Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Is er geen concrete datum voor start kaartverkoop? Ik lees alleen

Wie al in het bezit was van een ticket voor GMM 2020 of 2021, zal binnenkort een e-mail van Ticketmaster ontvangen met meer informatie. Ook de verkoop van GMM 2022 gaat zeer binnenkort van start
 

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
103
89
Staat al op de site:

Met Avenged Sevenfold voegt Graspop Metal Meeting een vierde headliner toe aan het programma van de 25e XL-editie. De Amerikaanse toppers sluiten Main Stage 1 af op vrijdag. GMM 2022 vindt plaats van donderdag 16 tot en met zondag 19 juni 2022 en belooft nu al een onvergetelijk jubileumfestival te worden.


Ondanks twee opeenvolgende afgelastingen is de organisatie van Graspop Metal Meeting nooit bij de pakken blijven zitten. Nadat eerder al Iron Maiden (donderdag 16 juni 2022), Judas Priest (zaterdag 18 juni 2022) en Aerosmith (zondag 19 juni 2022) hun komst als headliner hadden (her)bevestigd, voegt GMM daar nu Avenged Sevenfold aan toe. De Amerikaanse metalband zal Main Stage 1 afsluiten op vrijdag. A7X, zoals de band vaak wordt genoemd, debuteerde in 2001 als potige metalcore-act, maar groeide na het doorbraakalbum ‘Avenged Sevenfold’ uit 2007 uit tot een perfect geoliede hardrock-machine met wereldwijd miljoenen trouwe fans. Met een nieuw album onder de arm beloven ze de nu al indrukwekkende 25e jubileumeditie van GMM nog wat extra pit te geven.

Wie al in het bezit was van een ticket voor GMM 2020 of 2021, zal binnenkort een e-mail van Ticketmaster ontvangen met meer informatie. Ook de verkoop van GMM 2022 gaat zeer binnenkort van start. GMM heeft overigens nog veel meer verrassingen in petto.

Stay metal, stay safe & take care!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
Is er geen concrete datum voor start kaartverkoop? Ik lees alleen
Voor zover ik weet geen concrete datum inderdaad, maar vraag me sowieso af hoeveel kans men heeft als men geen ticket heeft vanuit 2020?
Met de verhuizing binnen Dessel zal er waarschijnlijk wel wat meer ruimte zijn voor meer mensen, maar het lijkt me dat de meerderheid gewoon al "verkocht" is aan tickethouders van 2020.

Overigens betekent dit dat we (voornamelijk ik) een stap dichterbij zijn bij Night Ranger, dat wordt een gigantische anticlimax als blijkt dat dat dan weer niet blijkt te kloppen ?
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
deze keer dus 15:50 :ROFLMAO:

De website was er inderdaad vreemd genoeg vroeg bij, maar op facebook was het de gebruikelijke 16:00.
En zoals xydroh al aangaf, verschillende opmerkingen als "vrijdag op tijd m'n bedje in", "is this the best you can do?" en ":poop:", maar ook wel meerdere positieve, dus dat is een lichte vooruitgang
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
nu enkel nog een lijst met verteerbare bands maken sinds het mijn vriendin haar eerste metal festival zal worden, heb haar al grote shinedown fan kunnen maken en zaken zoals avenged sevenfold, volbeat, alestorm gaan ook goed binnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ha vet! Dus de leak lijkt waarheidsgetrouw, morgen 10 uur de rest? Of toch weer 16 uur?

Bij A7x is voor mij de slappe show uit 2018 qat teveel blijven hangen waardoor ik er niet direct wild enthousiast over ben. Aan de andere kant eerder wel erg genoten vd band, nieuw album op zak. Alle reden voor een herkansing op de terechte plek als headliner. Kortom, prima boeking!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Ha vet! Dus de leak lijkt waarheidsgetrouw, morgen 10 uur de rest? Of toch weer 16 uur?

Bij A7x is voor mij de slappe show uit 2018 qat teveel blijven hangen waardoor ik er niet direct wild enthousiast over ben. Aan de andere kant eerder wel erg genoten vd band, nieuw album op zak. Alle reden voor een herkansing op de terechte plek als headliner. Kortom, prima boeking!
Ik vind het echt een band die veel beter tot zijn recht komt in de avond/nacht.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.347
nu enkel nog een lijst met verteerbare bands maken sinds het mijn vriendin haar eerste metal festival zal worden, heb haar al grote shinedown fan kunnen maken en zaken zoals avenged sevenfold, volbeat, alestorm gaan ook goed binnen.
Live is alles beter verteerbaar, gewoon gaan naar wat je wil zien ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
nu enkel nog een lijst met verteerbare bands maken sinds het mijn vriendin haar eerste metal festival zal worden, heb haar al grote shinedown fan kunnen maken en zaken zoals avenged sevenfold, volbeat, alestorm gaan ook goed binnen.

Als de poster nu dus echt klopt, dan zullen ongetwijfeld acts als Foreigner en Europe goed verteerbaar zijn voor iemand die voor het eerst een metal festival bezoekt
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
First things first:
Hoewel de verrassing er natuurlijk al aardig af was, toch ontzettend blij met A7X als headliner!
Ik denk dat alleen Nightwish of Sabaton me net zo enthousiast hadden gemaakt (maar die zie ik beide nog in resp. december en maart in Antwerpen, en die laatste is 'pas' nog op GMM geweest in 2019).

Laatste weken regelmatig weer een lang playlistje van A7X opgezet, en je mag toch wel zeggen dat zij inmiddels een behoorlijk arsenaal aan goede, catchy, gevarieerde nummers met hoog meezinggehalte hebben. Het maakt hen daarmee m.i. ook een van de grootste 'gateway' metal bands van de jonge generatie (naast o.a. Ghost, Disturbed, Slipknot, Nightwish).
Volkomen terechte plek dus ook voor hen, zeker met het oog op de 3 andere, oude headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Zo, da's lekker wakker worden. Durbuy met hun aankondiging voor volgend jaar. Hoe was het eigenlijk dit jaar @MetalLimbo ?
242400465_10159360535648879_9022929462631341488_n.jpg
De nieuwe poster was eigenlijk al een tijdje bekend, circuleerde al op Belgische websites, maar was nog niet gedeeld op hun social media, klaarblijkelijk om geen verwarring o.i.d. te zaaien voor de recente editie.

Jinjer, Ensiferum, Skindred, Primordial, Enthroned en Naglfar waren dan ook geen verrassing, die stonden al op eerdere posters, en werden na afzegging al direct bevestigd voor 2022.
Dark Tranquillity stond nog niet eerder op de poster, maar was wel al aangekondigd ergens op Facebook.

Zelf hoop ik op nog meer van de eerder afgevallen namen van de voorbije posters, zoals Infected Rain, Turilli/Lione Rhapsody, Lacuna Coil, Moonsorrow, Delain, Myrath, Amenra, Nytt Land, maar misschien zitten er nog wel een of enkele tussen de nog 9 resterende namen.
Kans is hoe dan ook toch wel weer groot dat ik weer ernaartoe ga. ?

Er staan trouwens enkele duidelijke tourpakketjes op het affiche, die ook Nederland niet overslaan:
Dark Tranquillity + Ensiferum (10-4 Nijmegen, 11-4 Haarlem)
Primordial + Naglfar + Rome (18-4 Eindhoven)
Deicide + Krisiun + Crypta (start tour 8-4 Leeuwarden, einde tour 8-5 Eindhoven)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Kan je gelijk een verslagje schrijven :)
Heerlijk weekendje gehad, kort maar krachtig! :cool:
Mooi weer gehad (de voorspelde regen op zaterdagavond was nergens te bekennen), en geweldige optredens gezien (meer dan ik vooraf had verwacht)!

Leuk, sympathiek festival op een piepkleine locatie, met een podium buiten op een klein pleintje en een podium binnen in een gymzaal (op nauwelijks 50 meter van elkaar). Desondanks vond je er haast alles wat je op een groter festival ook zou verwachten, inclusief een heuse metal market (een kraampje of 4)!

Ondanks alle afmeldingen tijdens de aanloop ernaartoe (zelfs in de laatste week was er nog een vervanging die niet meer op de poster is terecht gekomen, Imparfait verving Smash Hit Combo), stond er uiteindelijk toch nog een zeer degelijk programma voor zo'n klein festival. Sterker nog, sommige vervangers bleken misschien wel beter/leuker dan de bands die ze vervingen (Alestorm i.p.v. Skindred, Aktarum i.p.v. Trollfest, Seth i.p.v. Enthroned, Imparfait i.p.v. Smash Hit Combo).

Top-14:
  1. Alestorm --> zoals altijd één groot feest (ook al wilde de eend maar niet volledig opgeblazen raken..); het aantal Alestorm-shirts was vrijwel niet te tellen (incl. het mijne).
  2. Equilibrium --> niet de band waar ik het meest naar uitkeek, maar zeer verrast; veel sfeer met rook/lampen en loeihard; publiek brak de tent zowat af, en zette waarschijnlijk het crowdsurf-record voor het weekend
  3. Aktarum --> heerlijke folk-metal ('troll-metal' zoals ze het zelf noemen) met veel sfeer en een goeie dosis humor, aangename kennismaking!
  4. Spoil Engine --> wat later op de dag dan op Alcatraz, wat de sfeer waarschijnlijk wel ten goede kwam, ene circle pit na de andere, en uiteraard ook een wall of death.
  5. Psychonaut --> blij dat ik ze alsnog heb kunnen zien ondanks de (m.i.) vervelendste clash van Alcatraz, hoewel het ook hier eigenlijk veel te vroeg voor deze band was (13:35, wat natuurlijk nog altijd later is dan de 12:15 op Alcatraz..); mijn vrouw vond er niet veel aan, maar ik heb toch aardig staan genieten, met enkele kippenvelmomentjes, met name bij afsluiter The fall of consciousness (wát een intense screams weet die gast eruit te gooien zeg)!
  6. Seth --> lekker symfonische black metal, die wel wat weg had van Dimmu Borgir; wederom prettige kennismaking!
  7. Cellar Darling --> een van favorieten van vrouwlief; lekkere luistermuziek, en Anna wist zelfs af en toe een glimlach te produceren! ?
  8. Saltatio Mortis --> vooraf voor mij een '13 in een dozijn' Duitse Mittelalterrock met veel doedelzakken en andere folk-instrumenten, maar zetten een geweldig leuke, show neer.
  9. Eluveitie --> als afsluiter van het weekend helaas niet meer al te goed meegekregen (de zoveelste 1,4 liter pitcher bier begon zijn tol te eisen...), ook niet meer helemaal afgekeken; wel al gezien op Alcatraz, dus dat maakt het gemis wat draaglijker.
  10. Hybridism --> lekker begin van de dag op zaterdag (eerste 4 optredens geskipt wegens toch wel pittig avondje ervoor..) met wat instrumentale prog-virtuosen (voor mij althans, mijn vrouw stond er maar verveeld bij..)
  11. Skiltron --> als Saltatio Mortis, maar dan uit Argentinië (o_O) en stukje minder memorabel.
  12. Imparfait --> verrassend leuke late vervanger; soort van alternative/rap/urban/nu-metal/rock dat af en toe wel wat weg had van RATM, met charismatische, beweeglijke, aantrekkelijke, donkergekleurde frontvrouw. ?
  13. Droit Divin (een van de winnaars van de 4 'tremplins') --> aardig stoner rock-bandje.
  14. Insomnia (nog een winnaar van een tremplin, niet te verwarren met Insomnium) --> speelden zowel op vrijdag als op zaterdag, met resp. een 'old school set' en 'new school set' (afgekeken van Alcatraz?), alleen de 1e gezien, maar goed te pruimen.

Rest niet (voldoende/bewust) gezien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken