Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.444
5.199
Jullie hangen iets te zwaar aan het woord dood in dit geval imo. Natuurlijk blijven er bands bestaan, en breken er nog steeds wat dingen door. Maar de hoogtij dagen van de gitaren zijn toch echt wel achter de rug ;).
 

Bart3004

Playlistbediener
22 jun 2015
15
0
Voor wat het waard is; 3voor12 schreef na SXSW (showcasefestival) dit:

Nineties rock is in
‘Wie weet komen we er volgend jaar net zo hard op terug, maar voor nu: rock is dood’, schreven we vorig jaar op deze plek. Zul je altijd zien: de gitaar is terug op het podium, en nog veel specifieker: nineties rock is helemaal en vogue. Bully klinkt als Hole in zijn hoogtijdagen, Snail Mail, Soccer Mommy en Moaning als de beste indierock, flirtend met alles van Pavement tot Sonic Youth, en oh ja: dan was er op SXSW ook nog een daverend applaus voor noiserockproducer-van-weleer Steve Albini en Breeders-mastermind Kim Deal.

Hiphop is uit
Ja, je hoort uit alle autospeakers nog trap-beats knallen, maar een jaar geleden waren het de rappers waarvoor de langste rijen waren in Austin. Nu lijken de echt grote hiphop-artiesten SXSW over te slaan (oké, behalve Rae Sremmurd) en komt er geen hond af op de kleinere hiphop-showcases. Dat gaat er ongetwijfeld toe leiden dat de toestroom nieuwe acts opdroogt, en nieuwe rappers niet hun weg naar de mainstream vinden. Alleen nieuwe ontdekking Duckwrth zou nog wel eens een crossoveract kunnen blijken. Wie weet komen we er volgend jaar net zo hard op terug, maar voor nu: hiphop is dood.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Voor wat het waard is; 3voor12 schreef na SXSW (showcasefestival) dit:

Nineties rock is in
‘Wie weet komen we er volgend jaar net zo hard op terug, maar voor nu: rock is dood’, schreven we vorig jaar op deze plek. Zul je altijd zien: de gitaar is terug op het podium, en nog veel specifieker: nineties rock is helemaal en vogue. Bully klinkt als Hole in zijn hoogtijdagen, Snail Mail, Soccer Mommy en Moaning als de beste indierock, flirtend met alles van Pavement tot Sonic Youth, en oh ja: dan was er op SXSW ook nog een daverend applaus voor noiserockproducer-van-weleer Steve Albini en Breeders-mastermind Kim Deal.

Hiphop is uit
Ja, je hoort uit alle autospeakers nog trap-beats knallen, maar een jaar geleden waren het de rappers waarvoor de langste rijen waren in Austin. Nu lijken de echt grote hiphop-artiesten SXSW over te slaan (oké, behalve Rae Sremmurd) en komt er geen hond af op de kleinere hiphop-showcases. Dat gaat er ongetwijfeld toe leiden dat de toestroom nieuwe acts opdroogt, en nieuwe rappers niet hun weg naar de mainstream vinden. Alleen nieuwe ontdekking Duckwrth zou nog wel eens een crossoveract kunnen blijken. Wie weet komen we er volgend jaar net zo hard op terug, maar voor nu: hiphop is dood.

32.500 man op Woo Hah dit jaar toch? Ik vrees dat ze er bij 3voor12 nog op terug komen ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.444
5.199
Maar ik hoop gewoon met jullie mee op een toekomst met meer gitaren hoor ;) Vanavond maar weer eens The Gaslight Anthem aan het werk zien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.979
6.278
Voor wat het waard is; 3voor12 schreef na SXSW (showcasefestival) dit:

Nineties rock is in
‘Wie weet komen we er volgend jaar net zo hard op terug, maar voor nu: rock is dood’, schreven we vorig jaar op deze plek. Zul je altijd zien: de gitaar is terug op het podium, en nog veel specifieker: nineties rock is helemaal en vogue. Bully klinkt als Hole in zijn hoogtijdagen, Snail Mail, Soccer Mommy en Moaning als de beste indierock, flirtend met alles van Pavement tot Sonic Youth, en oh ja: dan was er op SXSW ook nog een daverend applaus voor noiserockproducer-van-weleer Steve Albini en Breeders-mastermind Kim Deal.

Hiphop is uit
Ja, je hoort uit alle autospeakers nog trap-beats knallen, maar een jaar geleden waren het de rappers waarvoor de langste rijen waren in Austin. Nu lijken de echt grote hiphop-artiesten SXSW over te slaan (oké, behalve Rae Sremmurd) en komt er geen hond af op de kleinere hiphop-showcases. Dat gaat er ongetwijfeld toe leiden dat de toestroom nieuwe acts opdroogt, en nieuwe rappers niet hun weg naar de mainstream vinden. Alleen nieuwe ontdekking Duckwrth zou nog wel eens een crossoveract kunnen blijken. Wie weet komen we er volgend jaar net zo hard op terug, maar voor nu: hiphop is dood.

Ook punkbandjes als IDLES en Shame maken een gigantische opmars trouwens. Overal in elke uithoek van rock zijn er wel leuke dingen aan het gebeuren nu. Hip hop is niet dood joh, we hebben gewoon peak trap-rap bereikt en artiesten als Tyler, The Creator en Kanye West zijn zich al aan het innoveren naar een nieuwere sound weg van de 808's.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.444
5.199
Maar die gigantisch opmars valt toch wel mee.. ik zie ze nog steeds in de kleine zaaltjes staan. Grote jongens komen nauwelijks meer door.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Maar die gigantisch opmars valt toch wel mee.. ik zie ze nog steeds in de kleine zaaltjes staan. Grote jongens komen nauwelijks meer door.

IDLES en Shame maken het soort gitaarmuziek dat nooit groter zal worden dan Paradisio. Maar dat zou vroeger niet anders zijn geweest in de jaren dat gitaarmuziek wel de dominante factor was. Imagine Dragons, Kensington zijn idd wel zo'n beetje de laatste fors doorbrekende gitaaracts. Nothing but Thieves, Wolf Alice en een Gang of Youths timmeren ook wel aan de weg en zouden best groter kunnen worden , al denk ik niet in de orde van grote van een Kings of Leon of Queens of the Stone Age.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Zo, eindelijk tijd gehad om eens fatsoenlijk in het blokkenschema te duiken. Het valt me reuze mee. De ergste dingen vind ik de vaker genoemde overlap tussen BROCKHAMPTON en The War On Drugs. Daarnaast vind ik de clash Stormzy - HO99O9 - Grizzly Bear zeer vervelend. Ik kies uiteindelijk denk ik voor Grizzly Bear, maar voornamelijk HO99O9 wil ik ook echt eens live meemaken. Goed. Hierbij mijn programma. Het wordt vooral, zoals ook bij zovelen, op vrijdag steeds op en neer gaan. Bij mij gelukkig wel bijna de hele dag tussen de India en Bravo, heel goed te doen dus. Daarnaast staat Bonobo ook geprogrammeerd tussen allerlei acts die ik wil zien, maargoed. Op het festival zelf worden de knopen pas echt doorgehakt!

Vrijdag
13:00 - 14:00 Bazart (Bravo)
14:00 - 15:00 Rolling Blackouts Coastal Fever (India)
14:45 - 15:45 Death From Above (Bravo)
15:50 - 16:50 Protomartyr (India)
16:45 - 17:45 Nils Frahm (Bravo)
18:30 - 19:30 BROCKHAMPTON (Bravo)
19:15 - 20:30 The War On Drugs (Alpha)
21:15 - 23:00 Gorillaz (Alpha)
01:15 - 02:30 Fatima Yamaha (Bravo)

Zaterdag
13:20 - 14:20 DeWolff (Heineken)
14:15 - 15:00 Nakhane (X-Ray)
15:10 - 16:10 Rhye (Heineken)
15:45 - 16:45 Bonobo (Alpha)
17:00 - 18:00 Grizzly Bear (Heineken)
18:30 - 19:45 Nile Rodgers & Chic (Bravo)
21:00 - 22:00 Miles Kane (Heineken)
21:45 - 23:00 N*E*R*D (Alpha)
01:00 - 02:00 SOPHIE (X-Ray)

Zondag
12:15 - 13:05 Marlon Williams (Lima)
13:10 - 14:10 Spinvis (Heineken)
15:15 - 16:00 Joost (X-Ray)
16:30 - 17:45 Patti Smith (Heineken)
18:00 - 19:00 Ezra Furman (Lima)
19:00 - 20:00 Nick Murphy (Heineken)
20:00 - 21:00 Agar Agar (India)
21:45 - 23:00 Kendrick Lamar (Alpha)
00:30 - 01:30 San Holo (India)

Iedere dag dus genoeg dingen te zien! Op voorhand dacht ik dat ik het programma niet helemaal je van het vond ten opzichte van de afgelopen jaren, maar eigenlijk wil ik nu meer zien dan ooit geloof ik zo. Het aftellen is begonnen hoor :)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.553
840
Dit word mijn looproute!
Vrijdag, als alles gaat lukken word het echt een gruwelijke festivaldag!!
The fever 333 - bazart - klein stukje rbcf - death from above - the wombats - Nils Frahm of George Fitzgerald - Lauv - half uur brockhampton - dan duik ik het voorvak in voor the war on drugs en the gorillaz - Fatima Yamaha - avalon Emerson

Zaterdag
Luwten - de wolff - nakhane - klein stukje sofi Tukker tenzij het heel leuk is - bonobo - grizzly bear - Nile Rodgers - stukje txarango - uurtje richy hawtin - nerd

Zondag
Spinvis - chase atlantic - protoje - Patti Smith en als het toch niet helemaal mijn ding is naar de dma’s - ezra furman - Nick murphy - agar agar - en dan ben ik er nog niet uit ik den een stukje king gizzard en daarna naar Kendrick of naar zeal en ardor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.393
1.868
Mijn route, globaal:

Vrijdag: The Fever 333, RBCF, Death From Above, Protomartyr, George Fitzgerald, Brockhampton, Maribou State, Bicep en Gorillaz. Die laatste clash is afschuwelijk.

Zaterdag: Luwten, Dewolff, Trixie Whitley, Bonobo/ Stormzy, Portico Quartet, Nile Rodgers/ David August, Richie Hawtin, Floating Points

Zondag: Spinvis, Amenra/Protoje, Patti Smith, Suïcide Boys, Agar Agar en Kendrick Lamar.

Sommige knopen worden ter plekke doorgehakt. Maar mooi en vol programma weer.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
Vraagje, 2 leuke vriendinnen van ons zijn door verandering van plannen nog op zoek naar een kaartje. Mochten jullie wat weten of horen dat iemand zijn of haar kaartje kwijt wil, dan hoor ik het graag ?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.553
840
Ik begreep van vrienden dat er vorig jaar in de laatste week voor het festival nog zat kaarten op swap komen...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
Klopt, maar dan is het wel nog even geluk hebben. Maar ze houden TicketSwap ook in de gaten, maar zoals je nu al ziet, er staat niks op ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
Zo, maar eens even serieus naar het schema gekeken..... wat een aantal nare keuzes zeg......
Vrijdag:
Protomartyr en dan over naar Nils Frahm. 5 minuten overlap.... gelukkig wel India naar Bravo.....
Brockhampton, War on Drugs, Maribou State, Bicep, Gorillaz, Blaudzun, Warhaus.... hoe verzin je het..... gaat echt afhangen van het moment, hoe de optredens zijn, is het boeiend genoeg om het af te kijken, hoe is het fysiek etc.....
Voor nu en realistisch bekeken: Brockhampton, Maribou State en Gorillaz.
Zaterdag:
Valt mee, 1 x haast vanaf Bonobo naar Ho99o9. Verder Nile Rodgers en David August, maar beide geen mustsees. Daarna even een gat tot NERD, dan maar James Bay??? Of iemand nog tips?
Zondag:
Moose Blood of Spinvis, waarschijnlijk beide even..... Patti Smith en Amber Run, waarbij de laatste het niet gaat worden. Dan $uicide Boy$ en Nick Murphy..... misschien beide even. Afhankelijk van het optreden van $B of ik nog even Nick Murphy ga kijken ook omdat ik toch graag Dua Lipa wil zien. Daarna weer een vervelende clash..... Zeal & Ardor en Kendrick Lamar, hier ben ik echt nog niet uit. Z&A stopt wel eerder, maar vanaf India naar Alpha is nog net thank you Lowlands meepakken......
En dan ook nog als playlist in Spotify ?
https://open.spotify.com/user/marchaasjes/playlist/4Q2zPaMMN2bTdFoimMIo1C?si=WdUmzfgWTbePrRNOFme7Cg
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.028
601
Zaterdag:
Valt mee, 1 x haast vanaf Bonobo naar Ho99o9. Verder Nile Rodgers en David August, maar beide geen mustsees. Daarna even een gat tot NERD, dan maar James Bay??? Of iemand nog tips?
Met Sons of Kemet, The Lemon Twigs, Richie Hawtin en Miles Kane staan in dat gat toch een hoop leuke namen hoor!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik kom momenteel op dit uit

https://clashfinder.com/s/ll2018/?user=Wessel&

Iemand nog tips wat ik niet mag missen?
Heb op de laatste dag maar één must see...
Ik heb liever de meeste toppers op de laatste dagen en niet al op de vrijdag...

Blauw zijn nog keuzes, rood laat ik waarschijnlijk schieten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
@Marc wrote:
Zaterdag:
Valt mee, 1 x haast vanaf Bonobo naar Ho99o9. Verder Nile Rodgers en David August, maar beide geen mustsees. Daarna even een gat tot NERD, dan maar James Bay??? Of iemand nog tips?

Met Sons of Kemet, The Lemon Twigs, Richie Hawtin en Miles Kane staan in dat gat toch een hoop leuke namen hoor!

Top, ga ik nog even checken. Thanks!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.281
10.822
Ik kom momenteel op dit uit

https://clashfinder.com/s/ll2018/?user=Wessel&

Iemand nog tips wat ik niet mag missen?
Heb op de laatste dag maar één must see…
Ik heb liever de meeste toppers op de laatste dagen en niet al op de vrijdag…

Blauw zijn nog keuzes, rood laat ik waarschijnlijk schieten.

Ik kan Dewolff op zaterdag nog erg aanraden. Vind ik zelf een van de beste (zo niet beste) live band van Nederland. Heerlijke bluesrock met een rauwer randje. Perfect om je festivaldag mee op te starten.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Zeal and ardor ook zeker aanrader, gisteren in Roemenië gezien en was een geweldig optreden! Soort mix tussen metal en bluesrock of iets, iedereen moet ze zien!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken