Alcatraz Open Air 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik heb een opvallend geruchtje gehoord voor alcatraz, en vreemd genoeg al van meerdere mensen, wel niemand dicht bij de bron maar ik heb gehoord dat gojira zou headlinen op alcatraz
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
ik heb een opvallend geruchtje gehoord voor alcatraz, en vreemd genoeg al van meerdere mensen, wel niemand dicht bij de bron maar ik heb gehoord dat gojira zou headlinen op alcatraz
Zou wel een stevige headliner zijn.
In Flames staat op Graspop, zouden ze alsnog Alcatraz passeren? Zou toch zo'n zonde zijn om deze band te missen als headliner...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Hebben ze in het verleden ook al gedaan. Ik herinner me twisted sister. Maar ik denk nog andere keren.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
ik heb een opvallend geruchtje gehoord voor alcatraz, en vreemd genoeg al van meerdere mensen, wel niemand dicht bij de bron maar ik heb gehoord dat gojira zou headlinen op alcatraz
Dit zou wel eens waar kunnen zijn...Velen in de organisatie zijn fan van Gojira en willen zekers eens gojira op Alcatraz. Ik vind ze ook de max.
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Nieuwe namen, aangekondigd tussen de batch namen van GMM en ticketverkoop van GMM.
Het wordt precies hard gespeeld.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
34 nieuwe namen. Voor mij zijn vooral Russian Circles, Brutus, Godflesh, Converge en Acid King interessant. Doen ze goed daar.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1669384993174.jpg
    FB_IMG_1669384993174.jpg
    163,5 KB · Weergaven: 6

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
rise of the northstar is wel een pareltje voor mij. maar als metalcore liefhebber is alcatraz eigenlijk niet helemaal mijn ding
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
met brand of sacrifice en shadow of intent hebben ze wel 2 van de hardst opkomende bands van heel het deathcore genre, net zoals ze vorig jaar lorna shore hadden. goed oog voor opkomend talent toch daar dat ze dit waarschijnlijk al een jaar op voorhand hebben kunnen inschatten
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
257
437
Vomitory en Archspire... mooie toevoeging aan de nu al beste (deathmetal) editie ooit!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.218
Wow dat zagen we ff niet aankomen. Daar zitten een paar hele hele mooie namen tussen met Converge en Russian Circles als uitschieters. Dan ook nog Brutus, Sepultura, Bury Tommorow, Stake, Godflesh. Wordt een feestje daar!
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Leuk. Alleen doen ze wel een beetje aan death metal-overkill, wat Graspop deed met metalcore.

Maar goed, misschien is dat gewoon een mooie verdeling, Graspop voor het toegankelijkere werk met de boy band refreintjes en Alcatraz voor het steviger gerochel met de onleesbare bandlogo's.

Blijf wel benieuwd naar de 3 nog aan te kondigen headliners. Gezien de line-up van Dynamo Metalfest zal daar wel Megadeth tussen zitten.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Leuk. Alleen doen ze wel een beetje aan death metal-overkill, wat Graspop deed met metalcore.

Maar goed, misschien is dat gewoon een mooie verdeling, Graspop voor het toegankelijkere werk met de boy band refreintjes en Alcatraz voor het steviger gerochel met de onleesbare bandlogo's.

Blijf wel benieuwd naar de 3 nog aan te kondigen headliners. Gezien de line-up van Dynamo Metalfest zal daar wel Megadeth tussen zitten.
Beste...zo veel deathmetal staat daar nu ook niet tussen hoor....
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
17
27
Ik ben tot nu toe tevreden.
Nu nog wat speed metal en tgaat daar volledig in orde komen.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Beste...zo veel deathmetal staat daar nu ook niet tussen hoor....
Tussen de 15 en de 20 vind ik best wel wat. Een drievoud (of viervoud) van wat er op Graspop staat en die hebben meer bands in totaal.

En bij Graspop is 't dan nog bijna enkel melodic death metal.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Welke 15 tot 20 death metal bands? Of baseer je dat op logo's?
Volgens Alcatraz zelf zijn deze 15 bands 'death metal':
Archspire / Bloodbath / Decapitated / Deicide / Dismember / Dying fetus / Gatecreeper / I am Morbid / Immolation / Kataklysm / Obituary / Serial Butcher / Unleashed / Vital remains / Vomitory

Bij Belphegor, Frozen Soul, Possessed en Schizophrenia staat ook death vermeld, maar ook een ander genre, dus ik weet niet of deze dan meetellen.
Verder steek ik mijn handen niet in het vuur voor de juistheid van hun informatie, want what the hell is US metal...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken