CORE Festival 2022 - Nieuws en Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Stormzy, Celeste en TEMS zeggen af. Worden vervangen Jungle, Denzel Curry en Shygirl.
Pijnlijke cancels, maar ook wel sterke vervangers!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Wilde eigenlijk tickets hiervoor hebben, maar toch een goed besluit geweest dit niet te doen. Heel jammer van Stormzy en Celeste. Maakte voor mij dit dag
 

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
28
24
Fiasco voor drankbonnen…. 1 uur aanschuiven. Te weinig eetstanden. Sfeer geweldig
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295

Geen idee wat er gezegd wordt, maar er iets te vinden op YouTube over het Core festival.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ziet er wel tof uit met dat grote scherm helemaal rond het podium!
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Welk doelpubliek proberen ze eigenlijk te bereiken met dit festival?

Ik woon er vlak bij, maar de opbouw en de foto’s van de laatste dagen zeggen niets.

Proberen ze Couleur Café na te doen, of Voodoo Village/Paradise City die hier ook in de buurt doorgaan?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993

Geen idee wat er gezegd wordt, maar er iets te vinden op YouTube over het Core festival.
De bezoekers vinden het in ieder geval een prachtige setting. Wat het ook wel is, ben daar al naar Brosella geweest.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Welk doelpubliek proberen ze eigenlijk te bereiken met dit festival?

Ik woon er vlak bij, maar de opbouw en de foto’s van de laatste dagen zeggen niets.

Proberen ze Couleur Café na te doen, of Voodoo Village/Paradise City die hier ook in de buurt doorgaan?
Dan ben je een streekgenoot, ik denk niet dat ze iets willen nadoen maar zoals in de video hierboven uitgelegd voor een mix van de Tomorrowland visuals en wat "Werchter namen" willen gaan, zet daar war rappers bij en je krijgt iets als dit.

Mij krijg je daar ook niet naartoe gelokt,
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892

"Tijdens de openingsdag van Core, de paringsdans tussen Tomorrowland en Rock Werchter, waren de johnny’s de dominante partij en de chiroleiders in ondertal, maar de eerste editie van het zelfbenoemde boutiquefestival was bovenal een bijeenkomst van tweeverdieners die flat whites met havermelk drinken.

In de aanloop naar de tweedaagse bestormde Core de festivalmarkt als een door dure marketeers aangestuurde supermarktketen die de onbeantwoorde wensen van de consument probeerde in te wilgen. Er werd de crème de la crème van uiteenlopende genres beloofd, wat zich aftekende in twee kampen: de raveteef versus de meerwaardezoeker."

Haha oof. Weet je bij deze ook meteen wie het doelpubliek is @TNFke.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Dan ben je een streekgenoot, ik denk niet dat ze iets willen nadoen maar zoals in de video hierboven uitgelegd voor een mix van de Tomorrowland visuals en wat "Werchter namen" willen gaan, zet daar war rappers bij en je krijgt iets als dit.

Mij krijg je daar ook niet naartoe gelokt,
1850 for life!
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624

"Tijdens de openingsdag van Core, de paringsdans tussen Tomorrowland en Rock Werchter, waren de johnny’s de dominante partij en de chiroleiders in ondertal, maar de eerste editie van het zelfbenoemde boutiquefestival was bovenal een bijeenkomst van tweeverdieners die flat whites met havermelk drinken.

In de aanloop naar de tweedaagse bestormde Core de festivalmarkt als een door dure marketeers aangestuurde supermarktketen die de onbeantwoorde wensen van de consument probeerde in te wilgen. Er werd de crème de la crème van uiteenlopende genres beloofd, wat zich aftekende in twee kampen: de raveteef versus de meerwaardezoeker."

Haha oof. Weet je bij deze ook meteen wie het doelpubliek is @TNFke.
Mooi verwoord!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Zaterdag geweest en vond het echt een heel leuk festival. Ging voor caribou en the blaze aangevuld met nog wat leuke namen. Dat bonnetjes systeem om bandjes staat wel nog niet op punt, ik hoop niet dat Werchter hier naar over schakelt. Aan de eet en drink standen idd wel heel lange rijen. Verder top optredens gezien van The blaze en caribou! Zeker the blaze stak er met kop en schouders boven uit met een gloednieuwe show! Ook joy Crookes en jungle brachten een leuke show. jamie xx viel persoonlijk wat tegen

ik hoop toch dat dit festival een blijver is. Maar dat ze het op deze schaal houden wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
197
129
Ik ben ook zaterdag geweest, eveneens vooral voor Caribou en The Blaze :)

Het bonnetjessysteem vond ik op zich wel prima werken, alleen waren de wachtrijen veel te lang - eigenlijk onaanvaardbaar gezien de hoge prijzen. Heeft mogelijk ook te maken met personeelstekort, want ik zag hier en daar nog wel een gesloten toog.

Pluspunten waren voor mij de locatie, aankleding, productiewaarden van de podia (met als blikvanger de gigantische videomuren aan het hoofdpodium), het weer overdag ('s nachts werd het helaas wel frisjes) en de line-up. Hoogtepunten waren voor mij Sylvie Kreusch en Caribou (al werd het tijdens hun concert wel erg druk en warm in de zaal). Jamie XX vond ik trouwens ook prima - gewoon een goede dj set met een mooie lichtshow.
 

Inbox

Playlistbediener
28 jun 2017
9
1
Heel het systeem van de bonnen en togen/eetstanden is volledig overgenomen van Tomorrowland. In tegenstelling tot Werchter zijn het ook geen vzw's en dergelijke achter de toog, maar organisaties die op meerdere events ingeschakeld worden. Om de één of andere reden heb ik altijd de indruk gehad dat dat net een pak moeizamer gaat dan wat we op de andere grote festivals zien.

Als er meerdere togen in de buurt zijn, zullen ze die op Tomorrowland ook vaak pas allemaal openen wanneer het echt te druk wordt. Ook de hele reeks (duurdere) opties aan iedere toog zorgt altijd voor extra vertraging.

Het cashless gebeuren op zich werkt vlot, als je er geld op krijgt natuurlijk. Ook hier vrijdag meer dan een uur aan verloren aan wat de kortste rij van heel het festival leek. Waarom dit nog niet via een mobiele app of webpagina kan is een raadsel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
CORE returns in 2023! The second edition of the two-day boutique festival takes place on Saturday 27 and Sunday 28 May at Osseghem Park in Brussels. Presale starts Monday 16 December at 11 AM.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Fred Again - Charlotte De Witte
Vitalic - Loyle Carner - The Blessed Madonna
Folamour - Boys Noize - L'Imperatrice - Daphni - Channel Tres

Georgia - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - VTSS
Erika De Casier - HAAi - Jayda G - Overmono - Pa Salieu
TSHA live
En dan Fred Again.., Loyle Carner, Folamour, Channel Tres en Adigéry & Pupul ook op RW ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Fred Again - Charlotte De Witte
Vitalic - Loyle Carner - The Blessed Madonna
Folamour - Boys Noize - L'Imperatrice - Daphni - Channel Tres

Georgia - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - VTSS
Erika De Casier - HAAi - Jayda G - Overmono - Pa Salieu
TSHA live
En dan Fred Again.., Loyle Carner, Folamour, Channel Tres en Adigéry & Pupul ook op RW ofzo.
Is dit een gok..?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken