Pinkpop 2024

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
356
282
Bij NBT voor dit jaar leek het me logisch dat zij de afsluiter waren, met Harris er nog achteraan als toetje a la Van Buuren na The Cure in 2019. Dan had je voor NBT nog een net-niet headliner als sub kunnen zetten. Dan denk ik aan namen als (het formaat van) Ghost, SOAD, Arcade Fire, Biffy Clyro, Avenged Sevenfold, Alter Bridge of Fall Out Boy. Maar ook hier geldt: we weten niet eens wat de kaartverkoop nu doet, laat staan wat hij zou doen als het dit alternatief was geweest...
Voor mij persoonlijk voelt het wel zo. NBT als headliner, en Calvin Harris als soort afterparty. Maar helaas krijgen we Anouk als sub ipv de namen die je hier hebt genoemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
  1. Sea Girls: Hun snelle opkomst in de indie-rockscene is opmerkelijk, gemarkeerd door energieke singles en een boeiend debuutalbum dat in de top van de Britse hitlijsten terechtkwam. Hun vermogen om menigten aan te trekken met boeiende optredens en herkenbare teksten maakt hen opvallend.
  2. Dorothy: Deze band maakt golven met zijn mix van klassieke rockinvloeden en moderne flair, en heeft lof verdiend voor krachtige live-optredens en meeslepende muziek. Dorothy Martins bevelende stem en het ruige geluid van de band hebben de aandacht getrokken van opmerkelijke figuren in de muziekindustrie, wat verder hun opkomende status aangeeft.
  3. Meet Me @ The Altar: Hun unieke mix van pop-punk en metal, samen met hun energieke optredens, onderscheidt hen. Nadat ze online zijn begonnen en snel een volging hebben gekregen voor hun pakkende, harde nummers, zijn ze erkend voor het betreden van nieuwe grond in hun genre.
  4. Ayron Jones: Met een geluid dat grunge, rock en een beetje soul mengt, is Jones erkend voor zijn gitaarvaardigheden en songwriting. Zijn opkomst in de muziekscene van Seattle en daarbuiten, inclusief het toppen van rockhitlijsten, toont zijn potentieel als toekomstige rockster aan.
  5. The Regrettes: Bekend om hun garage rock geluid doordrenkt met punk en pop-elementen, hebben The Regrettes een naam voor zichzelf gemaakt met hun energieke muziek en empowering boodschappen. Hun groeiende populariteit, gemarkeerd door pakkende liedjes die thema's van feminisme en zelfbekrachtiging aanpakken, wijst op hun potentieel voor groter succes.
Dus jij denkt dat je Pinkpop redt door deze namen als afsluiter neer te zetten?

Elk tijdperk heeft wel zo zijn headliners van het moment. De 90’s zorgden voor Pearl Jam en Metallica. De 00’s Arctic Monkeys en Muse. Nu zijn we de jaren 20, headliners van nu zijn dan weer Fred Again en Billie Eilish. Binnen het rockgenre ga je die niet vinden hoor, een verdwaald Maneskin daargelaten. The Regrettes gaan het alleszinds niet worden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Geldt voor andere ook, toch?
Neen, jij bent hier de enige die mensen persoonlijk aan het aanvallen is in verschillende topics en voor de rest ongefundeerde meningen in het rond gooit, of bewust niet op vragen antwoordt, waarin gevraagd wordt om uw uitspraken te staven door wat meer inhoudelijke info dan enkel ´DJ slecht, rock goed´.

Niemand heeft een probleem met andere meningen. Fred Again.. vind ik ook kut, maar is wel een headliner, die verkoopt op dit moment stadions uit en heeft zijn populariteit gestaag opgebouwd door telkens in grotere zalen te gaan spelen. Qotsa vind ik tienduizend keer beter, maar is momenteel hoogstens headliner in combinatie met een sterke andere naam.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Bij NBT voor dit jaar leek het me logisch dat zij de afsluiter waren, met Harris er nog achteraan als toetje a la Van Buuren na The Cure in 2019. Dan had je voor NBT nog een net-niet headliner als sub kunnen zetten. Dan denk ik aan namen als (het formaat van) Ghost, SOAD, Arcade Fire, Biffy Clyro, Avenged Sevenfold, Alter Bridge of Fall Out Boy. Maar ook hier geldt: we weten niet eens wat de kaartverkoop nu doet, laat staan wat hij zou doen als het dit alternatief was geweest...
Ghost, Avenged Sevenfold en Fall Out Boy waren ook interessante namen geweest voor Pinkpop om te hebben imo, had ik nog niet aan gedacht
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Ghost, Avenged Sevenfold en Fall Out Boy waren ook interessante namen geweest voor Pinkpop om te hebben imo, had ik nog niet aan gedacht

Zeker, alleen tourt Ghost dit jaar niet en Fall Out Boy had alleen maar Download UK staan als datum, dus weet ook niet of je die als tourende artiest kan meetellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Voor mij persoonlijk voelt het wel zo. NBT als headliner, en Calvin Harris als soort afterparty. Maar helaas krijgen we Anouk als sub ipv de namen die je hier hebt genoemd.
Die zaterdag was toch perfect geweest voor een goede rock(+aanverwanten)dag, ploegendienst john coffey, corey taylor, pendulum, NBT. Als ze nou iets de breedte in waren gegaan. Turnstile erbij, Royal Blood een dag verplaatsen(niet verdiept in hun tourschema), Wellicht nog een Bob Vylan(JOA), The Hives, Frank Carter (JOA), Brutus(JOA), High Vis.

Dan had je toch een prima dag gehad imo waarmee je best veel mensen aanspreekt, jong en oud.
Ok. een duidelijke headliner zit hierboven niet tussen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Die zaterdag was toch perfect geweest voor een goede rock(+aanverwanten)dag, ploegendienst john coffey, corey taylor, pendulum, NBT. Als ze nou iets de breedte in waren gegaan. Turnstile erbij, Royal Blood een dag verplaatsen(niet verdiept in hun tourschema), Wellicht nog een Bob Vylan(JOA), The Hives, Frank Carter (JOA), Brutus(JOA), High Vis.

Dan had je toch een prima dag gehad imo waarmee je best veel mensen aanspreekt, jong en oud.
Ok. een duidelijke headliner zit hierboven niet tussen.
NBT als afsluiter main! Met Harris als afterparty.

En Anouk dan op podium 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
De komende 10 jaar kunnen acts als Muse, Metallica, Pearl Jam, Foo Fighters, The Cure, Radiohead, RHCP, Green Day, Depeche Mode, SOAD nog makkelijk een festival als Pinkpop headlinen. Wellicht soms met een goede sub erbij. Interessant wordt de periode over pak 'm beet 15 jaar. Wellicht dat in de tussentijd nieuwe grote rocknamen zich gaan ontwikkelen. Ik blijf erop hopen in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
97
90
Dan moet je maar naar andere genres gaan kijken voor die plekken: Stormzy, Dave, Jorja Smith, Olivia Rodrigo, ROSALIA (als ze nog eens in EU tourt). Samen met NBT, Fontaines DC, Sam Fender, David Kushner en Noah Kahan lijken er toch wel genoeg opties om er steeds 2 ervan op je festival te zetten. Nu is het dus maar eentje, al kan je GvF idd ook als eentje zien, dus al bij al niet heel slecht gedaan luidt mijn eindconclusie 🤭
Rosalia stond vorig jaar voor een overvolle Barn op Werchter, dus die zou prima passen op Pinkpop Mainstage met haar show. En sluit denk ik ook beter aan bij het jonge publiek dan een dinosaurus zoals FF of Pearl Jam
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken