Alcatraz Open Air 2024

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
265
450
Dit is onze Running Order (wachten op de official):

In het groen: onze prioriteit
Blauw: we proberen het te zien
Paars: kan zijn maar niet vereist


Zaterdagochtend bezoeken we de stad voor het FINNTROLL-concert. Zijn er interessante plaatsen om te bezoeken in Kortrijk?
Je kan altijd een bezoekje brengen aan brouwerij Omer Vander Ghinste op slechts 5 kilometer van het festivalterrein. Aanrader! (Best online reserveren)

Kortrijk zelf is niet echt interessant.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
8
21
Ik zie op de site dat het mogelijk is om COINS te kopen.
Bijvoorbeeld 10 COINS voor 31,00 €, MAAR bier is tegen welke prijs? voedsel?... Dank aan jou
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ik zie op de site dat het mogelijk is om COINS te kopen.
Bijvoorbeeld 10 COINS voor 31,00 €, MAAR bier is tegen welke prijs? voedsel?... Dank aan jou
De “gouden standaard” op festivals is 1 bier = 1 munt. Groot bier of speciaalbier meestal 1,5 of 2 munten. Wat betreft de etensprijzen, dat zal sterk variëeren met wat je kiest. Patatje misschien 2 munten, dure maaltijden 5 of 6 munten. Maar dan krijg je ook iets goeds! Op Alcatraz specifiek ben ik zelf overigens nog nooit geweest, dit is wat ik gewend ben van andere Belgische festivals. Anderen met meer Alcatraz ervaring zullen meer details kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Koekdoos

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Je kan altijd een bezoekje brengen aan brouwerij Omer Vander Ghinste op slechts 5 kilometer van het festivalterrein. Aanrader! (Best online reserveren)

Kortrijk zelf is niet echt interessant.
Omer, hoe liever!

(Voor de Noorderburen, Omer is plat Vlaams voor ‘Hoe meer’).
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
988
De “gouden standaard” op festivals is 1 bier = 1 munt. Groot bier of speciaalbier meestal 1,5 of 2 munten. Wat betreft de etensprijzen, dat zal sterk variëeren met wat je kiest. Patatje misschien 2 munten, dure maaltijden 5 of 6 munten. Maar dan krijg je ook iets goeds! Op Alcatraz specifiek ben ik zelf overigens nog nooit geweest, dit is wat ik gewend ben van andere Belgische festivals. Anderen met meer Alcatraz ervaring zullen meer details kunnen geven.
Klopt wat je zegt. Bier 1 muntje. Etensprijzen varieren heel sterk. Er zijn wel wat foodtrucks waar de prijzen hoger liggen.

Alcatraz heeft vorig jaar hun 'prijslijst' in de weken voor het festival online gezet, van alle foodtrucks en bars. Zo kan je wat beter rekenen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
de alcatraz bash is ook terug geopened om de laatste 2 spots te vullen.
preselecties te zien op

15 april 2023 in South of Heaven (Bilzen)
28 mei 2023 in Kid's Rhythm 'n' Blues Kaffee (Antwerpen)
10 juni 2023 in Muziekcafé Elpee (Deinze)

worden 15 maart bekend gemaakt

finale
22 juli 2023 in Hell (Diest)
2 spots?
In het programma lijkt eigenlijk nog maar 1 plek open te staan (vrijdag La Morgue)?
En vanwaar 3 preselectie-avonden als er maar 2 (of 1) spots te vergeven zijn?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
En vanwaar 3 preselectie-avonden als er maar 2 (of 1) spots te vergeven zijn?
Ik weet niet anders dan dat er bij band battles altijd meerdere rondes zijn. De winnaars van elke ronde gaan dan door naar de finale. Zo was het ook altijd in de tijd dat ik met bandjes meedeed aan dit soort battles.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Eurosong heeft toch ook 2 halve finales om uiteindelijk 1 winnaar te hebben? :p
Ik weet niet anders dan dat er bij band battles altijd meerdere rondes zijn. De winnaars van elke ronde gaan dan door naar de finale. Zo was het ook altijd in de tijd dat ik met bandjes meedeed aan dit soort battles.
Dat klinkt inderdaad wel logisch, 2 halve finales en een finale.
Ik ging ervanuit dat iedere ronde een winnaar zou opleveren, zoals bv. bij de tremplins van Durbuy Rock Festival het geval is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Dat klinkt inderdaad wel logisch, 2 halve finales en een finale.
Ik ging ervanuit dat iedere ronde een winnaar zou opleveren, zoals bv. bij de tremplins van Durbuy Rock Festival het geval is.
ik denk dat het iedere van de 3 voorrondes 1 jury en 1 publiekskandidaad wordt gekozen en dan bij de finale weer hetzelfde
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Niet te lang wachten met kaarten bestellen
Bekijk bijlage 8378
Leuk! al ga ik ze wel bekijken op het festival zelf denk ik. Is Alcatraz zich nu zelf wat aan het uitbreiden. Ik bedoel sinds vorige jaar hell balls en is nu terug bevestigd. Nu deze aparte show onder hun. ik vind het wel een leuke ontwikkeling. of is het gewoon toeval?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Leuk! al ga ik ze wel bekijken op het festival zelf denk ik. Is Alcatraz zich nu zelf wat aan het uitbreiden. Ik bedoel sinds vorige jaar hell balls en is nu terug bevestigd. Nu deze aparte show onder hun. ik vind het wel een leuke ontwikkeling. of is het gewoon toeval?
Hatebreed had wel wat goed te maken na 3 cancels. En crowbar krijg je er ook nog bij, volgens mij kan crowbar alleen die zaal ook al vullen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
In navolging van het Graspop topic, ben ik ook wel nieuwsgierig geworden naar waar op deze line-up de meeste hype voor is. Daarom een uitnodiging aan een ieder om een dag top-3 op te stellen. Ook al ga je niet, of twijfel je nog. Stel dat je zou gaan, wat zou dan je top-3 per dag zijn? Bij voldoende reacties, zal ik een overzichtje maken naar voorbeeld van @MetalLimbo in het Graspop topic.

Ik trap af. De acts met een sterretje er achter zijn acts die ik nog nooit eerder zag.

Vrijdag top 3:
- The Ocean
- Fen*
- Monkey3

Zaterdag top 3:
- Crippled Black Phoenix*
- Columbarium*
- Pothamus*

Zondag top3:
- Opeth
- Green Lung*
- Baroness*

Voor mij een heerlijke mix tussen long time favorieten, die live voor mij altijd leveren zoals The Ocean, Opeth en Monkey3. En diverse nieuwe ontdekkingen zoals Crippled Black Phoenix, Fen en Green Lung. Zo heb ik festival line-ups het liefst. :)
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Bij mij nog even afwachten of het combi wordt of slechts 1 dag, maar ik heb mijn huiswerk wel al (grotendeels) gemaakt.

Top 3 per dag zo er ongeveer zo uitzien:

Vrijdag

1. Sylosis*
2. Saxon*
3. Channel Zero

Zaterdag

1. Testament*
2. Spiritbox*
3. 1000 Mods

Zondag

1. Clutch*
2. Green Lung*
3. Baroness*

Vooral zaterdag en zondag moeilijk om een top 3 te maken maar heb voorrang gegeven aan bands die ik nog niet zag.
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Nou, ga uiteraard niet, maar alsnog. Tussen haakjes dan hoe vaak ik ze al gezien heb, maar dat speelt ook absoluut mee met dat ik er eigenlijk niet zoveel zin in zou hebben. Heb nog wel een paar jaar nodig om het aan mezelf te verkopen, denk ik...

Vrijdag:
- The Ocean (4)
- Monkey3 (3)
- Paradise Lost*

Speciale nominatie voor Uada (1) en Brant Bjork Trio*. Vind het eigenlijk best knap dat ik PL en BBT nog niet eerder heb gezien.

Zaterdag:
- Truckfighters*
- Watain (1)
- Rituals of the Dead Hand*

Carach Angren* is ook is ook wel tof.

Zondag:
- Baroness (1)
- Green Lung*
- Mayhem (3)

En dan ook nog wel Clutch (2) en Opeth (3) (en Architects als 't moet (1)).
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken