Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Moet nu ook zeggen dat ik qua ontdekkingen (waar BKS toch qua diepte vrij om bekend is?) ik eigenlijk geen énkele naam in die lijst zie, die ik het afgelopen jaar/jaren nog niet ben tegen gekomen. Dat was afgelopen jaren wel anders ook..
Mogelijks ook een gevolg van de stacked mogelijkheden voor de komende zomers. Doorbreken tijdens covid is moeilijk, als ik voor mezelf spreek heb ik het gevoel dat ik belachelijk heb stil gestaan qua ontdekken van nieuwe bands.
Misschien niet alleen voor mij een gevoel maar ook voor bookers/artiesten/etc?
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Voor mij is dat nu weer precies het tegenovergestelde: voor mij zal het een grote ontdekkingsreis worden want ik heb nog geen enkele band gezien muv Nick Cave, Leon Bridges, Yin Yin en in feb. Wolf Alice.
Ik ben dus ontzettend enthousiast dus hopelijk gaat dit m'n eerste BKS worden 3x is scheepsrecht) , al moet ik alleen gaan (m'n vriendengroep zit al zo'n 20 jr vastgeroest aan Pinkpop... En daar ben ik nu behoorlijk klaar mee ?)
 

Brombeer

Campingartiest
10 sep 2021
60
60
Zeer tevreden met de line-up. Verwacht eerlijk gezegd nog wel wat kleine en dance-achtige namen in samenwerking met die 'culturele' toevoegingen (Club Smederij, The Cashbah, Muziekgieterij etc.).

Must-see voor mij zijn:
Nick Cave & The Bad Seeds, The Strokes, Beach House, Big Thief, dEUS, Jenny Beth en DIIV.

Voor de rest genoeg prima namen om een weekend mee te vullen voor mij.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nick Cave, The Strokes, Big Thief, Fontaines D.C., Beach House, Froukje, DIIV, Genesis Owusu, black midi, Soulwax, Iceage, Porridge Radio, King Gizzard, Wolf Alice. En zelfs alt-J waar ik toch ook wel een fanboy van ben. En dan mis ik vast nog meer rake namen. Wilde eigenlijk lang gaan afwachten maar het is me vrij duidelijk dat BKS een droomline-up heeft komend jaar. Hopelijk komt er idd wel nog wat bij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Mogelijks ook een gevolg van de stacked mogelijkheden voor de komende zomers. Doorbreken tijdens covid is moeilijk, als ik voor mezelf spreek heb ik het gevoel dat ik belachelijk heb stil gestaan qua ontdekken van nieuwe bands.
Misschien niet alleen voor mij een gevoel maar ook voor bookers/artiesten/etc?
Kan ja. Maar tegenover andere edities viel er altijd een pak meer te ontdekken en nu heb ik zoiets van "oké, het ontdekken of leren kennen van bands is er een beetje af". Weinig acts die er ook écht de kantjes af scheuren. In Zuid Londen heb je de hele Speedy Wunderground scène, dat daar dan énkel black midi van boekt, vind ik een beetje een gemiste kans.

Ma bon. Ik heb de indruk dat de hele "dit is de volledige affiche"-pr dan toch niet zo volledig is ofzo.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Verwacht eerlijk gezegd nog wel wat kleine en dance-achtige namen in samenwerking met die 'culturele' toevoegingen (Club Smederij, The Cashbah, Muziekgieterij etc.)

Dat moet haast wel inderdaad, zeker als je het vergelijkt met eerdere edities.

Must sees voor mij: The strokes, Nick cave, Alt-j, Fontaine's DC, Black Midi, Jamie xx, Mavis Staples, beach bunny, automatic, Spellling, John talabot, DIIV, porridge radio, Sky Ferreira, Froukje, Big Thief, Metronomy, Soul Wax
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Beetje dezelfde mutsjes als hierboven: Nick Cave, The Strokes, Big Thief, Fontaines D.C., Beach House, DIIV.

Ook nog leuk om mee te pakken: Black Midi, Alt-J, King Gizzard, Porridge Radio.

Valt me op dat Alt-J hier niet zo populair is. En Froukje vind ik echt verschrikkelijk, die heeft toch niks te zoeken op BKS?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik vind het een vreemde manier van communiceren.
Al helemaal als ze mee gaan pronken dat ze de ''gehele line up'' hebben bekend gemaakt.

Ik ken meer dan de helft niet dus daarom nu maar even aan het luisteren. Maar er zitten voor mij al geweldige namen tussen!
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.616
Beetje dezelfde mutsjes als hierboven: Nick Cave, The Strokes, Big Thief, Fontaines D.C., Beach House, DIIV.

Ook nog leuk om mee te pakken: Black Midi, Alt-J, King Gizzard, Porridge Radio.

Valt me op dat Alt-J hier niet zo populair is. En Froukje vind ik echt verschrikkelijk, die heeft toch niks te zoeken op BKS?
Hoezo heeft Froukje er niets te zoeken? Steengoede pop, verfrissend en toch ook een tikkeltje alternatief. Heeft altijd goede pop op BKS gestaan, dus waarom onze eigen opkomende popartiesten geen plek gunnen. Live trouwens ook zeer de moeite waard!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Hoezo heeft Froukje er niets te zoeken? Steengoede pop, verfrissend en toch ook een tikkeltje alternatief. Heeft altijd goede pop op BKS gestaan, dus waarom onze eigen opkomende popartiesten geen plek gunnen. Live trouwens ook zeer de moeite waard!
Dat verfrissend en alternatief vind ik ook wel meevallen. Maar verder niks mis mee hoor. Maar voor mij hoeven er niet teveel opgepoetste 3FM bands op BKS te staan. Niet zoals DTRH dat wel doet aan de onderkant (Goldband, Jungle By Nighy, Hang Youth, S10, My Baby etc.)

maar enkel een Froukje of een Wies vind ik prima.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.616
Dan een kritische noot vanuit mijn kant: Sigrid? Ik vond haar ten tijde van Don't Kill My Vibe echt een goede popartiest, maar haar laatste nummers vind ik echt enorm cliché. Snap dan ook niet zo hoe ze op BKS terecht komt, ik had dan veel eerder gegaan voor een Charli of Jorja Smith.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dan een kritische noot vanuit mijn kant: Sigrid? Ik vond haar ten tijde van Don't Kill My Vibe echt een goede popartiest, maar haar laatste nummers vind ik echt enorm cliché. Snap dan ook niet zo hoe ze op BKS terecht komt, ik had dan veel eerder gegaan voor een Charli of Jorja Smith.
Ik heb die op Pinkpop gezien. Not my cup of tea. Denk dat Jorja en Charli wel iets prijziger zijn.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Mavis Staple het enige nog levende lid van The Staple Singers is ook een aparte boeking. Was een van de beste Soulzangeres ooit. Op BKS is ze bijna 83. Ik ga wel kijken, hopelijk brengt ze een hele goede band en achtergrondkoor mee.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Terwijl ik een Strokes jiveset aan het luisteren ben op de achtergrond al eens gaan puzzelen (ervan uitgaan dat Casbah en SEVEN namen nog grotendeels moeten komen en THREE en FOUR dj sets zijn). Hoewel ik denk dat er wel wat gaat veranderen qua stages toch even van het min of meer oude format uit gaan. Ook geen rekening gehouden met wie op welke dag zou kunnen. Maar als je het zo al bekijkt, met hier en daar nog een extra naam erbij. Dan zie ik toch al weer 3 mooi gevulde dagen!

VRIJDAG
1: Alt J - Metronomy - Big Thief - Cassandra Jenkins
2: Beach House - Fontaines DC - Jessie Ware - Froukje - Porridge Radio
5: Black Midi - John Talabot - Keiyaa - Jensen McRae - Wies
7: Genesis Owusu - Yasmin Williams


VRIJDAG
1: The Strokes - dEUS - Mavis Staples - Wolf Alice - Just Mustard
2: Mura Masa - King Gizzard - Diiv - Spelling - Sky Ferreira - Luz
5: Jehnny Beth - Boy Pablo - Elia Mazian - Holly Humberstone - Beach Bunny
7: Sad Night Dynamite - 4B2M


VRIJDAG
1: Nick Cave - Soulwax - Leon Bridges - Altin Gun
2: Jamie XX - Sigrid - Sampa The Great - Kikagaku Moyo - Giant Rooks
5: Amenra - IceAge - Faye Webster - Automatic - Gustaf
7: Sef & Het El Salvador Ensemble - Yin Yin
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dat verfrissend en alternatief vind ik ook wel meevallen. Maar verder niks mis mee hoor. Maar voor mij hoeven er niet teveel opgepoetste 3FM bands op BKS te staan. Niet zoals DTRH dat wel doet aan de onderkant (Goldband, Jungle By Nighy, Hang Youth, S10, My Baby etc.)

maar enkel een Froukje of een Wies vind ik prima.
Nochtans vind ik het altijd wel prima als festivals bands/artiesten van eigen bodem een podium gunnen. Goed om zo'n artiesten bloot te stellen aan duizenden mensen die misschien nog niet eerder bekend waren met hen, niet per se een ticketje zouden kopen (en volgende keer wél), internationale agents die soms 's komen piepen etc.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nochtans vind ik het altijd wel prima als festivals bands/artiesten van eigen bodem een podium gunnen. Goed om zo'n artiesten bloot te stellen aan duizenden mensen die misschien nog niet eerder bekend waren met hen, niet per se een ticketje zouden kopen (en volgende keer wél), internationale agents die soms 's komen piepen etc.
In het Nederlands blijft moeilijk om internationaal door te breken. Ik heb er ook niks op tegen hoor, alleen ze zijn voor iedere Nederlander iedere week wel op de hoek van de straat te zien voor minder geld. Daarom zie ik voor mezelf niet echt een meerwaarde voor NL acts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken