Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik ben tegen die tijd volledig gevaccineerd. Dus als het goed is hoef ik me daar gelukkig geen zorgen om te maken.
Maar in de ochtend een testje doen is ook niet zo een heel groot probleem. Het zou alleen vervelend worden als de test positief is.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Vraagje: Weet iemand of sexyland dit jaar ook weer op Lowlands staat? Toch wel 1 van de leukste tenten s'nachts. Voor 2020 stond sexyland gepland en is er zelfs een talentenshow van te voren gehouden. Ik kan er nu alleen niks over vinden qua aankondiging.
Op de site van Sexyland staat niks vermeld en zijn ze op de betreffende data "available".
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Als je de capaciteit ziet waarmee in Eindhoven het Testen voor toegang word gedaan en een deel van de bezoekers hoeft niet te worden getest omdat ze al volledig gevaccineerd zijn dan moet dat testen echt wel goed komen. Ik maak me meer zorgen over dat er over 1,5 maand wellicht te veel besmettingen zijn en de regering het toch niet aan durft om 60.000 bij elkaar te laten komen. Zou zonde zijn als er nu te snel te veel versoepeld is en wij daardoor weer geen festivalzomer hebben. Hopelijk morgen een mooie drop namen om de stemming weer een beetje mee op te krikken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik ben tegen die tijd volledig gevaccineerd. Dus als het goed is hoef ik me daar gelukkig geen zorgen om te maken.
Maar in de ochtend een testje doen is ook niet zo een heel groot probleem. Het zou alleen vervelend worden als de test positief is.
Ik ook, maar ik denk voor iedereen die gaat. En niet alleen dat ik of iedereen waarmee ik ga volledig gevaccineerd is. En een testje in de ochtend waarbij iedereen bij wijze van spreken tussen 10:00 - 12:00 wil, gaat niet werken. Dat heeft gewoon invloed op spontaniteit en vrijheid. En inderdaad een positieve test of een kleine haard…. Tja don’t even think about it
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Zeker niet afhankelijk van de namen, maar als dit soort acts al afvallen….
Je schrijft spontane feestjes, hoe spontaan is het als je er rekening mee moet houden om te gaan testen…. dat bedoel ik meer
Ik denk dat juist de grote acts lastiger zijn. Gezien die productioneel veel meer kosten maken dan de kleine acts. Maar goed, ik zou zeggen pak gewoon een dik licht en geluid setup neer uit Nederland. En zet er af en toe een grote dj act extra neer oid. Het zal geen Lowlands zijn als andere jaren… en de lineup zal ook niet de beste zijn. Daar kunnen we veel van vinden maar het is helaas niet anders. De enthousiasme is hier ook minder dan andere jaren.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Ik maak me meer zorgen over dat er over 1,5 maand wellicht te veel besmettingen zijn en de regering het toch niet aan durft om 60.000 bij elkaar te laten komen. Zou zonde zijn als er nu te snel te veel versoepeld is en wij daardoor weer geen festivalzomer hebben.
Niet het aantal besmettingen, maar het aantal ziekenhuis opnames zal leidend gaan worden. Pas als dat weer op gaat lopen hebben we een probleem.

De theorie is dat als er maar genoeg mensen gevaccineerd zijn er nog wel besmettingen zullen zijn, maar als het ziekte verloop een stuk milder is en je thuis kan uitzieken. In de meeste gevallen zullen het niet gevaccineerden zijn die nog in een ziekenhuis belanden en als dat aantal significant lager is dan is het maatschappelijke probleem niet meer zo groot en kunnen evenementen prima doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
En juist dat stijgt vandaag ook weer voor het eerst
Op het dashboard van de overheid zie ik staan dat er gisteren 3 ziekenhuis opnames waren wat 7 minder is dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen. Cijfers van vandaag heb ik nog niet kunnen vinden.
Uiteraard kan er altijd een dag met een stijging zijn ten opzichte van de dag daarvoor als de trend maar dalend blijft.

Volgens een rondgang langs een aantal ziekenhuizen zijn het vooral niet gevaccineerden of mensen met een immuunsysteem probleem die nu in het ziekenhuis terecht komen.

 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Update over de testen/vaccinaties etc.

Binnenkort beslist de overheid welke eisen aan een meerdaags festivalbezoek worden gesteld.
Indien je niet volledig beschermd bent, gaat tussentijds testen een rol spelen. Een negatieve test is immers maar 40 uur geldig, en dat betekent volgens de huidige regels dat je óp Lowlands tussentijds getest moet worden als je niet volledig beschermd bent*.
Een hoop gedoe dus, dat simpel voorkomen kan worden. De makkelijkste manier is om je zo snel mogelijk te laten vaccineren. Met een vaccinatiebewijs in je CoronaCheck-app kun je straks zo doorwandelen bij de festivalpoort. Bovendien weet je meteen zeker dat je beschermd bent tegen het virus, nogal een win-win dus.
Het alternatief is dat je je voor én tijdens het festival moet laten Testen voor Toegang. En dat kost sowieso moeite en tijd, die je veel beter kunt besteden. Begrijp ons goed: we willen niemand een vaccinatie opdringen, jouw lijf is jouw lijf.

* Volledige bescherming volgens het RIVM: 1 x Janssen-vaccinatie of 2 x andere vaccinaties of 1 x vaccinatie + verklaring dat je corona gehad hebt of een geldig coronaherstelbewijs.


 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Lowlands en down the rabbit hole geven via de socials aan dat als je volledig gevaccineerd bent je niet meer hoeft te testen en “roepen op” je te laten vaccineren. Zodat het straks allemaal zo makkelijk mogelijk gaat zijn...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Lowlands en down the rabbit hole geven via de socials aan dat als je volledig gevaccineerd bent je niet meer hoeft te testen en “roepen op” je te laten vaccineren. Zodat het straks allemaal zo makkelijk mogelijk gaat zijn...
Ik kreeg net het FB bericht onder ogen van mijn vrouw (zit zelf namelijk niet op Facebook) Hilarisch sommige reacties. Je kan ook niet gaan…

BTW Roluf, het is toch niet echt een oproep?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik kreeg net het FB bericht onder ogen van mijn vrouw (zit zelf namelijk niet op Facebook) Hilarisch sommige reacties. Je kan ook niet gaan…

BTW Roluf, het is toch niet echt een oproep?
Stond tussen aanhalingstekens. Een aanmoediging zou ik het minimaal willen noemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik kreeg net het FB bericht onder ogen van mijn vrouw (zit zelf namelijk niet op Facebook) Hilarisch sommige reacties. Je kan ook niet gaan…

BTW Roluf, het is toch niet echt een oproep?
Belasting Toegevoegde Waarde? ;)

de gene die dat posten gaan waarschijnlijk toch al niet naar het “linkse hippiefeest” prima doei. Gewoon zeer net bericht van Lowlands.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: mattman en @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Belasting Toegevoegde Waarde? ;)

de gene die dat posten gaan waarschijnlijk toch al niet naar het “linkse hippiefeest” prima doei. Gewoon zeer net bericht van Lowlands.
Nou ja, gele sterren vergelijkingen, discriminatie, money talks etc. ik vind dit echt zo bizar….
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Stond tussen aanhalingstekens. Een aanmoediging zou ik het minimaal willen noemen.
Ik vond het ook een zeer net bericht. Ik denk dat LL ook niet zit te wachten op een test straat en gedoe. Zeer begrijpelijk…..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Lowlands en down the rabbit hole geven via de socials aan dat als je volledig gevaccineerd bent je niet meer hoeft te testen en “roepen op” je te laten vaccineren. Zodat het straks allemaal zo makkelijk mogelijk gaat zijn...
En maar goed zo. Slechts een kleine fractie mensen die gevaccineerd is, wordt nog effectief besmet (en dus ziek). Diegenen die nu hoofdzakelijk positief testen zijn vooral jonge mensen. Daarbij zie je uit bv. de stijgende cijfers van Portugal géén stijgingen in mortaliteit of ziekenhuisopnames, vaccins werken. Maar bon, daar is een heel topic voor hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken