad, dus misschien fungeert ze wel als een act na een andere grote act.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
In Portugal? Kan wel ja. NOS heeft ook al The Weeknd en The xx op een dag gehad, dus misschien fungeert ze wel als een act na een andere grote act.
Precies. Volgens die leak wordt ook RHCP aangekondigd en staan ze op dezelfde dat als Rosalia.

Zie dat nog een constructie worden als Stromae die dut jaar na The Strokes en War On Drugs speelde.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Rosalia wel 12/12 pas in Vorst. Kan zijn dat ze haar daarvoor aankondigen.. of wachten voor erna.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
De laatste Mad Cool tip kan wel eens Green Day zijn.
Worden ook genoemd voor PKP maar daar kunnen nu ook de Dragons opduiken als 'rock'naam naast Billie en Florence.
Denk dat Yellow Days logischer is. Green Day was na hun vorige passage kritisch over de organisatie van Mad Cool, dus een terugkeer is niet erg waarschijnlijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Was ook iemand overleden zeker, net voor die show?
Klopt ja. Een dodelijke smak bij een soort trapeze-act, vlak voor Green Day aan hun set zou beginnen. De band heeft achteraf gezegd dat de organisatie het incident bewust voor hen verzwegen had tot de show voorbij was. Uit schrik dat ze niet zouden willen optreden ofzo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Verdacht stil rond The National trouwens. Met een nieuw album op komst verwacht je toch dat die alomtegenwoordig zouden zijn op de festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Geen fan? Fantastische liveact en al 10 jaar niet meer op RW gestaan.
Vind het een kopie van Interpol, maar dan zónder talent of goede nummers en mét misschien wel de meest matige zanger die ik ken.
Maar objectief zouden ze prima op RW kunnen of horen te staan natuurlijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Vind het een kopie van Interpol, maar dan zónder talent of goede nummers en mét misschien wel de meest matige zanger die ik ken.
Maar objectief zouden ze prima op RW kunnen of horen te staan natuurlijk.
Ik hoor van alles in the National, maar een kopie van Interpol???
De stem van Matt Berninger is niet voor iedereen, maar ik vind het een hele fijne liveband.
Als niet op Werchter, laat ze dan maar naar Hilvarenbeek komen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik hoor van alles in the National, maar een kopie van Interpol???
De stem van Matt Berninger is niet voor iedereen, maar ik vind het een hele fijne liveband.
Als niet op Werchter, laat ze dan maar naar Hilvarenbeek komen!
Een heel erg slechte kopie, aangezien Interpol één van mijn favoriete bands is.
Maar goed ik heb ze nog nooit live gezien, misschien dat het dan ineens zou vallen. Want qua muziekstijl zou dit juist in m'n straatje moeten vallen. Op plaat vind ik het niets en toch vaak geprobeerd.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Die twee lijken qua stijl echt niets op elkaar.
Nee behalve dat het allebei postpunkrevival/indierock bands uit New York zijn met melancholische muziek met gitaarriffs...
Op Spotify is het eerstvolgende nummer in "The National radio" er één van Interpol notabene. Zoek op Google naar 'Similar artists to The National' en Interpol popt ook meer dan eens op en vice versa. Maar goed, jij zal het beter weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Nee behalve dat het allebei postpunkrevival/indierock bands uit New York zijn met melancholische muziek met gitaarriffs...
Op Spotify is het eerstvolgende nummer in "The National radio" er één van Interpol notabene. Zoek op Google naar 'Similar artists to The National' en Interpol popt ook meer dan eens op en vice versa. Maar goed, jij zal het beter weten.
The National heeft toch niets met postpunk te maken?
Maar goed, het zit beide in de indie-hoek, en het zijn allebei goede livebands.

Maar ga the National vooral live zien als ze in de buurt zijn. Vind ze live een stukje beter dan op plaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.669
Ze hebben allebei een ietwat zwaarmoedige sound/sfeer, maar zijn muzikaal toch enorm verschillend. Daarom vind ik Interpol enorm genieten en The National enorm saai.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nee behalve dat het allebei postpunkrevival/indierock bands uit New York zijn met melancholische muziek met gitaarriffs...
Op Spotify is het eerstvolgende nummer in "The National radio" er één van Interpol notabene. Zoek op Google naar 'Similar artists to The National' en Interpol popt ook meer dan eens op en vice versa. Maar goed, jij zal het beter weten.
The National heeft echt niets met post punk revival te maken. Hun laatste vier platen al zeker niet.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
The National heeft toch niets met postpunk te maken?
Maar goed, het zit beide in de indie-hoek, en het zijn allebei goede livebands.

Maar ga the National vooral live zien als ze in de buurt zijn. Vind ze live een stukje beter dan op plaat.
Het internet denkt daar anders over, zowel de NLse als de Engelse wikipedia categoriseert ze bijvoorbeeld als Postpunk-revival naast Indierock. Maakt verder ook niet uit, het is natuurlijk niet dezelfde band en er zijn zeker verschillen maar blijkbaar ben ik niet de enige die de gelijkenis ziet.

Ik wil ze live opzich wel een kans geven, Nick Cave klikte live ook pas.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken