Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
1658739699628.png

Nou het tijdschema is er, ik denk wel dat ik een ticket ga halen voor de zondag, aangezien heaven shall burn de laatste band is die ik wil zien en die al om 21:20 klaar zijn. Dan zal ik nog gemakkelijk thuis komen. Ook fijn dat die 70 minuten speeltijd krijgen. En lamb of god ook een uur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Bekijk bijlage 2167

Nou het tijdschema is er, ik denk wel dat ik een ticket ga halen voor de zondag, aangezien heaven shall burn de laatste band is die ik wil zien en die al om 21:20 klaar zijn. Dan zal ik nog gemakkelijk thuis komen. Ook fijn dat die 70 minuten speeltijd krijgen. En lamb of god ook een uur.
Prima tijdschema zo en een mooie tijd om naar huis te gaan. Ga het hier toch eens serieus in de groep gooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Ramblin Roots heeft nieuwe namen aangekondigd. Mercy John, Boogie Beasts, PM Warson en Sean Taylor zijn toegoevoegd aan de line-up.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Enige tijd geleden is Eilan helaas wéér gecanceld. Blijft toch gek dat een festival(Eilan is echt niet de enige, voornamelijk techno/dance festivals hebben hier last van) allerlei kosten maakt onder een vergunning. Desalniettemin heel sneu natuurlijk, als er eerst wel een soort van toezegging is geweest.

Had graag op dit festival gestaan...

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Afgelopen zaterdag en zondag nog naar Awakenings geweest in Hilvarenbeek. Leuke opzet hoor, om paar meter kom je wel weer een tent tegen waar je naar binnen kan glippen. Hierdoor leken de loopafstanden ook veel korter. Kwa eet en zit gelegenheden was het stukken minder dan bijv. een BKS, maar goed dat kan je misschien ook niet helemaal verwachten van dit soort festivals.

Nu vond ik er kwa dj's niet heel veel bovenuit steken, op Dj Rush en I Hate Models na die iets meer buiten de lijntjes kleurde dan de rest. Maar al bij al was het een leuk weekend weg. Benieuwd naar volgend jaar, want er waren erg veel klachten over geluidsoverlast wat ik las.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Afgelopen zaterdag en zondag nog naar Awakenings geweest in Hilvarenbeek. Leuke opzet hoor, om paar meter kom je wel weer een tent tegen waar je naar binnen kan glippen. Hierdoor leken de loopafstanden ook veel korter. Kwa eet en zit gelegenheden was het stukken minder dan bijv. een BKS, maar goed dat kan je misschien ook niet helemaal verwachten van dit soort festivals.

Nu vond ik er kwa dj's niet heel veel bovenuit steken, op Dj Rush en I Hate Models na die iets meer buiten de lijntjes kleurde dan de rest. Maar al bij al was het een leuk weekend weg. Benieuwd naar volgend jaar, want er waren erg veel klachten over geluidsoverlast wat ik las.
Awakenings heeft ook echt een enorm budget he, niet normaal. In het Pinksterweekend al 6 events, straks met ADE zullen ze wel weer de Westerunie uitverkopen en nu ipv Spaarnwoude in Hilverenbeek. En dan heb je ook nog oud en nieuw. Wat een gigantisch merk.

Ik heb deze week gelezen dat DGTL is overgenomen door dezelfde organisatie als Awakenings. Ze vissen doorgaans in bijna dezelfde vijver tijdens het pinksterweekend en ADE, dat zal nu heel anders worden. Het artikel gaf al aan dat DGTL zich meer wil lenen voor live-muziek, om zo niet jezelf in de vingers te snijden voor een mogelijk gesplitst publiek.

"DGTL en Awakenings trekken een behoorlijk verschillend publiek, maar aan de achterkant kwamen ze elkaar natuurlijk wel tegen. ‘Zeker toen DGTL van deephouse steeds meer opschoof richting techno. Of het een goed idee is die profielen weer wat scherper te stellen? Dat zou ik wel goed vinden, anders ben je eenheidsworst aan het verkopen. Ik weet niet hoe dat valt bij die jongens, ik spreek ze dit weekend weer.’

Mede uit een gezamenlijke strategie van alle Superstruct evenementen ligt het dus ook voor de hand om Awakenings in Spaarnwoude iets te verplaatsen. ‘Daar moet de komende weken meer duidelijkheid over komen, maar verhuizen naar begin mei is wel logisch. Het was ook wel erg vroeg voor een buitenfestival. We stonden dit jaar op te bouwen in de sneeuw. Ik moest de hele tijd zeggen: ‘rustig jongens, het wordt straks echt mooi weer.’ Dat werd het uiteindelijk ook, maar het is wel een gok.’""
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Awakenings heeft ook echt een enorm budget he, niet normaal. In het Pinksterweekend al 6 events, straks met ADE zullen ze wel weer de Westerunie uitverkopen en nu ipv Spaarnwoude in Hilverenbeek. En dan heb je ook nog oud en nieuw. Wat een gigantisch merk.

Ik heb deze week gelezen dat DGTL is overgenomen door dezelfde organisatie als Awakenings. Ze vissen doorgaans in bijna dezelfde vijver tijdens het pinksterweekend en ADE, dat zal nu heel anders worden. Het artikel gaf al aan dat DGTL zich meer wil lenen voor live-muziek, om zo niet jezelf in de vingers te snijden voor een mogelijk gesplitst publiek.

"DGTL en Awakenings trekken een behoorlijk verschillend publiek, maar aan de achterkant kwamen ze elkaar natuurlijk wel tegen. ‘Zeker toen DGTL van deephouse steeds meer opschoof richting techno. Of het een goed idee is die profielen weer wat scherper te stellen? Dat zou ik wel goed vinden, anders ben je eenheidsworst aan het verkopen. Ik weet niet hoe dat valt bij die jongens, ik spreek ze dit weekend weer.’

Mede uit een gezamenlijke strategie van alle Superstruct evenementen ligt het dus ook voor de hand om Awakenings in Spaarnwoude iets te verplaatsen. ‘Daar moet de komende weken meer duidelijkheid over komen, maar verhuizen naar begin mei is wel logisch. Het was ook wel erg vroeg voor een buitenfestival. We stonden dit jaar op te bouwen in de sneeuw. Ik moest de hele tijd zeggen: ‘rustig jongens, het wordt straks echt mooi weer.’ Dat werd het uiteindelijk ook, maar het is wel een gok.’""
Was Awakening geen onderdeel van ID&T? Ja het zit gewoon prima in elkaar hoor. Ik vond wel de podia namen soms ietswat verwarrend. En was door die korte afstanden van de tent soms een klein beetje soundbleed. Nu is het bij een techno stage minder hinderlijk dan bij een rustig bandje, maar je hoorde het soms in de breaks wel.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Was Awakening geen onderdeel van ID&T? Ja het zit gewoon prima in elkaar hoor. Ik vond wel de podia namen soms ietswat verwarrend. En was door die korte afstanden van de tent soms een klein beetje soundbleed. Nu is het bij een techno stage minder hinderlijk dan bij een rustig bandje, maar je hoorde het soms in de breaks wel.
Superstruct nam, het bedrijf waar ook ID&T en Awakenings onder vallen, een meerderheidsbelang in Apenkooi, het bedrijf achter DGTL over.

Ik houd zelf niet heel erg van de massa tourisme die op Awakenings, Tommorowland en Mysterlyland afkomen. Misschien ooit wel eens proberen, maar ik betaal liever een ticket voor een festival in de buurt. Al moet ik zeggen dat dat ook heel schaars aan het worden is, aangezien 't Twiske, Spaarnwoude en Gaasperplas geen vergunningen meer krijgen. De sfeerloze Tuinen van West is nu voornamelijk hoofdpodium voor veel festivals, naast Amsterdamse Bos wat dan wel weer meer vergunningen lijkt te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Degene die de sociale kanalen van Headbangers Parade doet, is een beetje wanhopig mensen naar Den Bosch aan het lokken. Ziet er dan naar uit dat ze nog heel veel tickets over hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Degene die de sociale kanalen van Headbangers Parade doet, is een beetje wanhopig mensen naar Den Bosch aan het lokken. Ziet er dan naar uit dat ze nog heel veel tickets over hebben.
Is het ook niet redelijk prijzig of ligt het aan mij? Rond de 60 euro vind ik toch wel redelijk veel als je naar de grootte van de namen kijkt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Is het ook niet redelijk prijzig of ligt het aan mij? Rond de 60 euro vind ik toch wel redelijk veel als je naar de grootte van de namen kijkt.
Oh, eens hoor. Een 013-naam, een Doornroosje-naam en voor de rest Melkweg- en Baroeg-namen. Dat is inderdaad niet je van het.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Het lijkt erop dat Into the Void nu ook een editie in Eindhoven krijgt op 28 januari (naast Leeuwarden). Verkoop start 12 augustus om 12.00.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
De line-up van Culemborg Blues is compleet. ( 27 augustus 2022, toegang gratis)
  • Laurence Jones Band (UK)
  • Harlem Lake XXL
  • Wille & The Bandits (UK)
  • Grollo
  • Catfish (UK)
  • Electric Hollers
  • Barrelhouse
  • Troy Redfern (UK)
  • Copperhead County
  • Lefthand Freddy
  • The Matt Woosey Band (UK)
  • Earl Jackson and The CC Jerome Allstars (UK/NL)
  • Kids In The Blues
  • La Grange
  • Robbert Duijf
  • Mike’s Mud
  • Trouble No More
  • Chicago Capitols
  • The Emoji Project
  • Blue Riot Combo (BE)

The night before... ( 26 augustus 2022, toegang gratis)
  • Key 4
  • Ticket West
  • Hendrikse (duo)
  • Gumbo & The Monk
  • Sweet Mary Jane
  • Money & The Man

Kleine verandering voor Culemborg Blues. Mike's Mud heeft zich afgemeld en ze worden vervangen door Mojo Hand.

Er is inmiddels ook een clashfinder aangemaakt:
https://clashfinder.com/s/culemborgblues/
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Het gratis Appelpop in Tiel op vrijdag 9 en zaterdag 10 september heeft de volledige line-up bekend gemaakt. Dit jaar gekozen voor alleen Nederlandse acts.

Guus Meeuwis, DI-RECT, Davina Michelle, Chef’Special, Son Mieux, Suzan&Freek, Diggy Dex, The Dirty Daddies, Emma Heesters, Fata Boom, Joost, Merol, Jungle by Night, Pip Blom, S10, Rondé, The Vices, Froukje, Goldband, Meau, Antoon, Prins S. en De Geit, Beachdog, The Dean, Sophie Straat, Wies, Cloudsurfers, Silent Disco, Desperadoes area, Singlefeestje, 80’s Verantwoord en Zer00s Heroes.
Ik wil dit jaar weer graag die kant op maar ik kan nergens een blokkenschema vinden. Terwijl er bij de artiesten al wel podia en tijden staan. Iemand een idee of er al wel een blokkenschema is of is er iemand die een clashfinder heeft gemaakt?
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Aanstaand weekend ga ik voor het eerst naar Nirwana Tuinfeest. Nog meer mensen die gaan? Er wordt niks over OV vermeld op de website. Wordt iedereen geacht de bus vanuit Eindhoven te pakken?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Aanstaand weekend ga ik voor het eerst naar Nirwana Tuinfeest. Nog meer mensen die gaan? Er wordt niks over OV vermeld op de website. Wordt iedereen geacht de bus vanuit Eindhoven te pakken?
Helaas is het OV in deze contreien erg beperkt.
Normaal rijdt er idd een bus vanuit Eindhoven en Helmond maar ik denk dat de dienstregeling erg beperkt is nu in de vakantieperiode met personeelstekort. Ik zou je adviseren om met de auto te gaan.
Ga je het hele weekend?
Wij zijn er iig zaterdag en miss zondag.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Helaas is het OV in deze contreien erg beperkt.
Normaal rijdt er idd een bus vanuit Eindhoven en Helmond maar ik denk dat de dienstregeling erg beperkt is nu in de vakantieperiode met personeelstekort. Ik zou je adviseren om met de auto te gaan.
Ga je het hele weekend?
Wij zijn er iig zaterdag en miss zondag.
Ik wordt opgehaald in Helmond met de auto! Ik ga vrijdag en zaterdag. Zondag naar huis. Mag ook wel eens na een weekend Lowlands en 2 dagen Nirwana.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken