Pearl Jam

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dit bericht uit Canada strookt enigszins met het eerdere (18 okt) tourdata-geruchten-lijstje...
http://www.journaldequebec.com/2015/10/27/pearl-jam-au-centre-videotron-en-mai
komt de tour er dan toch aan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Daantje wrote:
Al wat Tour nieuws van Pearl jam??


Volgens mij niet. Ik zou ook niet te veel waarde hechten aan die quotejes. Die worden volgens mij het hele jaar door gepost

Nog geen concreet nieuws, enkel ophoping van geruchten.
Ik verwacht echter niet lang meer te wachten, in aankomende weken zal uitsluitsel moeten komen.
Diverse berichten heb ik inmiddels via diverse kanalen ontvangen dat Nederland bijna een zeerheidje is en dat dat Pinkpop best eens zou kunnen worden.
MAAR, een hele dikke maar, het zijn nog maar (een groot aantal) via via geruchten, maar gezien de hoeveelheid van deze aanwijzingen heb ik besloten hier alsnog dit mee te delen.
Kortom, pin me er niet op vast, maar laat ik zeggen dat de kans heel erg groot is dat (eindelijk eens) Pearl Jam headliner op Pinkpop in 2016 gaat worden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
neontiger8 wrote:
Daantje wrote:
Al wat Tour nieuws van Pearl jam??


Volgens mij niet. Ik zou ook niet te veel waarde hechten aan die quotejes. Die worden volgens mij het hele jaar door gepost


Nog geen concreet nieuws, enkel ophoping van geruchten.
Ik verwacht echter niet lang meer te wachten, in aankomende weken zal uitsluitsel moeten komen.
Diverse berichten heb ik inmiddels via diverse kanalen ontvangen dat Nederland bijna een zeerheidje is en dat dat Pinkpop best eens zou kunnen worden.
MAAR, een hele dikke maar, het zijn nog maar (een groot aantal) via via geruchten, maar gezien de hoeveelheid van deze aanwijzingen heb ik besloten hier alsnog dit mee te delen.
Kortom, pin me er niet op vast, maar laat ik zeggen dat de kans heel erg groot is dat (eindelijk eens) Pearl Jam headliner op Pinkpop in 2016 gaat worden.

Ik geloof in die Europese tour hoor, maar of die aankondiging er snel zit aan te komen... dat denk ik niet. Ergens in november wordt die Noord-Amerikaanse tour aangekondigd. En begin december de Europese. Dat is mijn inschatting, op basis van het verleden.

Europese tourbekendmaking 2010 (o.a. Rock Werchter): 7 december 2009
Europese tourbekendmaking 2012 (o.a. Rock Werchter): 8 december 2011
Europese tourbekendmaking 2014 (o.a. Rock Werchter): 13 december 2013

Dus volgens mij moeten we nog flink wat geduld hebben...

Edit: hun Werchteroptreden voor 2007 werd pas op 26 januari 2007 bekend gemaakt. Het zijn dus toch 'late aankondigingen" bij deze band, in tegenstelling tot bv. Rammstein, die vorige tour hun aankondigingen deed in september, nu in oktober.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik geloof in die Europese tour hoor, maar of die aankondiging er snel zit aan te komen… dat denk ik niet. Ergens in november wordt die Noord-Amerikaanse tour aangekondigd. En begin december de Europese. Dat is mijn inschatting, op basis van het verleden.

Europese tourbekendmaking 2010 (o.a. Rock Werchter): 7 december 2009
Europese tourbekendmaking 2012 (o.a. Rock Werchter): 8 december 2011
Europese tourbekendmaking 2014 (o.a. Rock Werchter): 13 december 2013

Dus volgens mij moeten we nog flink wat geduld hebben…

Edit: hun Werchteroptreden voor 2007 werd pas op 26 januari 2007 bekend gemaakt. Het zijn dus toch ‘late aankondigingen” bij deze band, in tegenstelling tot bv. Rammstein, die vorige tour hun aankondigingen deed in september, nu in oktober.

Dit moet je allemaal wel binnen de toenmalige context bekijken. 2007 kan je sowieso al laten vallen, dat is nog een tijdperk waarin het not done was om voor nieuwjaar al namen los te laten (t.e.m. 2009 kwamen de eerste Werchternamen pas eind januari).

Die andere jaren die je opsomt zat Pearl Jam nog steeds bij de eerste grote namen die in het festivalcircuit opdoken, ondanks de late aankondiging. Omgekeerd staan de vroege aankondigingen van Rammstein ook niet op zichzelf: Green Day maakte destijds eveneens in september haar tour bekend, en dit jaar kenden we ook al RHCP, Florence, Iron Maiden, Black Sabbath, ... voor het einde van oktober.

De conclusie die ik daaruit trek: dit jaar zitten we met een festivaljaar dat enorm vroeg op gang getrokken is. Indien Pearl Jam van plan is Europese festivals mee te pikken zie ik ze dus ook niet wachten tot december om dit vrij te geven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
precies, ik denk zelfs aan deze of volgende week, als het dat niet is zal het op z 'n laatst maandag 16 november 10 uur 's ochtends moeten zijn.
Dus binnen nu en 2 weken, dat is mijn conclusie / vemoeden.
Aankomende woensdag start de tour in Latijns-Amerika en loopt tot 28 november, ik verwacht de aankondiging niet na deze tour.
Duidelijkheid zullen we dus snel moeten krijgen of alle geruchten wel of totaal niet correct zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
http://www.alternativenation.net/pearl-jam-reportedly-offered-1-million-dollars-to-play-festivals/
Pearl Jam Reportedly Offered 1 Million Dollars To Play Festivals

BLITZ is reporting that Pearl Jam have proposals from all of the main promoters in Portugal for next year. Rock in Rio, NOS Alive, and Super Bock Super Rock have offered the band huge contracts, some of which exceed one million euros. The article also mentioned the festival lineups possibly influencing Pearl Jam to perform, especially if its bands they are friends with. BLITZ seemed confident in Pearl Jam coming to Portugal next year.
( http://blitz.sapo.pt/gen.pl?p=stories&op=view&fokey=bz.stories/98335 )

Blitz also recently reported that there are currently negotiations ongoing for a Guns N’ Roses concert in summer 2016 between promoters and agents. One of Portugal’s top promoters reportedly went to London and said that a $1.5 million dollar deal is on the table for a 2 hour performance featuring the original GNR lineup. Talks first started a couple of months ago regarding this show, and the promoter going to London is a significant development. The concert would take place in Portugal in the first half of 2016.

In 2016, Rock in Rio Lisboa takes place in May, on the 20th, 21st, 26th, 27th, and 28th, while the US Alive follows on the 7th, 8th and 9th of July and the Super Bock Super Rock scheduled for a week later from the 14th to the 16th of July.

The Journal de Quebec recently reported that sources have indicated to them that Pearl Jam have had talks to perform at Quebec’s Videotron Centre, and chances are good that the discussions will lead to a concert there along with other Canadian dates. The rumored May 8th date could change, but the concert would take place in May. The article also mentions the recent online rumors about Pearl Jam’s 2016 North American tour, which actually made them contact sources to check about the validity of the Quebec rumors specifically.

Below are the rumored 2016 Pearl Jam tour dates that recently leaked on Pearl Jam’s message boards. Keep in mind many of these dates do not have official sources backing the, so take them with a grain of salt.

2016 Rumored Pearl Jam Tour Dates:
4/8 Ft Lauderdale
4/9 Miami
4/11 Tampa
4/13 Jacksonville
4/15 Atlanta (a second person also confirmed)
4/16 Nashville
4/18 Columbia SC
4/20 Charlotte
4/21 Raleigh
4/23 Lexington
4/26 Pittsburgh
4/28&29 Philly
5/1&2 NYC
5/5 Buffalo
5/6 Albany or Hartford
5/8 Quebec
5/10 Ottawa
5/11 Montreal
5/13&14 Toronto
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Cool, hoop Pearl Jam in 2016 weer eens live te zien. Garantie op een ijzersterke show.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Cool, hoop Pearl Jam in 2016 weer eens live te zien. Garantie op een ijzersterke show.
ik wacht met spanning af, ik zit momenteel er boven op!!!
(maar, dat komt omdat ze momenteel enorm omhoog stijgen in de Pinkpop-geruchten)
inmiddels dus meer festivals in verwachting.
als ze ECHT naar Rock in Rio komen zijn ze dus een paar weken voor Pinkpop al in Europa, dat was waar het in 2014 mis ging...
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Over exact die festivals gaat ook het gerucht dat Guns N Roses er in de originele line-up speelt. Dus ik neem het allemaal maar met een korrel zout.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Over exact die festivals gaat ook het gerucht dat Guns N Roses er in de originele line-up speelt. Dus ik neem het allemaal maar met een korrel zout.

Hoop ik voor je dat je gek op zout bent ..... zijn hardnekkige geruchten dat ze gaan touren .... en dat Slash daarbij aansluit.

En nee ... geen officiele bron .... maar een contact die veel voor de fanclub doet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
MyMusic wrote:
Over exact die festivals gaat ook het gerucht dat Guns N Roses er in de originele line-up speelt. Dus ik neem het allemaal maar met een korrel zout.


Hoop ik voor je dat je gek op zout bent ….. zijn hardnekkige geruchten dat ze gaan touren …. en dat Slash daarbij aansluit.

En nee … geen officiele bron …. maar een contact die veel voor de fanclub doet
Correct, geruchten van beide bands lopen al wat langer.
Dan is GnR nog niet zo heel zeker.
Maar de Pearl Jam geruchten groeien alleen maar, vooral laatste week...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hmmm GnR met Slash er weer bij is ook wel tof maar oke. Ben erg benieuwd of PJ dan idd op PP zal gaan komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Die geruchten van Pearl Jam worden vooral gevoed door de geruchten zelf. Interviews met bandleden gaan vooral over dat ze eerst een nieuw album gaan maken.
Ik zag op het Pearl jam forum dat er wel fans op basis van de tourgeruchten hotels boeken...

Ben wel verbaasd van dat bericht dat Pearl Jam 1 miljoen dollar is aangeboden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die al 1 miljoen euro betaald zouden krijgen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Cool, hoop Pearl Jam in 2016 weer eens live te zien. Garantie op een ijzersterke show.

Hangt een beetje af hoeveel wijn Eddy al achter zijn kiezen heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik zag op het Pearl jam forum dat er wel fans op basis van de tourgeruchten hotels boeken…
Correct. Als ze net ff genoeg inside info hebben die de geruchten boven de 50% tilt nemen ze geen risico, boeken en ticket via de fan-presale. Doorgaans ook niet blij met festivals, vooral de festivals as Glasto waar er al ver voor bekendmaking uitverkocht is en ook nog eens exclusieve show... Daar zijn ze niet zo keen op...

Qua gage, ik denk idd dat dat boven de 1 miljoen uitkomt, ik durf 1,2 a 1,3 miljoen wel te zeggen. Zeker voor de festivals die ze graag willen. Ik vlak Pinkpop daarin niet uit. Ook Roskilde, zoveel jaren na het drama, zou veel onderbuik gevoelens verbreken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
mogelijke setlist in Chili "Latijns Amerika tour".
Valt nog onder hoofdstuk "Lightning Bolt Tour" lijkt wel ?
Soundcheck:
Pendulum,
Nothingman,
Sirens (X2),
Love Boat Captain,
Lightning Bolt,
Sleeping by Myself,
Daughter,
Mother (Pink Floyd),
Imagine (John Lennon),
Thin Air,
Infallible,
Mind Your Manners,
Swallowed Whole,
Whipping,
Rain (The Beatles),
My Father's Son,
World Wide Suicide,
Setting Forth,
All Night,
Deep,
State Of Love And Trust.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Setlist is bij Pearl Jam nooit hetzelfde, dus je kunt ook echt geen mogelijke setlist schetsen.Dat maakt de optredens ook mede zo bijzonder, je weet nooit welk nummer je krijgt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken