Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ik noteer ook Loyle Carner met potlood, vorig jaar duidelijk weggezet naar Dour, reden is wel duidelijk met nieuwe plaat dat er nu aankomt. En nu gaat Live Nation ook zijn AB show organiseren. Zal wel zijn 2020 show komen inhalen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Wel een mooi gat in de Depeche Mode tour tussen 29 en 4 juli, als die Antwerp show uitverkocht is. Maar dat is utopisch denken, spijtig spijtig.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Helaas utopisch denk ik, al blijft er dus wel een kleine kans door het (redelijk ruime) gat in het tourschema tijdens Rock Werchter en het feit dat ze toch op Primavera Sound staan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Zal nog wel een festival in dat gat springen op 1 juli. Roskilde leek logisch, maar met hun datum de 27ste is dat wat stom. Dus ik gok op Open'er.

Edit: geen festivals dus buiten Primavera, laat maar
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Indrukwekkend van Primavera dat ze deze band als enige hebben binnengehaald.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Indrukwekkend van Primavera dat ze deze band als enige hebben binnengehaald.
Ze gaan volgend jaar wel een volledige festivaltour doen. Is niet eerste keer dat Primavera jaartje eerder is, komt vooral ook omdat de live markt in Spanje ook niet mega is. Daar kunnen zij vaak van profiteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ze gaan volgend jaar wel een volledige festivaltour doen. Is niet eerste keer dat Primavera jaartje eerder is, komt vooral ook omdat de live markt in Spanje ook niet mega is. Daar kunnen zij vaak van profiteren.
Goed geprofiteerd dan. Wou eigenlijk nog eens BKS doen maar na deze naam is dat al niet meer zeker. Wetende hoe enthousiast dat Primavera publiek bijna altijd is, gaat DM daar vonken geven.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Ennu?

Muse - Rage Against The Machine - Blur - Guns’n Roses - Stromae - The Strokes

Nine Inch Nails - Portishead - Björk - Puls - Queens Of The Stone Age - The Black Keys - LIVE - The National - The Chemical Brothers - System Of A Down

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ennu?

Muse - Rage Against The Machine - Blur - Guns’n Roses - Stromae - The Strokes

Nine Inch Nails - Portishead - Björk - Puls - Queens Of The Stone Age - The Black Keys - LIVE - The National - The Chemical Brothers - System Of A Down

De vrouwen nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik hoop dat Werchter nog een poging doet om CHVRCHES volgend jaar in de Barn te krijgen!

Ze zijn net weer klaar met een Amerikaanse tour (volgens mij alweer de derde tour daar voor het nieuwe album), maar Europa is vrijwel helemaal overgeslagen tot nu toe. Lauren Mayberry heeft op instagram eerder dit jaar al aangegeven dat het ze niet lukt om een Europese tour te organiseren vanwege o.a. de hoge kosten hier, maar ook omdat ze te weinig festivalboekingen kregen om kosten te dekken en een tour omheen te bouwen.

Een beetje off-topic, maar ik vond dat wel pijnlijk om te lezen. Ik snap het ook echt niet, aangezien ze bij afgelopen albums nog volop op de festivals hier gestaan hebben en ze als band alleen nog maar gegroeid zijn daarna. Screen Violence is bovendien veel beter ontvangen dan hun vorige album, en de sound is zelfs nog geschikter geworden voor (rock-georiënteerde) festivals. Ik zou het echt eeuwig zonde vinden als we de Screen Violence tour helemaal moeten missen in Europa, ik vind het hun beste album en naar verluid zijn de shows ook echt goed. Verder vind ik het ook wel een zorgelijke ontwikkeling als dit soort bands (nota bene uit Schotland) zoveel makkelijker en goedkoper kunnen touren in de US dan in Europa.

Excuses als dit te off-topic is, maar ik weet ook niet waar ik het anders had moeten plaatsen 😅
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Als een voetballer binnen een jaar na zo'n blessure weer kan voetballen moet concerten doen toch ook wel te doen zijn lijkt me?
Zou echt de grootste tegenslag zijn, daar gaat de meest interessante headliner van de zomer...
Als je zijn statement leest, dan is het op dit punt een kwestie van ooit weer te kunnen stappen. Dus daar gaan vaak meerdere jaren over. Ik denk dat festivalshows spelen nu het laatste van zijn zorgen is…
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als een voetballer binnen een jaar na zo'n blessure weer kan voetballen moet concerten doen toch ook wel te doen zijn lijkt me?
Zou echt de grootste tegenslag zijn, daar gaat de meest interessante headliner van de zomer...
Nu al alle concerten tot april 2023 geannuleerd dus. Twee maanden later zouden ze al op Europese festivals moeten spelen. Denk dat Europese festivals toch eerder eieren voor hun geld zullen kiezen en gaan proberen de boeking tot 2024 te verschuiven om een cancel in januari ofzo te vermijden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Nu al alle concerten tot april 2023 geannuleerd dus. Twee maanden later zouden ze al op Europese festivals moeten spelen. Denk dat Europese festivals toch eerder eieren voor hun geld zullen kiezen en gaan proberen de boeking tot 2024 te verschuiven om een cancel in januari ofzo te vermijden.
Zou goed kunnen hoor. Kunt het ook zien, omdat VS al een tourleg heeft gehad, hij heeft al die shows gewoon nog gedaan na die blessure, dat ze die cancelen om met zekerheid Europa voor het eerst eens aan te kunnen doen.
Maar goed, ik baal er in ieder geval enorm van dus ik hoop dat hij op tijd herstelt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
RATM out, Depeche Mode out, verder de same old ofwel vage geruchten. Deze gaat hem niet worden lijkt het.
Hopelijk is de standaard duiveltje(duivelinnetje) uit het doosje een knaller van formaat.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Zou goed kunnen hoor. Kunt het ook zien, omdat VS al een tourleg heeft gehad, hij heeft al die shows gewoon nog gedaan na die blessure, dat ze die cancelen om met zekerheid Europa voor het eerst eens aan te kunnen doen.
Maar goed, ik baal er in ieder geval enorm van dus ik hoop dat hij op tijd herstelt.
Ja zeer teleurstellend idd, de enige naam in de geruchtenmolen voor RW waar ik echt naar uitkeek
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken