Rock Werchter 2024

Dit is hun laatste show op een Belgisch festival, op Pukkelpop 2017. Stonden toen na Editors, voor een veld dat veel voller stond (lees: uitpuilde).

Ik herinner me nog de enorme hype rond die derde plaat. Twee keer in een instant Vorst uitverkocht na die stubru-showcase (Oh, wat had ik er graag bij geweest) daarna Pukkelpop en dan foetsie..

• Leuk
Waarderingen: mattman
Als the xx komt is het als dagafsluiter. Je moet weten dat in 2016/2017 the xx zowat DE stubru band was. Met heel veel AirPlay. Stonden al in 2012 als co.

Denk dat heel het wereldje hard uitkijkt naar hun comeback. Gaat normaal ook niet heel lang meer duren (relatief).
Dat zeggen we al drie jaar ofzo. Ook van die tweede Jamie xx-plaat, haha.

The XX lijkt me de perfecte headliner voor Best Kept Secret, maar op basis van wat RubenFrusciante zegt zijn ze dan weer helemaal niet zo groot in Nederland...

Op Werchter dan toch liever in The Barn, ook al moet ik er dan uren op voorhand gaan staan.

Ik hoop in elk geval dat ze terugkomen.

• Leuk
Waarderingen: fiesta
Tame Impala in de Barn, The xx in de Barn.. Haha, oh man.
Tame Impala op main in het donker zou prima overeind moeten blijven lijkt me. Genoeg hits, visuals en lichtshow om de mensen die alleen Let it happen kennen te boeien. Werkte in elk geval goed op Lowlands en Primavera, al is dat wel iets ander publiek.

Als zelfs The XX niet meer als RW headliner zien, dan zitten we echt in een Pinkpop situatie waarbij maar 15 namen dat kunnen zijn... Net zoals Tame Impala een van de weinige grote festivalacts van nu die het tot headliner geschopt heeft.
Ik heb er volstrekt geen verstand van hoor, maar waarom zou Tame Impala een Barnafsluiter zijn (dat gaf Jimmy laatst aan meen ik) maar XX een dagafsluiter?

Ik heb er volstrekt geen verstand van hoor, maar waarom zou Tame Impala een Barnafsluiter zijn (dat gaf Jimmy laatst aan meen ik) maar XX een dagafsluiter?
Beide veel te groot voor de Barn hoor. En nog geen klein beetje. Zet 1 van deze anno 2023/24 in de Barn en er gebeuren ongelukken.

Ik ben er zelf van overtuigd dat beiden een dag kunnen afsluiten op RW, maar in België is The XX toch nog wel wat groter dan Tame Impala hoor. En met de hiatus zal de anticipatie ook enorm zijn. Vergeet ook niet dat Thé XX al heel wat grote Europese festivals geheadlined heeft (Roskilde, Primavera, Pukkelpop, Sziget ...). Voeg daaraan toe dat ze in België nog eens extra hard geliefd zijn, dan kan je die eenvoudig wegzetten als headliner anno 2023.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Beide veel te groot voor de Barn hoor. En nog geen klein beetje. Zet 1 van deze anno 2023/24 in de Barn en er gebeuren ongelukken.
Wellicht dan in Belgie meer mainstream dan in Nederland. Dan maar hopen op een mooie plek op een Nederlands festival. En hopen voor Werchter dat het beter loopt dan The Strokes.

Hello everyone

i would like to see that in terms of programming

thursday : Justice on the klub c / Pearl Jam / Nothing but thieves / Pj Harvey on the barn
friday : Blur / Greta van fleet / Portugal the man / Keane / The hives
saturday : Green Day / Thirty seconds to mars / Blink 182 / Sum 41 / Jungle on the barn
sunday : Foo Fighters / Royal Blood / Hozier

Blink 182, Olivia Rodrigo, Limp Bizkit, Nothing But Thieves en je hebt een gegarandeerd uitverkochte dag, denk ik.

Jungle.. Just die hebben ook weer een nieuwe plaat uit, zal ook wel Barn-head of voorlaatste worden, zeker? 😴😴

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en DirkG

Users who are viewing this thread