Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Toch interessant om te zien hoe verschillend de schema’s zijn. Ik heb maar een paar bands die overeen komen met @Loek123. Dat is het mooie aan Graspop dat iedereen zijn dag gevuld krijgt.

Mijne zoon gaat naar Pukkelpop en die heeft maar een band of 3 per dag die hij echt wil zien. Die begrijpt niet dat mijn dagen op Graspop zo gevuld zijn met zelfs een heel deel clashes.
Dat snap ik nooit
Ook vaak zo bij veel van mijn vrienden...
Een beetje inluisteren kan wonderen doen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dat snap ik nooit
Ook vaak zo bij veel van mijn vrienden...
Een beetje inluisteren kan wonderen doen
Inderdaad. Ik gebruik de maanden voor een festival altijd om letterlijk elke band te luisteren, op zoek naar hidden gems. Zeker op de momenten waar ik grote gaten heb, probeer ik nieuwe dingen te ontdekken. Al moet ik zeggen dat een camping chillsessie van een paar uur ook wel mijn festival maakt, niet alleen de muziek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Dat snap ik nooit
Ook vaak zo bij veel van mijn vrienden...
Een beetje inluisteren kan wonderen doen

Zit nog een verschil tussen "echt willen zien" en gewoon ergens gaan kijken natuurlijk. Als ik echt de must-sees zou bekijken, kom ik ook niet tot veel bands per dag. Donderdag maar 2 en zondag 3 bijvoorbeeld.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Zit nog een verschil tussen "echt willen zien" en gewoon ergens gaan kijken natuurlijk. Als ik echt de must-sees zou bekijken, kom ik ook niet tot veel bands per dag. Donderdag maar 2 en zondag 3 bijvoorbeeld.
Ja klopt, maar ik ken er genoeg die voor 1 band de wei oplopen en voor de rest liggen te zuipen. Ik vind het vooral gek dat ze zoveel voor een ticket betalen om 2 bands te zien. Ieder zijn ding natuurlijk
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Mijn loopschema is ook lichtelijk aangepast. Niet zo zeer vanwege de veranderingen maar gewoon omdat ik bepaalde bands na luisterbeurten toch wel graag zie. En andere juist wat minder. De vetgedrukte namen zijn de acts die ik tot mijn must sees schaar. Ik ben er trouwens niet zo van om bands maar voor een gedeelte te zien dus dat doe ik dan ook niet. Hooguit ergens zittend in het gras met een pintje aan de mond, maar dat tel ik niet mee.

Donderdag
12:25 - 13:10 The Marquee: Misthyrming (ik verwacht niet dat ik deze band al ga halen, maar wie weet)
13.30 - 14.15 North Stage: While She Sleeps
14:25 - 15:10 South Stage: Battle Beast
15:40 - 16:30 Metal Dome: Lalma
16:50 - 17:40 The Marquee: In Extremo (alternatief is Mastodon, moment van de dag)
18:30 - 19:30 South Stage: Powerwolf
19:45 - 20:40 North Stage: Dropkick Murphys
21:00 - 23:00 South Stage: Iron Maiden
23:15 - 00:45 North Stage: Volbeat

Vrijdag

12:25 - 13:10 The Marquee: Disillusion
13:40 - 14:25 The Marquee: Dool
15:05 - 15:50 The Marquee: Gaahls Wyrd (alternatief is natuurlijk Sloper. Op Rock Werchter wordt me dit te gek, maar hier kan het prima)
16:45 - 17:35 South Stage: Bullet For My Valentine
18:00 - 18:50 The Marquee: Alcest
19:35 - 20:25 The Marquee: Paradise Lost (alternatieven zijn Megadeth, Zeal & Ardor en Jinjer)
21:10 - 22:10 The Marquee: Amenra
22:30 - 23:50 North Stage: Within Temptation
00:00 - 01:30 South Stage: Scorpions (evt. eerder naar huis als het matig is, zag ze in 2017 geloof ik al wel en toen was het best aardig)

Zaterdag
13:40 - 14:30 South Stage: Michael Schenker
15:35 - 16:35 South Stage: Europe
16:45 - 17:35 North Stage: Eisbrecher
17:40 - 18:30 The Marquee: Ihsahn
18:55 - 19:50 North Stage: Shinedown
21:00 - 22:00 The Marquee: Devin Townsend
22:20 - 23:50 South Stage: Judas Priest (Opeth zie ik later in het jaar al 2x achter elkaar)
00:00 - 01:15 North Stage: Korn

Zondag

14:40 - 15:25 Jupiler Stage: Spiritbox
15:50 - 16:40 South Stage: Skillet
16:50 - 17:45 North Stage: Alestorm
17:55 - 19:05 South Stage: Alice Cooper
19:15 - 20:15 North Stage: The Offspring
20:25 - 21:40 South Stage: Deep Purple
21:50 - 23:20 North Stage: Deftones
 
Laatst bewerkt:

tampie

Playlistbediener
15 nov 2019
15
5
Goedemorgen!

Ik weet even niet of het weerbericht van de dag al gedeeld is, dus ik zal niks spoilen. Maar met het oog op het einde der tijden Hellevuur van de zaterdag, zijn er nog mooie anti-hitte / zonnesteek tips die mensen willen delen?

Ik heb er een paar:
- Universele flesdop(pen) om gratis water bij te vullen en te dragen
- Factor 50 mini (evt in heuptas) meenemen
- Hoofddeksel met bijv theedoek of ander stofje eronder ter bescherming van je nek
- Minder alcohol - meer watermeloen!

Nog andere tips voor afkoeling en bescherming tegen de zon?
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Goedemorgen!

Ik weet even niet of het weerbericht van de dag al gedeeld is, dus ik zal niks spoilen. Maar met het oog op het einde der tijden Hellevuur van de zaterdag, zijn er nog mooie anti-hitte / zonnesteek tips die mensen willen delen?

Ik heb er een paar:
- Universele flesdop(pen) om gratis water bij te vullen en te dragen
- Factor 50 mini (evt in heuptas) meenemen
- Hoofddeksel met bijv theedoek of ander stofje eronder ter bescherming van je nek
- Minder alcohol - meer watermeloen!

Nog andere tips voor afkoeling en bescherming tegen de zon?
Zou ook zeker een zonnebril meenemen. Ik weet niet hoe die podiums staan, maar als je met je fasade in volle zon naar een podium moet staren is het toch fijn dat je eentje op hebt. ;)

Op een festival veel afkoeling zoeken is moeilijk, wel handig dat er gratis drinkwater ter beschikking is, dan kan je zo een beetje afkoelen.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik ga Opeth trouwens laten vallen voor Judas Priest.
Het is misschien de laatste keer Judas Priest, en Opeth speelt, uitgezonderd een single van het laatste album, al 10 jaar dezelfde setlist op festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: timv

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Zou ook zeker een zonnebril meenemen. Ik weet niet hoe die podiums staan, maar als je met je fasade in volle zon naar een podium moet staren is het toch fijn dat je eentje op hebt. ;)

Op een festival veel afkoeling zoeken is moeilijk, wel handig dat er gratis drinkwater ter beschikking is, dan kan je zo een beetje afkoelen.
Ik verwacht nu toch wel dat ze met wat waterslangen de menigte wat zullen proberen afkoelen/vernevelen.
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Laat ik ook eindelijk mijn spoorboekje maar eens delen dan :) Ik had nog niet iedere clash uitgevogeld toen het opeens weer veranderde, dus het duurde even.

Donderdag
The curse of millhaven & mysthyrming (wanneer ik wissel van band zie ik ter plaatse)
While She sleeps
Battle Beast
Beartooth (kan ik nu toch heen nu het niet meer overlapt met in extremo)
Begin van tremonti, heel In Extremo, einde van Mastodon
Powerwolf
Dropkick Murphys
(ik huil om My Dying Bride, dat was ook een must see, maar het heeft wel deze clash opgelost)
Iron Maiden
Mercyful Fate


Vrijdag
Dissillusion
Begin van As Everything Unfolds, Dool
Steel Panther
, einde van Sloper (rip Gaahls wyrd)
Our Hollow, Our Home
The Vintage Caravan
Alcest (rip Heaven Shall Burn en Twin Temple)
A Day To Remember (throwback naar mn eerste concert ooit :))
Zeal & Ardor
Misschien het einde van megadeth of het begin van amenra???
Pertubator
Misschien het begin van within temptation, maar dat is ook echt een nostalgie band (ben fan sinds mother earth), maar de vorige keer bleef ik per ongeluk ook de hele show hangen, en ik heb nog kaartjes voor wt + evanenscence in november
Heilung
Even kijken bij Scorpions
Living Theory

Zaterdag
Majestica
Begin van Kontrust (lijkt me echt lachen live)
Tribulation
Einde van Michael schenker
Blues Pills
Europe (ik overwoog eigenlijk alleen het einde te pakken en naar smash into pieces te gaan, maar die zijn dus voorprogramma bij wt+evanescence)
Eisbrecher
Walls of Jericho
begin van Down, heel Red Fang, einde van saxon
Five Finger Death Punch
Opeth
Korn (als ik nog puf heb)

Zondag
Naglfar
Crossfaith
Rival Sons
The Great Old Ones
Skillet
Alestorm

Alice Cooper
The Offspring
Fu Manchu (wat een vreselijke clash met amorphis. Ik zou amorphis kiezen, maar toen zag mijn vriend opeens dat die met eluveitie in 013 spelen in november, dus daar hebben we nu kaartjes voor)
Deftones vs Dimmu Borgir .... hier ben ik nog steeds niet uit. Iemand tips??
Sabaton

Conclusies: Ik vind de vrijdag stiekem de beste dag. Ja de headliners vallen tegen, maar ik vond die echt het lastigst om keuzes te maken. Verder ben ik in het algemeen erg tevreden over de lineup, al mis ik wel een aantal bands die ergens in de afgelopen 3 jaar wel waren aangekondigd (in random volgorde: the hu, amaranthe, black veil brides, aerosmith, my dying bride, fields of the nephilim, our survival depends on us. Hmm dat rijtje is eigenlijk ook wel weer groot zo)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
@Joslittel Deftones vs Dimmu Borgir clash van @charlottekos

Volgens mij ben jij fan van beide bands?
Ook nog steeds geen idee wat ik hier ga doen haha.
Volgens mij wel meer niet, heb heel veel mensen op dit forum zien klagen over deze clash. Misschien wel de moeilijkste clash van het weekend.
Voor mij scheelt het dat ik geen extreme fan ben van 1 van de bands, maar lijken me alle twee wel leuk om te zien. Makkelijkste optie is natuurlijk wel Deftones aangezien ik bij de mainstage zal staan voor Deep Purple en Sabaton, maar Dimmu had ik ook graag een keer gezien. Ik denk wel dat Dimmu vaker op Graspop staat dan Deftones als dat helpt
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.150
Mijn mama stuurde vanochtend dat ze op de radio (radio 2 is dat dan) hadden gemeld dat ze extra maatregelen gingen nemen met de voorspelde hitte, waaronder extra schaduwplekken en voldoende plaatsen water ter beschikking stellen.

Ik verwacht dus inderdaad dat ze vooraan terug een waterslang zetten om over het publiek te spuiten en daar vulden ze jaren geleden ook iedereen zijn bekertjes of flesjes mee vooraan aan het podium. Hopelijk wat extra zonneschermen op verschillende plaatsen want de laatste keer zat de hele doorgang vol naar metal dome met mensen die onder de enkele bomen daar schaduw zochten.

Ik weet niet of er met het nieuwe plein wat opties zijn. Je hebt dat bosje bomen halverwege, maar ik denk dat dat geen toegankelijk terrein is.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Ook nog steeds geen idee wat ik hier ga doen haha.
Volgens mij wel meer niet, heb heel veel mensen op dit forum zien klagen over deze clash. Misschien wel de moeilijkste clash van het weekend.
Voor mij scheelt het dat ik geen extreme fan ben van 1 van de bands, maar lijken me alle twee wel leuk om te zien. Makkelijkste optie is natuurlijk wel Deftones aangezien ik bij de mainstage zal staan voor Deep Purple en Sabaton, maar Dimmu had ik ook graag een keer gezien. Ik denk wel dat Dimmu vaker op Graspop staat dan Deftones als dat helpt
M'n vriendin en ik gaan denk ik als enige bij de mannen van The Dead Daisies staan.

Saying Goodbye Will Smith GIF by MOODMAN
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Weinig liefde voor Sepultura precies.

Ze spelen enkel hun hits en nummers van het laatste album, en dat album is echt steengoed.
 
  • Leuk
Waarderingen: timv

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik weet niet of er met het nieuwe plein wat opties zijn. Je hebt dat bosje bomen halverwege, maar ik denk dat dat geen toegankelijk terrein is.
Dat stukje bos hebben is nu het plekje van de food trucks geworden, dus denk wel dat daar wat zitplekken zullen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken