Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
http://www.rollingstone.com/music/news/foo-fighters-record-five-new-songs-in-austin-20151012
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
‘Foo Fighters touren niet in 2016’
Plottwist. Het wordt weer eens spannend rondom Foo Fighters. Andy Copping, boeker van Download Festival en promotor van Live Nation, beweert dat de band niet gaat touren in 2016.

In een Twitter-conversatie meldt Copping dat Foo Fighters niet beschikbaar zijn in 2016. Een oplettende Twitteraar merkte op echter dat de band had beloofd Glastonbury in te halen na de afzegging van dit jaar (net als Pinkpop en Rock Werchter). De promotor durft echter te wedden dat ze die afspraak niet na gaan komen.

Foo Fighters moesten dit jaar enkele optredens afzeggen na een beenbreuk van zanger Dave Grohl. Onder andere Pinkpop, Rock Werchter en Glastonbury werden geschrapt van het schema. Meteen al doken berichten op dat de band in 2016 het legendarische Engelse festival alsnog zou headlinen.

Ook voor Pinkpop 2016 en Rock Werchter 2016 werden Foo Fighters al met potlood genoteerd. Het is niet bekend of het ‘niet touren’ van de groep alleen gevolgen heeft voor Glastonbury. Of Andy Copping zijn weddenschap wel of niet wint zal de tijd moeten uitwijzen.
http://festileaks.com/2015/10/foo-fighters-touren-niet-in-2016/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Staat een teller op de website van de Foo's....

Over 24 uur een mededeling.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Staat een teller op de website van de Foo’s….

Over 24 uur een mededeling.
Ik denk dat het over een aankondiging van Aziatische tour data gaat ivm de achtergrond met de “Chinese Foo Hond”.
https://en.wikipedia.org/wiki/Foo_Dog
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Staat een teller op de website van de Foo’s….

Over 24 uur een mededeling.

24 dagen. Lijkt me sterk dat het over een Aziatische tour gaat, is toch wel heel veel anticipatie voor zoiets.

Nieuwe plaat wordt overal genoemd, aangezien het achtergrondgeluid doet denken aan studiosessies en de band recent nog nummers opgenomen heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Paddy wrote:
Staat een teller op de website van de Foo’s….

Over 24 uur een mededeling.


24 dagen. Lijkt me sterk dat het over een Aziatische tour gaat, is toch wel heel veel anticipatie voor zoiets.

Nieuwe plaat wordt overal genoemd, aangezien het achtergrondgeluid doet denken aan studiosessies en de band recent nog nummers opgenomen heeft.
gips eraf, dachten ze bij radiojournaal op 3fm?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.509
784
Moest die lang gips dragen, haha.
Meestal is dat iets van 6 weken.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Gips eraf lijkt me inderdaad sterk.. Ze zouden in de Ziggo toch zonder troon optreden? Zonder troon met je been in het gips lijkt me nogal onhandig haha
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Volgens mij is hij al lang uit het gips en heeft hij alleen nog die spalk/die vreemde grote schoen aan.

Ben inderdaad benieuwd wat het gaat worden in de Ziggo Dome, met of zonder troon. De catwalk is waarschijnlijk ingekort, net als bij de Amerikaanse shows.
Verwacht in ieder geval niet dat Dave over het podium vliegt, rent en springt. Rustig staan en lopen (zoals vroeger) zou moeten kunnen na bijna 5 maanden. Misschien dat hij die spalk / troon nog steeds heeft, omdat hij zich anders niet kan inhouden. Beetje uit zelfbescherming.
 

Sav

Playlistbediener
12 okt 2014
29
0
Er waren inderdaad "honderden extra tickets" in de verkoop gegaan, heb er niet bij na gedacht dat dat dan betekent dat er waarschijnlijk geen catwalk is, jammer. :(
 

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
Deuren gaan donderdag om 18.00 uur open en ik verwacht rond 17.00 uur bij de Ziggo te arriveren. Sta ik dan nog een beetje voorin denken jullie? Of is het halverwege in de zaal aanschuiven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Deuren gaan donderdag om 18.00 uur open en ik verwacht rond 17.00 uur bij de Ziggo te arriveren. Sta ik dan nog een beetje voorin denken jullie? Of is het halverwege in de zaal aanschuiven.
Ik zou niet weten hoeveel hordes er vanaf de middag gaan bivakkeren voor de ingang... Maar dat zal toch niet...
 

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
Poeh ik hoop van niet, zou jammer zijn als ik ergens halverwege / achterin sta :(
 

Sav

Playlistbediener
12 okt 2014
29
0
Deuren gaan donderdag om 18.00 uur open en ik verwacht rond 17.00 uur bij de Ziggo te arriveren. Sta ik dan nog een beetje voorin denken jullie? Of is het halverwege in de zaal aanschuiven.

Ik zat er ook aan te denken om rond half 5/5u in de rij te gaan staan. Ik hoop ook op nog een beetje goede plekken, Ziggo Dome is wel erg groot natuurlijk en hordes fangirls hebben ze ook niet, vergeleken One Direction dan zegmaar. Vriendin van mij stond bij Linkin Park ongeveer een uur van tevoren in de rij en stond toen nog halverwege de zaal. Bij Editors was het helemaal rustig maar dat was dan ook niet uitverkocht. Lastig te zeggen dus!

Aan de andere kant moet je al zo'n 6u staan dus als je nog eerder gaat zijn je benen helemaal lam tegen de tijd dat FF überhaupt beginnen. Er zullen heus wel fans voor de deur bivakkeren vanaf 11u s'ochtends en ook al ben ik wel die-hard fan, voor mij heeft dat wachten niet echt toegevoegde waarde.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
lol je gaat zelf morgen naar Editors

Jah, wil ff Racing Rats horen. Owee als ze die niet spelen. Weet iemand hoe laat ze die ongeveer in hun set spelen? Weet ik welke trein ik moet nemen.

Hun nieuwe album is trouwens de slechtste plaat van het jaar tot nu toe. Maar dat is slechts mijn mening.
 

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
maetrik wrote:
Deuren gaan donderdag om 18.00 uur open en ik verwacht rond 17.00 uur bij de Ziggo te arriveren. Sta ik dan nog een beetje voorin denken jullie? Of is het halverwege in de zaal aanschuiven.


Ik zat er ook aan te denken om rond half 5/5u in de rij te gaan staan. Ik hoop ook op nog een beetje goede plekken, Ziggo Dome is wel erg groot natuurlijk en hordes fangirls hebben ze ook niet, vergeleken One Direction dan zegmaar. Vriendin van mij stond bij Linkin Park ongeveer een uur van tevoren in de rij en stond toen nog halverwege de zaal. Bij Editors was het helemaal rustig maar dat was dan ook niet uitverkocht. Lastig te zeggen dus!

Aan de andere kant moet je al zo’n 6u staan dus als je nog eerder gaat zijn je benen helemaal lam tegen de tijd dat FF überhaupt beginnen. Er zullen heus wel fans voor de deur bivakkeren vanaf 11u s’ochtends en ook al ben ik wel die-hard fan, voor mij heeft dat wachten niet echt toegevoegde waarde.

Als je bij Linkin Park een uur van tevoren in de rij staat en dan halverwege eindigt zal het bij Foo Fighters niet beter zijn vrees ik. Ik red het niet om eerder te komen dus hopelijk heb ik geluk....
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik ga donderdag ook naar de Ziggo Dome maar helaas vanwege verplichtingen op de uni tot half 5 in maastricht. wordt dus een race tegen de klok, voorprogramma heb ik voor mezelf afgeschreven, hoe tof ik Trombone Shorty ook vindt jammergenoeg. Daarentegen mag wel vermeldt worden dat de Ziggo echt een goede zaal, vanwege de grootte/verhoudingen van de zaal sta je eigenlijk overal wel goed. Heb me bij Black Sabbath althans prima vermaakt aan de bar :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken