Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.380
6.625
– Meg Myers (Laat haar aub naar Nederland komen, wat heeft die een fantastisch album gemaakt; voor wie haar nog niet kent, ga het luisteren!)

Sluit me hier helemaal bij aan. Luister dit album wekelijks, echt geweldig. Vraag me alleen af of dit iets voor Pinkpop is. Zou nog liever een zaalshow zien en/of BKS/DTRH verwachten.

Mijn gouden tip:

- Meg Myers
- King Gizzard & the Lizard Wizard
- Daughter
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.823
Ik gooi er maar eens een tip tegenaan:

Radiohead
M.I.A.
Warhaus
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Tja...
Nieuwe theorie er op los laten!!

Qua headliners is er een kleine denkfout ingeslopen of noem het plottwist.
In 2018 is er officieel geen Glastonbury festival.

Wat is nu de plottwist... Foo FIghters !

Hoor je denken, wat?
Nou, simpel. Eerder had ik het al over laatste tijd veel Foo Fighters op radio, niet dat dat veel zegt, maar pluggers en radiopromotors hebben bepaalde zintuigen die niet voor niets veel Foo Fighters laten spelen.
Met geen Glstonbury in 2018, is de vraag waar is Foo Fighters dan naartoe geschoven, 2019 pas of toch naar 2017.
Die 2017 die dan weer overeenkomt met die 'wens' cq uitspraken van Jan Smeets, “Ze staan voor volgend jaar op de lijst,” zegt Smeets, “ze hebben gezegd in 2017 alle Europese festivals in te zullen halen. Dan staan ze op de festivals die ze hebben gemist.”
Nou, nemen we Glasto en Pinkpop, dan begint de optelsom en is de verwachting naar mijn idee weer gestegen.

Pakken we dan dat Pearl Jam al zo goed als vast ligt (ga ik van uit althans), hebben we voor volgend jaar dus Pearl Jam en Foo Fighters. Toch?
Mist er nog 1 headliner.
De grote spelbreker zal Bonnaroo moeten zijn, werd eerst Green Day en Arcade Fire veel genoemd, is Radiohead sinds het BBC1 V.S. interview veelvoudig gesprekstof voor de Roo's. Na Lollapalooza Berlijn, worden ze veel gelinkt aan de orginele Lollapalooza's in Amerika, een tour met festivals in VS lijkt logisch voor Radiohead.
Stel GnR kiest voor ArenA, zal de 3de headliner toch minder voor de hand liggen dan gedacht.
Ligt het toch aan de plannen van U2 en Coldplay bijvoorbeeld dan.
Als ik dan hieraan een gok moet verbinden, in 2017 op Pinkpop Pearl Jam, Foo Fighters en Coldplay ?

Ik zal zeggen, afwachten, patience...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Als ik dan hieraan een gok moet verbinden, in 2017 op Pinkpop Pearl Jam, Foo Fighters en Coldplay ?

Gooi PJ eruit, Guns er in en maak een vreugdesprongetje :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Als ik dan hieraan een gok moet verbinden, in 2017 op Pinkpop Pearl Jam, Foo Fighters en Coldplay ?

Gooi PJ eruit, Guns er in en maak een vreugdesprongetje
simple-smile.png

Ben bang voor je dat PJ eindelijk weer terug gaat komen naar Pinkpop :mrgreen:
Gewoon onderbuik gevoel hoor ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Ik heb er geen onderbuikgevoel bij maar bekijk het van de kant van Pinkpop. Guns is toch een heel stuk exclusiever dan PJ die je de volgende jaren nog wel kunt boeken. Met de ego's in Guns weet je niet hoe lang het goed blijft gaan.

Ik denk dat ALS ze kunnen kiezen ze voor Guns gaan. PJ moet dan nog maar een jaartje wachten ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Ik heb er geen onderbuikgevoel bij maar bekijk het van de kant van Pinkpop. Guns is toch een heel stuk exclusiever dan PJ die je de volgende jaren nog wel kunt boeken. Met de ego’s in Guns weet je niet hoe lang het goed blijft gaan.

Ik denk dat ALS ze kunnen kiezen ze voor Guns gaan. PJ moet dan nog maar een jaartje wachten
1f60a.png

Ja, maar dan zou ik zeggen géén Coldplay en wél GnR of U2, ipv Pearl Jam weg laten.
Ik denk dat Pearl Jam (zo goed als) vast lag voor 2016, dat vlak voor de aankondigingen van de tour de plannen zijn gewijzigd en dat ze al vastgelegd zijn voor 2017. Zo zie ik het... Die wilde ze al heel lang hebben, dus dat zullen ze zo vast houden. Ik kan me nog een toneelstukje van Jan Smeets herinneren, dat hij publiek vraagt in de camera te schreeuwen om de komst van Eddie Vedder en zijn mannen. Nou, dat was 2013, dat was al na mislukte pogingen, dan nog kozen ze voor ZiggoDome in 2014, nu na 2016 waar weer Bonnaroo er tussen sloop. 2017 gaat het worden, kan niet anders.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.658
819
Hate ro rain on your parade Dennis mbt Pearl Jam.
Maar tot nu toe is eigenlijk alleen Pinkpop een gerucht en Italie, maar dat was vorig jaar ook zo.
Als er inderdaad een Europese tour aan gata komen zouden er volgens mij al veel meer geruchten moeten zijn op het Tenclub forum
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Hate ro rain on your parade Dennis mbt Pearl Jam.
Maar tot nu toe is eigenlijk alleen Pinkpop een gerucht en Italie, maar dat was vorig jaar ook zo.
Als er inderdaad een Europese tour aan gata komen zouden er volgens mij al veel meer geruchten moeten zijn op het Tenclub forum

Klopt... Maar bij Tenclub hinken ze ook op twee gedachten.
Ik geloof in een tour in europa in 2017, zal niet langer dan ca 3 weken zijn denk ik dus gok ik op de eerste 3 weken van juni '17.
Het italie gerucht komt via de promotor van Rock in Roma. Zij waren vorig jaar voorbarig, bij de aankondiging van Iron Maiden plaatste ze per ongeluk de aankondiging met Pearl Jam. Zo dicht zat de aankondiging op de plan-wijziging. Geloof maar dat ook Rock in Roma contract is doorgeschoven.

Ik denk dat Pearl Jam op Pinkpop 2017 zal staan... Sterker nog, staan ze er niet, dan vreet ik een bezem...
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.658
819
Rick wrote:
Hate ro rain on your parade Dennis mbt Pearl Jam.
Maar tot nu toe is eigenlijk alleen Pinkpop een gerucht en Italie, maar dat was vorig jaar ook zo.
Als er inderdaad een Europese tour aan gata komen zouden er volgens mij al veel meer geruchten moeten zijn op het Tenclub forum


Klopt… Maar bij Tenclub hinken ze ook op twee gedachten.
Ik geloof in een tour in europa in 2017, zal niet langer dan ca 3 weken zijn denk ik dus gok ik op de eerste 3 weken van juni ’17.
Het italie gerucht komt via de promotor van Rock in Roma. Zij waren vorig jaar voorbarig, bij de aankondiging van Iron Maiden plaatste ze per ongeluk de aankondiging met Pearl Jam. Zo dicht zat de aankondiging op de plan-wijziging. Geloof maar dat ook Rock in Roma contract is doorgeschoven.

Ik denk dat Pearl Jam op Pinkpop 2017 zal staan… Sterker nog, staan ze er niet, dan vreet ik een bezem…

Uiteraard hoop ik ook dat ze er staan, maar dat laatste lijkt me ook wel een leuke reden opm naar Pinkpop af te reizen ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Ik denk dat Pearl Jam op Pinkpop 2017 zal staan… Sterker nog, staan ze er niet, dan vreet ik een bezem…

Wat zuur vlees en een pilsje erbij? :lol:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Dus meer reden voor jullie om volgend jaar naar de Festileaks-Pinkpop-Meeting te komen :mrgreen:
Met of zonder bezem…


HAHAHAHAHAHAHAHAHA
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
– Meg Myers (Laat haar aub naar Nederland komen, wat heeft die een fantastisch album gemaakt; voor wie haar nog niet kent, ga het luisteren!)


Sluit me hier helemaal bij aan. Luister dit album wekelijks, echt geweldig. Vraag me alleen af of dit iets voor Pinkpop is. Zou nog liever een zaalshow zien en/of BKS/DTRH verwachten.

Mijn gouden tip:

– Meg Myers
– King Gizzard & the Lizard Wizard
– Daughter

Ik ben ook voor een zaalshow, maar het is een goede tip voor Pinkpop, het is een goede tip voor elk festival :p
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Bart1980 wrote:
Foo fighters


Waarom denk je aan Foo Fighters? Van een nieuw album is nog lang geen sprake. En een tour evenmin.

Nieuw album zal wel volgend jaar uitkomen ....denk ik, wacht nee, weet het wel zeker. alleen wanneer? ja dat weet ik dan weer niet.
ja, ik denk dat wel kan. :wink:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.380
6.625
Aangezien we nu al volop aan het gissen zijn naar de headliners en het een en ander ook al wordt aangekondigd, is het al tijd voor het Pinkpop (en Rock werchter) voorspel-spel 2017? ( @dennisvdbr deed jij dat de laatste keer niet ? :) )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.759
1.921
Tja…
Nieuwe theorie er op los laten!!

Qua headliners is er een kleine denkfout ingeslopen of noem het plottwist.
In 2018 is er officieel geen Glastonbury festival.

Wat is nu de plottwist… Foo FIghters !

Hoor je denken, wat?
Nou, simpel. Eerder had ik het al over laatste tijd veel Foo Fighters op radio, niet dat dat veel zegt, maar pluggers en radiopromotors hebben bepaalde zintuigen die niet voor niets veel Foo Fighters laten spelen.
Met geen Glstonbury in 2018, is de vraag waar is Foo Fighters dan naartoe geschoven, 2019 pas of toch naar 2017.
Die 2017 die dan weer overeenkomt met die ‘wens’ cq uitspraken van Jan Smeets, “Ze staan voor volgend jaar op de lijst,” zegt Smeets, “ze hebben gezegd in 2017 alle Europese festivals in te zullen halen. Dan staan ze op de festivals die ze hebben gemist.”
Nou, nemen we Glasto en Pinkpop, dan begint de optelsom en is de verwachting naar mijn idee weer gestegen.

Pakken we dan dat Pearl Jam al zo goed als vast ligt (ga ik van uit althans), hebben we voor volgend jaar dus Pearl Jam en Foo Fighters. Toch?
Mist er nog 1 headliner.
De grote spelbreker zal Bonnaroo moeten zijn, werd eerst Green Day en Arcade Fire veel genoemd, is Radiohead sinds het BBC1 V.S. interview veelvoudig gesprekstof voor de Roo’s. Na Lollapalooza Berlijn, worden ze veel gelinkt aan de orginele Lollapalooza’s in Amerika, een tour met festivals in VS lijkt logisch voor Radiohead.
Stel GnR kiest voor ArenA, zal de 3de headliner toch minder voor de hand liggen dan gedacht.
Ligt het toch aan de plannen van U2 en Coldplay bijvoorbeeld dan.
Als ik dan hieraan een gok moet verbinden, in 2017 op Pinkpop Pearl Jam, Foo Fighters en Coldplay ?

Ik zal zeggen, afwachten, patience…

Zouden de Foo Fighters rekening houden met het feit dat Glastonbury in 2018 niet door gaat?? Ik kan het me niet voorstellen. Die zeggen gewoon op een bepaald moment: we gaan die afgelaste concerten inhalen en als het dan is wanneer Glastonbury net niet is dan is dat jammer... Voor zover ik weet (heb gelezen) zijn ze het contractueel niet verplicht om die datums in te halen alleen hebben ze het wel beloofd. Maar als je het mij vraagt gaan ze die meteen inhalen bij een complete nieuwe tour. Ik kan me nu namelijk niet voorstellen dat ze voor 10 concerten alles weer optuigen... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit volgend jaar al niet kan zijn :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Aangezien we nu al volop aan het gissen zijn naar de headliners en het een en ander ook al wordt aangekondigd, is het al tijd voor het Pinkpop (en Rock werchter) voorspel-spel 2017? ( @dennisvdbr deed jij dat de laatste keer niet ? :) )

Das mooi op tied haha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Aangezien we nu al volop aan het gissen zijn naar de headliners en het een en ander ook al wordt aangekondigd, is het al tijd voor het Pinkpop (en Rock werchter) voorspel-spel 2017? ( @dennisvdbr deed jij dat de laatste keer niet ?
simple-smile.png
)

Zal er eens over gaan nadenken...

Misschien andere opzet, animo werd wat minder hoe verder we kwamen.
Moet wel voor iedereen leuk blijven hé...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken