Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
Waarom krijgt de VS altijd dit soort pakketjes? Five Finger Death Punch en Megadeth halen The HU en Fire from the Gods als support bij hun tour door Amerika.
Five finger heeft wel altijd mooie tours, vorige amerikaanse tour was ffdp, papa roach, a day to remember en Ice nine kills.

Vorige Europese was ffdp, megadeth en bad wolves dacht ik .
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Een tip voor de death metal liefhebbers hier. Gisteren gewerkt bij Baroeg met een avond vol death metal en het hoofdprogramma Cyrotoxin was echt heel goed. Toffe frontman en hele dynamische muziek met veel tempowisselingen en breaks. Ik gun deze band een doorbraak!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.039
Wat is dat toch met al die acts die van de bill verdwijnen omdat ze elders meer kunnen cashen. Het gaat nu om de performance van Megadeth op Rock in Rio in september. Deze gaat niet meer door, terwijl deze week de Noord-Amerikaanse tour met oa. FFDP, Megadeth en The Hu werd aangekondigd, in dezelfde periode. 1 en 1 is ook nu weer 5.

Gaan festivals in de toekomst dan echt forse verzekeringen bij bands moeten afsluiten dat ze financieel gezien niet kunnen afzeggen om elders te spelen? Graspop is op deze manier in elk geval Aerosmith door de neus geboord en ook van Avenged Sevenfold vraag ik me af of het niet gewoon onwil is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Wat is dat toch met al die acts die van de bill verdwijnen omdat ze elders meer kunnen cashen. Het gaat nu om de performance van Megadeth op Rock in Rio in september. Deze gaat niet meer door, terwijl deze week de Noord-Amerikaanse tour met oa. FFDP, Megadeth en The Hu werd aangekondigd, in dezelfde periode. 1 en 1 is ook nu weer 5.

Gaan festivals in de toekomst dan echt forse verzekeringen bij bands moeten afsluiten dat ze financieel gezien niet kunnen afzeggen om elders te spelen? Graspop is op deze manier in elk geval Aerosmith door de neus geboord en ook van Avenged Sevenfold vraag ik me af of het niet gewoon onwil is.
Ja eens. Corona lijkt nu als een makkelijk excuus gebruikt te worden om onder afspraken uit te komen voor een lucratievere deal. En mogelijk zelfs nog met terugkeer garantie een jaar later. Niet oke.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.039
Zijn er eigenlijk nog mensen die naar de Metal Moose gaan dit weekend? Ben benieuwd of ze een Jera On Airtje doen (het blokkenschema fysiek uitdelen bij een verwant evenement).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Spiritbox voegt Invisions en Tigress toe als voorprogramma voor een aantal shows.
Zie ook dat hun show in Tivoli al uitverkocht is, doen ze goed zo snel. Is volgens mij net een paar weken geleden aangekondigd.


Image
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Om toch maar even schaamteloos het idee van het BKS topic te stelen, kon het niet laten om even een top 10 13 te maken van de bands waar ik het meest naar uit kijk deze editie!
  1. Korn
  2. Shinedown
  3. Spiritbox
  4. Bury Tomorrow
  5. Jinjer
  6. Bullet for my valentine
  7. Iron Maiden
  8. Sabaton
  9. The Offspring
  10. Beartooth
  11. Volbeat
  12. Imminence
  13. As everything unfolds
Het zijn er wel 13 geworden in plaats van 10 want ik heb moeite met keuzes maken :)
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Zijn er eigenlijk nog mensen die naar de Metal Moose gaan dit weekend? Ben benieuwd of ze een Jera On Airtje doen (het blokkenschema fysiek uitdelen bij een verwant evenement).
Jazeker....Aanwezig met 8 vrienden...Toch wel zin in....
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
om ook maar even schaamteloos mee te springen op dat idee, mijn top 10 voor deze editie

1. spiritbox
2. imminence
3. zeal and ardor
4. shinedown
5. rival sons
6. beartooth
7. korn
8. dropkick murhpys
9. deftones
10. volbeat


lijkt misschien een vreemde lijst maar ik leg dan ook vooral de nadruk op bands die ik nog nooit gezien heb of bands die een nieuw album hebben die ik heel goed vind.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
lijkt misschien een vreemde lijst maar ik leg dan ook vooral de nadruk op bands die ik nog nooit gezien heb of bands die een nieuw album hebben die ik heel goed vind.
Dat geldt voor mij ook. Ik kijk het meest uit naar de bands die ik nog niet gezien heb. Kom vandaag ook nog met een lijstje. Ik ga ook erg genieten van bands als Alestorm, Dropkick Muprhys en Volbeat maar dat zijn zekerheden voor een leuke show. Maar tevens shows die ook niet een niveautje dieper raken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Neee het album van Shinedown komt pas 1 juli uit in plaats van 22 april:cry:
Was wel het album waar ik het meest naar uit keek, wel balen dat die niet meer voor Graspop uit komt!

Thanks voor jullie lijstjes, ook gelijk wat nieuwe bands voor mij om te luisteren.
Misschien toch maar even kijken naar Zeal & Ardor, gezien hun plek op jullie lijstjes :)

Oke. Een top 10 is absoluut niet te doen haha
Inderdaad ik had ook al last van keuzestress, had er ook wel een top 20 van kunnen maken.
Jouw lijstje staan in ieder geval wel een aantal bands in die ik nog even moet beluisteren
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
Neee het album van Shinedown komt pas 1 juli uit in plaats van 22 april:cry:
Was wel het album waar ik het meest naar uit keek, wel balen dat die niet meer voor Graspop uit komt!

Thanks voor jullie lijstjes, ook gelijk wat nieuwe bands voor mij om te luisteren.
Misschien toch maar even kijken naar Zeal & Ardor, gezien hun plek op jullie lijstjes :)


Inderdaad ik had ook al last van keuzestress, had er ook wel een top 20 van kunnen maken.
Jouw lijstje staan in ieder geval wel een aantal bands in die ik nog even moet beluisteren
nieuwe zeal and ardor album is wederom TOP en wil gewoon die nieuwe songs zo graag live horen.
als je tips wilt: church burns, bow, golden liar van het nieuw album ben ik toch vrij zeker van dat die in de setlist zullen belanden

Heb toch wel schrik voor shinedown hun album, ATTENTION ATTENTION was voor mij zo goed dat ik vrees dat het volgende album er gewoon niet aan zal kunnen tippen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken