Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
De bovenkant zegt mij echt totaaaal niks en dan een handjevol leuke namen, maar ieder zijn ding he. Schijnbaar veel Amerikanen die voor dat heel veel geld over hebben ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Nog een tipje! Naar aanleiding van ESNS (en toen kwam ik erachter dat Good Without van haar was). Maar fijne artieste: Mimi Webb, zou best wel eens kunnen gaan groeien de komende jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
Krijgen we nog namen vooraleer Lowlands gaat komen? Mag wel hoor, een grote naam voor de zaterdag bijvoorbeeld!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik weet nog dat mensen hier dachten dat dit in Nederland niet zou uitverkopen. Geloof me…misschien niet drie keer maar dit was meteen uitverkocht geweest in Nederand.
Wel een beetje afhankelijk van capaciteit hoor.. maar ja het zal hier ook wel redelijk doen. Ben wel benieuwd hoeveel kaarten een MCR in NL nu verkoopt (Ahoy).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik weet nog dat mensen hier dachten dat dit in Nederland niet zou uitverkopen. Geloof me…misschien niet drie keer maar dit was meteen uitverkocht geweest in Nederand.
Zou vast dag 1 een flink aantal kaarten verkopen maar ik denk niet dat een festival met deze namen meteen of uberhaupt zal uitverkopen in Nederland.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
nu een 3de dag toegevoegd, met dezelfde lineup ?
rare Amerikanen.
Ja dat is raar. Al die artiesten op één dag is een clusterf*ck van een blokkenschema. Verspreid over 3 dagen een mooi programma. Maar dan zou je drie keer een dagkaart moeten kopen..
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Hebben we het nog steeds over deze publiciteitsstunt? Voor die prijs zou een eendaags (lees 13 uur) evenement in NL m.i. never nooit uitverkopen. Tenzij de capaciteit (die ik nergens kan vinden) heel beperkt is. Als er 2000 man naar binnen kunnen, geloof ik het wel ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
245 dollar, dat is dus 216 euro. Teveel centjes voor 13 uur inderdaad, dat is bij ons bijna de combi-ticket prijs. Maar ik weet niet wat normaal de Loollapalooza, Coachella en Burning Man prijzen zijn. Liggen die ook een stuk hoger dan aan onze kant van de plas?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Hebben we het nog steeds over deze publiciteitsstunt? Voor die prijs zou een eendaags (lees 13 uur) evenement in NL m.i. never nooit uitverkopen. Tenzij de capaciteit (die ik nergens kan vinden) heel beperkt is. Als er 2000 man naar binnen kunnen, geloof ik het wel ja.
Capaciteit van het terrein is 80.000 mensen. Maar zal ook afhankelijk zijn van het aantal podia. Het Day N Vegas-festival, met 3 podia, heeft een capaciteit van 60.000. Hier staan meer dan 60 artiesten op het affiche, dan heb je 5 of 6 podia nodig, afhankelijk van speeltijd en opbouwtijd.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
245 dollar, dat is dus 216 euro. Teveel centjes voor 13 uur inderdaad, dat is bij ons bijna de combi-ticket prijs. Maar ik weet niet wat normaal de Loollapalooza, Coachella en Burning Man prijzen zijn. Liggen die ook een stuk hoger dan aan onze kant van de plas?
Zijn veel hoger, ja. Voor Coachella zijn de goedkoopste tickets dit jaar 450 dollar. Wat vergeleken met dit nog bijna een koopje is.

Oh, en als je wil kamperen op Coachella mag je nog 100 dollar extra aftikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zou vast dag 1 een flink aantal kaarten verkopen maar ik denk niet dat een festival met deze namen meteen of uberhaupt zal uitverkopen in Nederland.
Tuurlijk verkoopt dat uit… Avril Lavigne was zo uitverkocht die staat in de AFAS. Voeg daar MCR bij en Paramore en BMTH en je verkoopt de dag uit.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
245 dollar, dat is dus 216 euro. Teveel centjes voor 13 uur inderdaad, dat is bij ons bijna de combi-ticket prijs. Maar ik weet niet wat normaal de Loollapalooza, Coachella en Burning Man prijzen zijn. Liggen die ook een stuk hoger dan aan onze kant van de plas?
Prijzen voor concerten en festivals zijn vrijwel altijd duurder in Amerika. Vooral in de staat Californië .
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wat doet Lavigne nog tegenwoordig? Lang niet meer van gehoord.

Het laatste wat ik van haar hoorde, was een nummer waarin het refreintje "Singing Radiohead at The Top Of Our Lungs" was. Wat ik dan weer leuk vind.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wellicht leuk om te weten dat er op Instagram en TikTok een hele hype gaande is waarom dit festival niet ergens in Europa wordt georganiseerd. Zegt denk ik genoeg. Zou er zelf niet zo snel heen gaan voor dat bedrag maar zegt wel genoeg over de vraag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken