Countdown to Rock Werchter 2017

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Countdown to Rock Werchter 2017

Dit onderwerp bevat 224 reacties, heeft 48 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  WeckoJ 1 jaar, 1 maand geleden.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 225)
  • Auteur

Joe

Op zich toch een vrij kalme dag, wat ik niet echt zo erg vind.

Als ik al op tijd op de wei geraak is er meteen een dilemma tussen Thurston Moore en Dropkick, aangezien ik Dropkick al paar keer gezien heb wellicht die andere.

Dan komen de Kills op het programma waarna ik een groot gat heb tot aan Soulwax. Misschien dat ik ondertussen Rag n Bone man meepak.

De avond, en het weekend, sluiten we af met Foo Fighters. Zalige afsluiter van een prachtig weekend.

0

NiekBBQ

Mooie dag!

Cage the Elephant; jammer dat ze zo onbeschoft vroeg staan op een zondag. Maar hopelijk weet ik mezelf op tijd naar het terrein te verzetten.
    Thurston Moore Group; pas ontdekt nadat hij bekend werd gemaakt voor Werchter. Prachtige muziek! Kan zomaar inderdaad een van de hoogte punten worden van het weekend zoals Brian zegt.
    Fatima Yamaha; Wat verlate ochtend gymnastiek.
    The Kills/Benjamin Clementine; ik laat het moment beslissen.
    Warpaint; Ik laat me verrassen. Liedjes zijn mooi maar vind de live opnames die ik heb gezien niet geweldig.
    Alt-J; ik ga liever naar Soulwax en aansluitend The Avalanches. Echter zal de energie hier aardig op zijn en blijven we lekker staan bij de main.
    Foo Fighters; de perfecte afsluiter van het weekend. 2,5 uur volgas rock n roll show.

RW 10/15/17/18 - PP 09 - LL 10

''Joy as an act of resistance.''

0

Joslittel

Een mooie dag met een druk begin, middenstuk met veel bands die wel aardig zijn, en een druk slot:

13.30 – 14.10; Nothing But Thieves. Prima start, veelbelovende rockband met aantal leuke nummers. Ik verwacht een prima start van de dag. Wel jammer dat Cage the Elephant bijna tegelijk staat.

14.30 – 15.30: Thurston Moore Group: een van de grotere clashes van het weekend, of toch Dropkick? TMG heeft schitterende muziek en ik verwacht een erg sterk optreden op mijn favo podium. Maar op de vierde dag kan ik ook zomaar geen zin meer hebben in lopen en blijf hangen om te knallen bij de Murphy’s.

16.30 – 17.30: The Kills. Aantal goede nummers, ik laat me verrassen. ben benieuwd of ze mainstage aankunnen.

18.05 – 19.05: Rag ’n Bone Man. Maar kan met dezelfde argumentatie als bij Dropkick Murphy’s ook net zo goed The Lumineers worden. Wil ze beide wel zien. Aangezien het beide rustige bands zijn, verwacht ik meer van RNBM in The Barn, ben bang dat de Lumineers beetje verzuipen op de main.

19.05 – 20.05: Warpaint. omdat ik dan toch in de buurt ben, laat me verrassen.

20.05 – 21.20: Het sterke slot begint met Soulwax, knallen!

21.20 – 22.20: En gelijk door naar The Avalanches. Verwacht dat dit stiekem een van de hoogtepunten kan worden van het weeken.

En natuurlijk de perfecte afsluiter met Foo Fighters, nog even het laatste beetje energie eruit.

Kortom een mooie dag. De bands waar ik over het hele weekend het meest naar uit kijk zijn SOAD, POR, Arcade Fire en Radiohead.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

Thijs

Zoals de meesten starten met de miniclash Cage The Elephant/Nothing But Thieves, waarschijnlijk probeer ik van beiden een stukje te zien. In de namiddag veel interessante dingen te zien maar ik ben geen grote fan van een van deze artiesten in het bijzonder. Ik probeer sowieso wel een stukje van Dropkick Murphys, Benjamin Clementine en Warpaint te zien.

Het weekend afsluiten doe ik met de geweldige combo Soulwax – Avalanches – Foo Fighters. Nog lang getwijfeld om Alt-J te gaan kijken (2015 in The Barn was heel goed), maar ik wil het feestje Soulwax – Avalanches echt niet missen. Ik denk dat we later nog veel gaan spreken over die zondagavond!

Vrijdag > zondag > donderdag > zaterdag, heel duidelijk voor mij. Hoogtepunten: Arcade Fire, Warhaus, Royal Blood, Radiohead, Bonobo en de zondagavond 🙂

0

Aike

Yes de zondag, ik denk dat dit wel mijn favoriete dag is.

– Nothing but Thieves: Twijfel wel een beetje nog met Cage The Elephant(dus zal dat ook wel iets beter gaan beluisteren komende tijd), maar ik denk dat Nothing But Thieves de voorkeur gaat krijgen.
    – Dropkick Murphys: Ofcourse ga ik hier heen, hartstikke veel zin hierin en mocht mijn stem nog niet weg zijn dan gaat dat hier wel gebeuren. Vind ik het jammer dat ik Thurston Moore niet ga zien? Best wel, maar ik kan/ga Dropkick Murphys daar gewoon niet voor op geven. Te veel fan er van.
    – The Kills: Heb dit een beetje beluisterd en moet zeggen dat ik het wel chill vind. Ik denk wel dat ik een beetje op een afstandje ervan ga genieten in dit geval.
    – The Lumineers: Ik ben van plan om tijdens/na dit optreden het vak in te gaan om een zo goed mogelijke positie te krijgens. Ken van the Lumineers eigenlijk maar 1 nummer, maar hopelijk kunnen ze me verrassen.
    – Alt-J: Hier heb ik best wel veel zin in. Het is misschien een beetje een rare act om voor de Foo Fighters te zien(want het is toch best wel verschillend), maar dat betekent niet dat het niet leuk gaat zijn. Vind hun muziek erg leuk om te horen en ga er ook zeker meer en meer naar luisteren. Ook lekker een set van een uur en 15 minuten, wat ook mooi is meegenomen.

en dan..

na 2 jaar

Toen Grohl 2 dagen voor Pinkpop z’n been moest breken(had een dagticket)

EINDELIJK

– FOO FIGHTERS!: De act waar ik naar uit kijk. Wat kijk ik hier naar uit zeg. Ik werd zo blij als een kind toen alleen al de rumours kwamen in het najaar destijds en toen ze aangekondigd waren was het eerste dat ik deed iedere mogelijke docent op de uni die over roosters en tentamens gaat mailen met wanneer bekend zou worden welke dagen de tentamens zijn. Ik kreeg mijn antwoord en hoppa, het weekendticket(dat uiteindelijk ook zonder Foo Fighters wel was aangeschaft) was gelijk aangeschaft. 2,5 uur, net als bij Radiohead eigenlijk, een show die ik waarschijnlijk nooit zal vergeten. Mochten jullie iemand op de grond zien blijven liggen in het voorste vak, dan ben ik dat waarschijnlijk.

Op dit moment denk ik dat het qua dagen zo is:

Zondag > vrijdag/zaterdag > Donderdag(niet zo’n van van zowel KOL als ID en de alternatieve ga ik niet heen).

Favoriete acts(in volgorde): Foo Fighters, Radiohead, Dropkick Murphys, Linkin Park, Arcade Fire, SOAD, Frank Carter, Prophets of Rage, Royal Blood.

Moet trouwens zeggen dat ik door het pinkpop optreden van zowel Seasick Steve als Machine Gun Kelly ben gaan twijfelen of ik wel naar Seasick Steve ga op de zaterdag, want ik vond Machine Gun Kelly erg vet klinken.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018
    Appelpop 2013 - 2017

0

bcmrmaybe

Moet trouwens zeggen dat ik door het pinkpop optreden van zowel Seasick Steve als Machine Gun Kelly ben gaan twijfelen of ik wel naar Seasick Steve ga op de zaterdag, want ik vond Machine Gun Kelly erg vet klinken.

@aikerte11

MGK was echt bam, heerlijke takkeherrie om mee te beginnen. Vol energie. Ik vond het erg geslaagd. SS is niet mijn ding….dat is echt luistermuziek. Zoals jij je favoriete acts hebt staan in het lijstje zou ik voor MGK gaan.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

Aike

@aikerte11

MGK was echt bam, heerlijke takkeherrie om mee te beginnen. Vol energie. Ik vond het erg geslaagd. SS is niet mijn ding….dat is echt luistermuziek. Zoals jij je favoriete acts hebt staan in het lijstje zou ik voor MGK gaan.

Hmm daar zit wel wat in, al moet ik wel zeggen dat ik redelijk wat veel muziekstijlen kan waarderen. En zo’n luisteract is ook wel fijn om een dag met veel stevig gitaarwerk. Ik laat het er denk ik van af hangen waar de rest heen gaat. In beide gevallen is het prima.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018
    Appelpop 2013 - 2017

0

mattman
    Moderator

Misschien ga ik Seasick ook wel een kansje geven. Nog nooit gezien.

0

Greg

Ik ga zeker naar Nothing But Thieves, Rag’N’Bone man, Warpaint, The Kills en Foo Fighters!

Wat mij betreft is dit de minst diverse dag… Ik heb het niet zo voor rap en vindt het jammer dat deze als ‘popacts’ geboekt zijn… Vorig jaar heb ik op zondag enkele fantastische optredens gezien (Aurora, Lianne La Havas, …)

Ik vind Tourist LeMC een zeer zwakke boeking en echt een slecht alternatief voor FF… Er zijn altijd mensen die niet naar de headliners gaan kijken ook al zijn het de FF… Sean Paul, Moderat, … zouden beter geweest zijn, maar ik denk dat de headliners enorm duur waren en dat er heel wat artiesten moesten cancellen…

0

Yannick

Sean Paul, Moderat, … zouden beter geweest zijn

Dat meent ge toch niet haha

https://www.concertarchives.org/arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

1+

Wessel

Misschien ga ik Seasick ook wel een kansje geven. Nog nooit gezien.

Steve is gewoon een hele fijne mens.
    Zulde ook de hele dag op het scherm zien bij andere optredens die hij zelf gaat bekijken.

Ik raad aan gewoon een beetje achter op het gras te gaan zitten/liggen 😉

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Brian

Even terug naar de vrijdag. Ik heb afgelopen weekend the pretenders gezien en die vormen een goed alternatief voor james Blake. De eerste helft rocken ze je omver, de 2de helft overspoelen ze je met hits.

Ik hoop dat radiohead ook i promise speelt. Mooi nummer!

1+

Zwennes

Donderdag – Whitney – Agnes Obel – Arcade Fire – Mura Masa
    Vrijdag – White Lies – Royal Blood – Radiohead
    Zaterdag – Tash Sultana (indien geen coma) – Glass Animals – SOHN – Jimmy Eat World – Blink – SoaD – Linkin Park
    Zondag – Nothing but Thieves – Dropkick Murphy’s – Benjamin Clementine – Warpaint – Alt-J – Foo Fighters

SoaD op Pinkpop gezien, dat was me toch dikke prima! Hilarisch begin met Soldier Side (rustig nummer) wat volledig omsloeg naar herrie 😀 Het ging helemaal los daar. Eerste 25 min vooral volluit raggen, daarna kwamen de wat bekendere nummers er doorheen. Prima afwisseling. Zangkwaliteiten van Daron Malakian matig, maar dat nam ik voor lief.

Foo Fighters en Radiohead natuurlijk de absolute blikvangers! Zaterdag en Zondag de beste dagen wat mij betreft.

Pinkpop - '08-'17
    Lowlands - '13-'16-'17
    Pukkelpop - '06-'14
    Rock Werchter '09-'10-'11-'12-'13-'14-'15-'17

0

Jacco

Net als vorige jaren heb ik nu ook weer een printbare versie van de Rock Werchter timetable gemaakt. Misschien ook handig voor jullie? Beter leesbaar in de zon en nooit last van een lege batterij! check ‘m op http://betterschedule.net.

0

superginger

Worden die timo tables niet gewoon uitgedeeld dan??

Paaspop: 2014 / pukkelpop: 2015 - 2017 / pinkpop: 2016 / rock werchter: 2017 / Down the rabbit hole: 2018

0

mattman
    Moderator

Worden die timo tables niet gewoon uitgedeeld dan??

Ja. Hopelijk weer eens door Humo, die hun boekjes waren altijd hilarisch om te lezen tussenin. Vorig jaar deelde De Morgen boekjes uit, maar die waren veel ‘saaier’.

1+

Paddy

Wat Mattman zegt. Maar die boekjes zijn ook wel eens op, dus ik neem altijd wel een uitgeprint blokkenschema mee. Vorig jaar vertrouwd op de app, maar die werkte offline waardeloos. Al zal dit jaar schelen dat ik mijn internetbundel ook in België kan gebruiken.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0

Bert

wat ik doe is dat ik de clahfinder site per dag oproep en dan “print” naar mijn google drive

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Bert.
    0

Jacco

Ik kende clashfinder nog niet, handig! Het betterschedule schema lijkt er eigenlijk erg op, maar heeft een wat lekkerder sausje. Met een klein beetje knip en plakwerk heb je een prima backup voor de verschillende mobiele opties! Ziet er touwens zo uit:

.

Enjoy!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Jacco.
    0

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Let wel op met sommige clashfinders of met dit recente betterschedule. Bij het betterschedule bijvoorbeeld foutjes in de tijden bij Cage the Elephant (toch een verschil van 20 minuten), en Jimmy eat World, Bovendien kan het perfect dat er deze week of volgende week nog lichte verschuivingen vanuit Rock Werchter zelf plaatsvinden. Meermaals voorgevallen de voorbije jaren. Ik zou nog even wachten met printen.

1+

pretparkfan

Ik dubbelcheck gewoon de dag voor het festival de tijden op mijn Clashfinder nog eens, en dan print ik dat schema af, daar staan de artiesten waar ik heen wil al mooi op ingekleurd en dan zet ik een “geprinte pdf” nog eens op mijn gsm. Veel handiger zo. 🙂

0

Rock Torhout

Die setlist van Radiohead in Florence gisteravond, daar zou ik voor tekenen op Werchter hoor:

Exit music, karma police, paranoid android, airbag, 2 + 2 = 5, There there, Pyramid song, Fake plastic trees, Street spirit, lotus flower, etc. etc.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

1+

Brian

Die setlist van Radiohead in Florence gisteravond, daar zou ik voor tekenen op Werchter hoor:

Exit music, karma police, paranoid android, airbag, 2 + 2 = 5, There there, Pyramid song, Fake plastic trees, Street spirit, lotus flower, etc. etc.

Geen just, i promise, creep en burn the witch. Ik niet

1+

Thijs

Zo’n setlist zou inderdaad goed werken op Werchter! Lotus Flower, Fake Plastic Trees en Karma Police als laatste 3 nummers, zie ik ook wel zitten 🙂

Verder wou ik even de nieuwe single van Oscar & The Wolf vermelden. Ik ben eigenlijk echt positief verrast. Ik snap dat er hier wat ‘haat’ heerst omdat ze zoveel gehypet worden, maar op zich vind ik het best goede muziek en hun liveshow is blijkbaar ook altijd heel goed (cf. reviews van PKP vorig jaar). Ik zou ze niet zomaar in dezelfde categorie als Bazart en Bastille zetten, misschien ga ik toch even snel in The Barn gaan kijken net voor Radiohead 🙂

0

visdave34
    Moderator

Geen just, i promise, creep en burn the witch. Ik niet

Een Radiohead setlist is per definitie te kort… 😉

Edit: verkeerde topic, I know, maar hoe vet zou het zijn als ze zondag opnieuw Lift in Nederland live spelen…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

1+
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 225)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.