Oorlog Oekraine - Rusland

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@bcmrmaybe :

Je mening doet er niet toe. Mijn mening doet er niet toe, de mening van de EU doet er niet toe, de mening van Rusland doet er niet toe. Het is aan Oekraïne zelf bij wie ze willen horen of niet.
Nou niet helemaal. Als de EU van mening is dat een land door wat voor reden niet voor lidmaatschap in aanmerking komt dan mag Oekraïne nog zoveel willen maar dan wordt het geen lid.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Nou niet helemaal. Als de EU van mening is dat een land door wat voor reden niet voor lidmaatschap in aanmerking komt dan mag Oekraïne nog zoveel willen maar dan wordt het geen lid.
Dat is een totaal andere kwestie, maar dat begrijp je zelf toch wel mag ik hopen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat is een totaal andere kwestie, maar dat begrijp je zelf toch wel mag ik hopen.
Ik snap wel wat je aandraagt maar je kunt het gewoon niet zo makkelijk stellen zoals jij het aangeeft; geopolitiek, geschiedenis, politieke en economische belangen etc spelen mee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Ik snap wel wat je aandraagt maar je kunt het gewoon niet zo makkelijk stellen zoals jij het aangeeft; geopolitiek, geschiedenis, politieke en economische belangen etc spelen mee.
Nee je snapt het niet, echt niet. Rusland heeft 0 recht om Oekraïne binnen te vallen. Daar heeft de EU niks meer te maken, het is slechts een excuus. Anders vermoord je geen burgers en kinderen. What the fuck.
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc, elo en mattman

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat is een totaal andere kwestie, maar dat begrijp je zelf toch wel mag ik hopen.
Ik snap wel wat je aandraagt maar je kunt het gewoon niet zo makkelijk stellen zoals jij het aangeeft; geopolitiek, geschiedenis, politieke en economische belangen etc spelen mee
Nee je snapt het niet, echt niet. Rusland heeft 0 recht om Oekraïne binnen te vallen. Daar heeft de EU niks meer te maken, het is slechts een excuus. Anders vermoord je geen burgers en kinderen. What the fuck.
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het niet over de inval. Dat is gewoon fout. Het gaat om de relatie EU-Oekraine-Rusland. De EU en Rusland hebben hun eigen belang bij Oekraïne maar beide zijn fout bezig. Oekraïne is het best neutraal af zonder bemoeienis van West of Oost.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.355
Weet niet of het nog iets toevoegt, want ik zie eigenlijk alleen maar artiesten die hun shows annuleren, maar Slipknot stelt ook hun shows in Minsk, Kiev en Moskou uit (uitstellen dus, niet annuleren...).
Misschien handig om om te keren: zijn er bands die het 'feestje' wel door laten gaan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Ik snap wel wat je aandraagt maar je kunt het gewoon niet zo makkelijk stellen zoals jij het aangeeft; geopolitiek, geschiedenis, politieke en economische belangen etc spelen mee

Dat zeg ik ook niet. Ik heb het niet over de inval. Dat is gewoon fout. Het gaat om de relatie EU-Oekraine-Rusland. De EU en Rusland hebben hun eigen belang bij Oekraïne maar beide zijn fout bezig. Oekraïne is het best neutraal af zonder bemoeienis van West of Oost.
Dat je dit verzonnen krijgt. Je bent op dit moment gewoon historisch fout bezig. Je snapt er echt de ballen niet van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Ik denk dat jij er de ballen verstand van hebt. Maar goed. Ik ga er verder niet op in.
Ik weet goed genoeg dat het Rusland is die mensen vermoord, ik weet goed genoeg dat Rusland is binnen gevallen in de Oekraïne, ik weet goed genoeg dat Rusland drijgt met kernwapens. Nee het is al duidelijk aan welke kant je staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.200
3.026
Probeert er eens iemand een genuanceerde take te posten, krijgen we weer dit emotioneel geroep. Bcmr heeft al twee keer de inval veroordeeld, maar Indiaantje 'weet aan welke kant hij staat'. Bcmr roept hier volgens mij enkel op om te durven kijken naar het bredere plaatje (geopolitiek en geschiedenis). Het is niet omdat deze hele situatie zo afschuwelijk is, dat dat bredere plaatje er helemaal niet meer is ofzo, getuige de vele experten die gelijkaardige dingen als hem zeggen. Kritische zelfreflectie als EU en nuance zijn nooit slecht in zo'n gevoelige situaties.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Probeert er eens iemand een genuanceerde take te posten, krijgen we weer dit emotioneel geroep. Bcmr heeft al twee keer de inval veroordeeld, maar Indiaantje 'weet aan welke kant hij staat'. Bcmr roept hier volgens mij enkel op om te durven kijken naar het bredere plaatje (geopolitiek en geschiedenis). Het is niet omdat deze hele situatie zo afschuwelijk is, dat dat bredere plaatje er helemaal niet meer is ofzo, getuige de vele experten die gelijkaardige dingen als hem zeggen. Kritische zelfreflectie als EU en nuance zijn nooit slecht in zo'n gevoelige situaties.
Er is niks emotioneels aan, ook heeft het niks met nuance te maken. Dit is een beetje hetzelfde zeggen als dat je tegen genocide bent, maar dat de joden het het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt hebben. Sorry maar het moet maar zo.

Niks maar dan ook niks valideert wat de Russen nu aan het doen zijn. Als je het ergens geopolitiek niet mee eens bent dan hoef je niet te gaan moorden. Iedereen die hier nuance aan wil brengen verdiend het ook gewoon om aan de kant geschoven te worden, niet meer niet minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.200
3.026
Dit is een beetje hetzelfde zeggen als dat je tegen genocide bent, maar dat de joden het het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt hebben.
Dat is helemaal niet hetzelfde zeggen als dit, gek dat je tot die conclusie komt. De nuance die bcmr aanhaalt is meer zoals 'het is interessant om te kijken naar de sociale en economische omstandigheden die tot WOII hebben geleid'.

En nuance valideert helemaal niets. Niemand hier gebruikt die argumenten als excuus om de inval goed te praten.

Maar ik ga ook niet verdergaan in deze discussie want zoals steeds heb je duidelijk je mening al 100% vastgelegd en verdien ik het om 'aan de kant geschoven te worden'. Bedankt om voor de zoveelste keer geen interessant debat op Festileaks mogelijk te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.378
5.063
Dat is helemaal niet hetzelfde zeggen als dit, gek dat je tot die conclusie komt. De nuance die bcmr aanhaalt is meer zoals 'het is interessant om te kijken naar de sociale en economische omstandigheden die tot WOII hebben geleid'.

En nuance valideert helemaal niets. Niemand hier gebruikt die argumenten als excuus om de inval goed te praten.

Maar ik ga ook niet verdergaan in deze discussie want zoals steeds heb je duidelijk je mening al 100% vastgelegd en verdien ik het om 'aan de kant geschoven te worden'. Bedankt om voor de zoveelste keer geen interessant debat op Festileaks mogelijk te maken.
Geen enkele sociale en economische omstandigheid heeft iemand de gaskamers ingeduwd. Dat hebben de mensen altijd nog zelf gedaan. De EU heeft 0 bijgedragen aan deze inval, het was enkel en alleen Rusland die deze inval heeft gedaan. EU is ook niet schuldig aan de dictatuur die Putin zichzelf heeft opgelegd. De EU is ook niet verantwoordelijk dat je in Rusland niets tegenover het regime mag zeggen.

Sorry, but not sorry. We zijn in oorlog. En de vijand moet gewoon de vijand blijven. Aan dit soort FVD-achtige nuances hebben we totaal niks. Oekraïne wil heel graag bij de EU en die vrije keuze moeten ze altijd kunnen hebben om dat te willen, ook al zit er een grote grote buurman naast ze.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.200
3.026
Geen enkele sociale en economische omstandigheid heeft iemand de gaskamers ingeduwd.
Niemand. zegt. dit.

En bedankt om me het inzicht te geven dat ik volgens jouw wereldbeeld een FVD'er zou kunnen zijn, je kon niet verder van de werkelijkheid staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken