Pearl Jam

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.603
664
Lachen om te lezen hoe ze Apeshit gaan op die mededeling in het forum hahahahaha....
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Noord-Amerikaanse tour aangekondigd.
14wpwrc.png


Van 10 mei - 9 juni zijn ze een maand vrij en van 12 juni tot begin augustus ook nog geen data. Europa tussendoor nog een mogelijkheid? Het zou kunnen, maar ik verwacht het niet omdat overal wordt geroepen dat de plannen voor Europa gecanceld zijn..

In principe zouden o.a. Rock Werchter, Glastonbury, Mainsquare, Roskilde en Open'er nog mogelijk zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Noord-Amerikaanse tour aangekondigd.
14wpwrc.png


Van 10 mei – 9 juni zijn ze een maand vrij en van 12 juni tot begin augustus ook nog geen data…
Europa tussendoor nog een mogelijkheid? Het zou kunnen, maar ik verwacht het niet omdat overal wordt geroepen dat de plannen voor Europa gecanceld zijn..

Precies wat ik me afvroeg...
De data vertonen op eerste gezicht wel wat gelijkenis met het eerst geruchten lijstje ook Lexington is nog de zelfde data 26 april tov dat reclame bord van tijd terug?
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Lexington is inderdaad nog dezelfde datum.

Benieuwd wat er met die gaten in het schema gaat gebeuren:
- Extra data in Noord-Amerika.
- Vrij (vakantie, studio in?)
- Er is vorig jaar door de band gehint op een tour door Australië.
- Toch naar Europa?

Latijns-Amerikaanse tour van Pearl Jam zit er net op, dus dat valt iig af denk ik.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.759
1.921
Van het eerste gelekte lijstje in oktober klopt toch nog redelijk veel. Soms spelen ze een paar dagen later maar qua steden klopt het toch redelijk. Opvallend is wel dat beide plaatsen waar ze zouden spelen en waar nu festivals voor in de plaats zijn gekomen zijn verdwenen van de lijst...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Dit is geen toeval. Te veel overeenkomsten.

Duidelijk dat NO Jazz & Herritage Festival en Bonnaroo nog 'recent' zijn toegevoegd.

Hopelijk kloppen de Europese data dan ook (ongeveer). Dat Pinkpop afvalt, lijkt mij dus wel duidelijk. ZiggoDome kan op een andere datum geplaatst worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.213
4.365
In dat eerste rijtje zitten inderdaad te veel overeenkomsten om goed gegokt te hebben. Lijkt toch op een eerdere versie.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.759
1.921
Ik zou er niet van staan te kijken als Amsterdam PP en Parijs zijn afgevallen en ze 1 week na Bonnaroo in Londen staan.
En Jan maar zeggen dat ze niet in Europa optreden dit jaar...... Maar wie weet valt Europa idd buiten de boot..
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Al in november (na parijs?) doken geruchten op dat Pearl Jam de Europese tour had gecanceld. Waar kwamen die geruchten vandaan?

Als ze de 9e Bonnaroo doen, dan kan Pinkpop in principe nog best. Maar Jan zegt dus dat Pearl Jam niet komt.

Die shows in de Ziggo Dome die stonden echter gewoon op de planning lijkt me. Laatst nog die site met VIP/business tickets waar werd gelinkt naar een niet bestaand event op Ticketmaster. Ziggo Dome zou na Lissabon kunnen komen, na 9 juli staat er nog niets op de agenda voor de Ziggo Dome.

Op de data voor Londen (16/17 juni) is Wembley Stadium trouwens al bezet voor Coldplay. O2 Arena is nog vrij, maar daar is wel al een evenement/festival op 18 en 19 juni. Hyde Park of Finnsbury Park zou eventueel wel kunnen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.417
650
Ik denk toch dat we niet te veel moeten hopen en dat dit het volledige schema is. Kijkende naar de aanwijzingen:

1) Al maanden gaat het ondertussen rond dat de Amerikaanse data kloppen maar het Europese luik afgelast werd. Dit past daar perfect in.
2) In die Q&A sessie wordt zonder problemen gehint naar een Amerikaanse tour, maar als Europa vermeld wordt is het "you cannot cancel what has never been announced".
3) Jan Smeets die zegt dat Pearl Jam niet naar Europa komt. Ja, hij heeft het hart op de tong en zou zich verkeerd uitgedrukt kunnen hebben, maar het zegt toch iets.

Het had allemaal wat gemakkelijker geweest indien Werchter al een donderdagheadliner aankondigde, dan wisten we meteen dat dit klopte.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.759
1.921
Waarschijnlijk is Werchter nog maar net rond met die nieuwe headliner? Misschien vrijdag meer nieuws....
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
Pearl Jam to headline Ride Festival, 9th July in Colorado, so they should'nt (re)add european dates in the hole on their calendar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Dus Pearl Jam (mogelijk) eerste headliner Pinkpop 2017 .
Tegenover 1Limburg en het 3voor12 Pinkpop-slotinterview
Pearl Jam is geboekt als een van de headliners voor Pinkpop 2017. Festivalbaas Jan Smeets hoopt verder op de Foo Fighters en Radiohead als grote namen voor volgend jaar.
Natuurlijk kan er in een jaar nog heel veel veranderen, maar Pearl Jam ligt al vast. "Ja, absoluut. Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland", vertelt Jan Smeets op de laatste avond van Pinkpop 2016.
Eigenlijk had Pearl Jam dit jaar al op Pinkpop moeten staan. "Het was rond, maar door wat er in Parijs gebeurde heeft de familie Pearl Jam besloten om in Amerika te blijven", vertelt Smeets.
Over de line-up van volgend jaar kan Smeets nog maar weinig zeggen, maar er staat al één act vast die zeker goed gaat vallen bij het klassieke Pinkpoppubliek: Pearl Jam. 'Daar gaan we vanuit.' De rest is nog onzeker.

Pak ik nog de geruchten van 2016 in Europa er bij, gaan dit de plaatsen kunnen zijn voor Pearl Jam in Europa 2017 !
Amsterdam (x2), Pink Pop, Paris, London (x2), Rome, Bologna, Milan, Prague, Belgium, Switzerland, Barcelone, Lisbon.

Het hopen kan weer beginnen!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.175
6.245
Pearl Jam perform “Angel” for the first time in 22 years

Also, the first full-band performance of "Society" from the Into the Wild soundtrack

Fans who attended Pearl Jam’s Saturday night set at the Ride Festival were treated to a pair of rare performances.

For the first time in 22 years, Pearl Jam dusted off “Angel”. The track was originally released as the band’s 1993 Christmas single, and had only been performed live four times prior to last night.

Following “Angel”, Pearl Jam gave the first full-band performance of “Society”. Vedder covered the song, written by Jerry Hannan, for the soundtrack to Into the Wild. Last night’s performance came at the request of Carine McCandles, whose brother Chris was the inspiration for Into the Wild.

Catch fan-shot footage of “Angel” below, and see the evening’s full setlist below.

Setlist:
Nothingman
Pendulum
Thin Air
Sleeping by Myself (Eddie Vedder song)
Off He Goes
Just Breathe
Angel (First time since 1994)
Society (Jerry Hannan cover) (First time with full band)
Low Light
Elderly Woman Behind the Counter in a Small Town
Setting Forth (Eddie Vedder song)
Corduroy
Why Go
Mind Your Manners
Even Flow
Glorified G
Daughter (with W.M.A tag)
Sirens
Unthought Known
Better Man

Encore:
Santa Cruz
I Won’t Back Down (Tom Petty cover)
Smile
Given to Fly
Comfortably Numb (Pink Floyd cover)
Black
Crazy Mary (Victoria Williams cover)
Alive
Yellow Ledbetter

http://consequenceofsound.net/2016/07/pearl-jam-perform-angel-for-the-first-time-in-22-years-watch/

[video]https://youtu.be/rufO-LVYGPA[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken