Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Doordat de undercard en headliner weinig met elkaar te maken hebben vraag ik me af hoe snel die dagtickets zullen verkopen.

De meeste Robbie Williams fans zullen wel verzadigd zijn inmiddels denk ik. En verwacht zelf niet echt dat QOTSA fans €135,- wegleggen voor een dag waarbij Williams headlined. De zondag is qua dagprogramma nog wat karig. Vooral de vrijdag is sterk met Editors, The Hu en War on Drugs, maar in hoeverre zouden fans van die band ook naar P!nk willen?

Zo'n RHCP dag had met War on Drugs / QOTSA vermoedelijk wel erg snel verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Doordat de undercard en headliner weinig met elkaar te maken hebben vraag ik me af hoe snel die dagtickets zullen verkopen.

De meeste Robbie Williams fans zullen wel verzadigd zijn inmiddels denk ik. En verwacht zelf niet echt dat QOTSA fans €135,- wegleggen voor een dag waarbij Williams headlined. De zondag is qua dagprogramma nog wat karig. Vooral de vrijdag is sterk met Editors, The Hu en War on Drugs, maar in hoeverre zouden fans van die band ook naar P!nk willen?

Zo'n RHCP dag had met War on Drugs / QOTSA vermoedelijk wel erg snel verkocht.
Ben het wel met je eens!

Maar… P!nk op zichzelf verkoopt al mega veel tickets dat is het hem een beetje. En fans krijgen daar een Ellie Goulding, Niall Horan en The Lumineers bij. Die combinatie trekt mensen dan net over de streep om toch die 135 euro uit te geven. Maar nogmaals vind het heel lastig te voorspellen want heel veel mensen zitten krap bij de kas vanwege alle hoge kosten.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
wat ik zelf wel grappig gevonden vindt is dat Johnny Depp op de Robbie Williams dag staat. Niet voor het een of het ander maar je ziet hier wel duidelijk dat dit waarschijnlijk de Rage Against The Machine dag was geweest (waarschijnlijk!!).

Nu zijn er ook veel vrouwen die Robbie Williams een leuke artiest vinden en ook wel graag naar Johnny Depp kijken. Dus vind die wel goed gevonden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
wat ik zelf wel grappig gevonden vindt is dat Johnny Depp op de Robbie Williams dag staat. Niet voor het een of het ander maar je ziet hier wel duidelijk dat dit waarschijnlijk de Rage Against The Machine dag was geweest (waarschijnlijk!!).

Nu zijn er ook veel vrouwen die Robbie Williams een leuke artiest vinden en ook wel graag naar Johnny Depp kijken. Dus vind die wel goed gevonden.

Wel knap hoe je een redenatie hebt gevonden waarbij RW een goede vervanging is van RATM. Dat vermogen heb ik niet ;-).
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Doordat de undercard en headliner weinig met elkaar te maken hebben vraag ik me af hoe snel die dagtickets zullen verkopen.
deze opmerking komt vaak voorbij.
(elk jaar weer eigenlijk)

Ik denk niet dat je op Pinkpop moet kijken naar dat de dag van 1 podium ingedeeld is om de headliner te dragen, maar dat Pinkpop meer de genre's verdeeld over de drie dagen. Naar mijn idee richt het programma van Pinkpop meer op de verdeling over het weekend qua genre's, beetje kort door de bocht ooit omschreven door Mojo als : het draait op Pinkpop om de headliners en de rest is opvulling.

Ook zal het de genre's verdelen over de tijdvakken, dus zo veel mogelijk Main en Stage 4 verschil tussen de genres in de tijdvakken en ook zo veel mogelijk tussen Noord en Tent verschil in genre in de tijdvakken.
Wat overigens in 2022 wel was, was dat er opvallend meer 2 Nederlandse acts in zelfde tijdvak stonden op de 2 tegelijk spelende podia. Wat ook wel in de hand gewerkt was door de grotere hoeveelheid NL acts. Iets wat in de voorgaande edities vooral (algemeen) niet voor kwam. Wat ook opvallend was, was dat de NL acts voor grootste deel de eerste tijdvakken op de podia hadden, de buitenlandse acts meer later op de dag.
Die verdeling verwacht ik ook wel in het tijdschema terug in 2023.


Wel knap hoe je een redenatie hebt gevonden waarbij RW een goede vervanging is van RATM. Dat vermogen heb ik niet ;-).
en alweer iets waar we het over eens zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
wat ik zelf wel grappig gevonden vindt is dat Johnny Depp op de Robbie Williams dag staat. Niet voor het een of het ander maar je ziet hier wel duidelijk dat dit waarschijnlijk de Rage Against The Machine dag was geweest (waarschijnlijk!!).

Nu zijn er ook veel vrouwen die Robbie Williams een leuke artiest vinden en ook wel graag naar Johnny Depp kijken. Dus vind die wel goed gevonden.
Een hele band noemen naar de hobbygitarist. Je zou maar eens een legende als Alice Cooper moeten heten.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
deze opmerking komt vaak voorbij.
(elk jaar weer eigenlijk)

Ik denk niet dat je op Pinkpop moet kijken naar dat de dag van 1 podium ingedeeld is om de headliner te dragen, maar dat Pinkpop meer de genre's verdeeld over de drie dagen. Naar mijn idee richt het programma van Pinkpop meer op de verdeling over het weekend qua genre's
Ja absoluut, maar mede de reden waarom ik denk dat dagtickets (zeker met een prijs van €135,-) niet snel of helemaal niet zullen uitverkopen. Voor veel QOTSA en War on Drugs fans zal €135,- teveel geld zijn voor een dag met headliner Robbie Williams.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Kan het wel betalen. Maar toch kijk ik ook kritisch naar de prijzen. Merk toch dat ik ook keuzes ga maken. En zo zijn er vast veel meer mensen.
Ik was afgelopen jaar 450 euro kwijt op 1 dag pinkpop met mijn vrouw. Dat is serieus geld. 250 euro munten. 200 euro 2 tickets via ticketswap ( smorgens nog gekocht voor die warme pearl jam dag vanuit drenthe naar landgraaf gereden + taxi vanaf parkeer terein ) heb dus ook nergens naar gekeken. Was overigens ondanks de warmte een heel leuk last minute tripje ondanks smorgens 5 uur pas thuis was, haha.. Genoten.!

Neemt niet weg:

Voorlopig laat ik het bij springsteen, rammstein & coldplay. Wacht ik eigenlijks nog op beyonce tour ?
Ticketswap misschien robbie williams ziggo dome.
Pas tzt kijk ik nog of ik pinkpop ga bezoeken. Op zich staat ons de line up wel aan. Genoeg wat ik wel wil zien. Verwacht geen uitverkocht huis.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja absoluut, maar mede de reden waarom ik denk dat dagtickets (zeker met een prijs van €135,-) niet snel of helemaal niet zullen uitverkopen. Voor veel QOTSA en War on Drugs fans zal €135,- teveel geld zijn voor een dag met headliner Robbie Williams.
Hier hik ik ook wel tegen aan. Persoonlijk vind ik de combo van QOTSA en The Black Keys heel erg tof. Maar de rest laat naar mijn smaak te wensen over. Hollywood Vampires al eens gezien, leuk om afgestreept te hebben maar heel bijzonder is het live niet. Disturbed vind ik op zijn zachtst gezegd een van de minste metal bands die ik me kan bedenken, heb er niks mee (en ik krijg lichte braakneigingen als ze de Sound Of Silence gaan doen). The Script heb ik ook echt niks mee, en ook al 101x gezien op Pinkpop volgens mij. Dan Rondé, vind ik nog best ok.

Dan is het jammer dat de headliner hem niet helemaal 100% voor mij is. Hoewel ik Robbie best vermakelijk vond een vorige keer, maar het was ook niet wow.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ik weet het niet lastig te zeggen, hoorde andere al zondag is een goede line-up en twee mensen die mij gevraagd hadden om een zaterdag ticket mee te bestellen. 1tje doe wist nog niet welke dag, en zei al ja eigenlijk als ik misschien toch 2 dagen ga kan ik net zo goed een weekend ticket pakken. En dat vind ik persoonlijk ook ik vind 135 voor 1 dag nog best veel tegenover 275 voor een heel weekend..
Ik ga sws met mn vriend het hele weekend, is gewoon ons kinderloze weekend 1x perjaar 😂🤣👌


Overigens nog geen mail ontvangen, jullie wel al?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Gaat er iemand nog voor collector item tickets na al dat gestres van vorig jaar🤣😝
ik niet...
door het gestess van vorig jaar, maar ook door de tekst in de faq. "De collector card geeft géén toegang tot het festivalterrein of de campings. Toegang krijg je enkel op vertoon van een geldig e-ticket."
Dus dan is het niet ter vervanging als alternatief van je ticket, maar je krijgt een plastic pasje en moet alsnog een e-ticket gebruiken?
Het is dan maar een souvenir voor 8 euro en nog verzendkosten?
1+1=2 geen Collector Card voor mij meer.
 
  • Haha
Waarderingen: Superedo

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
ik niet...
door het gestess van vorig jaar, maar ook door de tekst in de faq. "De collector card geeft géén toegang tot het festivalterrein of de campings. Toegang krijg je enkel op vertoon van een geldig e-ticket."
Dus dan is het niet ter vervanging als alternatief van je ticket, maar je krijgt een plastic pasje en moet alsnog een e-ticket gebruiken?
Het is dan maar een souvenir voor 8 euro en nog verzendkosten?
1+1=2 geen Collector Card voor mij meer.
1+1=3 haha. Helemaal mee eens. Ik koop liever een biertje in een plastic bekertje ipv een pasje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
PRESALE MAIL IS BINNEN

PRE-SALE 52E EDITIE VAN PINKPOP START OP
VRIJDAG 25 NOVEMBER
VANAF 10:00 UUR PRE-SALE TICKETS VOOR PINKPOP 2023


met unieke code
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Hoeveel tickets mag je bestellen?

Hoeveel ticket(s) kan ik kopen?
Je kunt, net als in de reguliere kaartverkoop, maximaal 8 tickets per bestelling kopen

Moet ik mijn ticket(s) op 25 november kopen?
Het is niet verplicht om jouw ticket(s) op vrijdag 25 november te kopen. Mocht je dit echter niet doen, bestaat er wel een kans dat de kaart(en) die jij graag zou willen kopen tijdens de reguliere kaartverkoop al snel uitverkocht zijn.

Wat gebeurt er als ik dit jaar geen ticket(s) wil kopen?
Dat zouden we uiteraard heel erg jammer vinden, maar dat verandert niets aan jouw voorrang voor 2024 en 2025. Deze blijft gewoon staan en ook dan krijg je opnieuw toegang tot de voorverkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
290
Mooi dat wordt morgen 4 weekendkaarten fixen en mijn 23e Pinkpop is een feit. Leuk om volgend jaar mijn 23e te hebben, maar het had gewoon mijn 25e moeten zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken