Filmtopic

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
523
908
Helaas moet je tegenwoordig bijna alle stremming diensten hebben om het (bijna) complete aanbod aan films te kunnen zien. Wij hebben zelf thuis, Disney,, Pathe thuis, Netflix, Videoland, Prime en HBO. Vind zelf dat qua kwaliteit films de laatste twee het beste zijn, echter moet je helaas vaak bij Prime extra betalen voor sommige films.

Ik heb dus helaas geen echte (legale) oplossing met 1 goede streamingdienst.
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.759
1.921
HBO en Sky Showtime vind ik persoonlijk de beste. Gewoon jezelf aanmelden en aan het einde van de proefperiode opzeggen. Dan betaal je niets. En dat kun je na verloop van tijd weer herhalen. Weet alleen niet hoeveel tijd er tussen moet zitten. Heb dit al een paar keer gedaan bij Prime vanwege de series Hunters Bosch Legacy en Jack Ryan...
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.882
7.878
Komende zomer weer even een maandje of twee HBO voor House of the Dragon S02. Meteen wat filmpjes meepakken.

Rest van het jaar zonder streamingdiensten en af en toe wat blurays inkopen om vooruit te kunnen. Handig om het ten alle tijden te kunnen kijken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.363
3.992
Videoland zal het vast ook goed doen bij een aantal forumgenoten hier 😅.
Ik kijk zelf vooral naar HBO, Disney+ en Netflix. Af en toe wat pareltjes op Prime. Het ligt er een beetje aan wat voor 'n type films je graag kijkt. HBO heeft wel een kwalitatief sterk aanbod. Disney+ regelmatig blockbusters en Netflix steeds meer eigen producties. Prime is soms maanden wachten, totdat er iets tofs bijkomt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PJ

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Hier ook een flink scala aan streaming diensten: Netflix, Disney+, HBO Max, Prime Video, Cinemember en Criterion Channel. Vooral die laatste is een goudmijn als het om klassieke cinema gaat (wel even een abbo maken met een US Apple ID, is in Europa eigenlijk niet beschikbaar 😬).

Op Prime na overigens allemaal gedeelde abonnementen, anders is het wel erg gortig qua kosten.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
268
118
Weet iemand eigenlijk wanneer HBO Max naar België zou komen? Ze hebben gezegd 2024 maar ik ben ongeduldig haha
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.363
3.992
Weet iemand eigenlijk wanneer HBO Max naar België zou komen? Ze hebben gezegd 2024 maar ik ben ongeduldig haha


Mijn Vlaamse en Waalse maten hebben hier al regelmatig seriesweekenden gehad met o.a. Succession (na The Wire misschien wel de beste serie ooit), His Dark Materials, Euphoria en nog zoveel meer.
 
  • Geweldig
Waarderingen: b_lars

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
523
908
Hier ook een flink scala aan streaming diensten: Netflix, Disney+, HBO Max, Prime Video, Cinemember en Criterion Channel. Vooral die laatste is een goudmijn als het om klassieke cinema gaat (wel even een abbo maken met een US Apple ID, is in Europa eigenlijk niet beschikbaar 😬).

Op Prime na overigens allemaal gedeelde abonnementen, anders is het wel erg gortig qua kosten.
Cinemember kende ik helemaal niet, zie dat het aanbod erg interessant is. Binnenkort maar is uitproberen.

Criterion channel kende ik ook niet, maar dat is dus lastig als je geen Apple ID hebt?
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
268
118


Mijn Vlaamse en Waalse maten hebben hier al regelmatig seriesweekenden gehad met o.a. Succession (na The Wire misschien wel de beste serie ooit), His Dark Materials, Euphoria en nog zoveel meer.
Voor mij is Succession zelfs de beste serie ooit, en ik denk dat de Golden Globes mijn mening precies wel delen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Cinemember kende ik helemaal niet, zie dat het aanbod erg interessant is. Binnenkort maar is uitproberen.

Criterion channel kende ik ook niet, maar dat is dus lastig als je geen Apple ID hebt?
Het zal vast met een VPN ook wel kunnen, maar de tip die ik kreeg was om een Apple ID in de VS aan te maken om daarmee de app op mijn Apple TV te kunnen downloaden. In die app kon ik vervolgens eenvoudig aanmelden en ook de betaling via mijn Nederlandse Apple ID laten lopen. Kijkt en zoekt ook wat fijner via de Apple TV dan vanuit de browser.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

zworp3

Support act
17 mei 2018
869
570
Het zal vast met een VPN ook wel kunnen, maar de tip die ik kreeg was om een Apple ID in de VS aan te maken om daarmee de app op mijn Apple TV te kunnen downloaden. In die app kon ik vervolgens eenvoudig aanmelden en ook de betaling via mijn Nederlandse Apple ID laten lopen. Kijkt en zoekt ook wat fijner via de Apple TV dan vanuit de browser.
Kun je dan op je Apple TV Criterion Channel kijken zonder een VPN te gebruiken? En moet je dan van Apple ID switchen als je Criterion Channel wil gebruiken?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.378
6.625
Ook weer even een rijtje van de laatste tijd neerzetten.

The Old Oak wat waarschijnlijk de laatste film van Ken Loach is. Lekker maatschappij kritisch, maar wel warm. De film gaat over vluchtelingen die in een oud en arm Engels dorpje gezet worden. Ze worden verschillend behandeld door de dorpbewoners. Erg mooi gebracht en een film met veel emoties. Hoe het uiteindelijk wordt gebracht is te hoopvol en te warm voor in het echte leven, maar wel een mooie boodschap. De rest van de film qua interacties voelde heel erg realistisch. Aanrader!

Napoleon ook gezien. Veldslagen mooi in beeld gebracht, net zoals zijn levensloop. Zijn relatie met Josephine was de rode draad van het verhaal. Daardoor kreeg je wel een beetje dat de film op 2 benen hinkte. Gaat het nu meer over Napoleon zijn leven of over de relatie? Het politieke spelletje kwam er maar bekaaid van af vond ik zelf. Jammer, want dat vind ik juist het interessantste over de Franse periode rond 1800. Maar die veldslagen, wauw. Overzichtelijk maar tegelijkertijd de paniek en chaos goed in beeld gebracht. Heel nice.

Howl's Moving Castle. Vanwege de nieuwe film van Hayao Miyazaki worden ook een paar oudere films van hem gedraaid. Waaronder dus deze. Ik moet benzene dat ik nog nooit een film van hem heb gezien of in dit genre en dit leek me een mooie eerste gelegenheid. Ik vond het belerend en iets te uitleggerig, maar mooi, kleurrijk en gaaf verhaal. Dat vanaf het begin sommige dingen gewoon zo zijn in die wereld en niet worden uitgelegd (het lijkt normaal, maar ineens praten vuur en dergelijke wordt niet raar van opgekeken en dergelijke), vind ik wel fijn. Mooie eerste ervaring met dit soort films, binnenkort ga ik zeker Spirited Away eens proberen!

(Vanavond misschien Marie-Antoinette proberen, ook in de bios want er is een nieuwe Sofia Coppola)
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

zworp3

Support act
17 mei 2018
869
570
Ik heb Mubi nog niet langs zien komen, daar kijk ik graag naar, maar je moet dan wel echt van minder mainstream films houden. De site https://whatsonmubi.com/ is dan handig in combinatie met een VPN.

Verder gebruik ik voor het kiezen van een film ook wel https://www.moviemeter.nl/on-demand. Daar kan ik zien welke films recent zijn toegevoegd op een dienst of gericht zoeken, zoals: een comedy onder de 90 minuten of: een goed gewaardeerde film uit de jaren '70.

Aangezien de vraag in eerste kwam van iemand die Pathé Thuis gebruikt, wat betreft transactie-VOD (dus waar je per film betaalt) vind ik Pathé Thuis wel echt het beste werken, maar soms staan er op meJane, iTunes of Google TV films die niet op Pathé Thuis staan. Je kunt Moviemeter of justwatch.com gebruiken om te vinden op welke dienst een film staat. Aparte dienst is nog Picl, dit is een dienst waarop in samenwerking met filmdistributeurs en filmtheaters films te zien zijn die in de filmtheaters draaien, wel meestal iets duurder dan een film die al voorbij de bioscoop is.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
621
461
Ik heb Mubi nog niet langs zien komen, daar kijk ik graag naar, maar je moet dan wel echt van minder mainstream films houden. De site https://whatsonmubi.com/ is dan handig in combinatie met een VPN.

Verder gebruik ik voor het kiezen van een film ook wel https://www.moviemeter.nl/on-demand. Daar kan ik zien welke films recent zijn toegevoegd op een dienst of gericht zoeken, zoals: een comedy onder de 90 minuten of: een goed gewaardeerde film uit de jaren '70.

Aangezien de vraag in eerste kwam van iemand die Pathé Thuis gebruikt, wat betreft transactie-VOD (dus waar je per film betaalt) vind ik Pathé Thuis wel echt het beste werken, maar soms staan er op meJane, iTunes of Google TV films die niet op Pathé Thuis staan. Je kunt Moviemeter of justwatch.com gebruiken om te vinden op welke dienst een film staat. Aparte dienst is nog Picl, dit is een dienst waarop in samenwerking met filmdistributeurs en filmtheaters films te zien zijn die in de filmtheaters draaien, wel meestal iets duurder dan een film die al voorbij de bioscoop is.
Thanks! Ik ga er gebruik van maken. Het is soms echt even zoeken, met name als je een film van onder de 2 uur wilt kijken en daarop wilt filteren.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Kun je dan op je Apple TV Criterion Channel kijken zonder een VPN te gebruiken? En moet je dan van Apple ID switchen als je Criterion Channel wil gebruiken?
Yep, zonder VPN en zonder van Apple ID te switchen.
Aparte dienst is nog Picl, dit is een dienst waarop in samenwerking met filmdistributeurs en filmtheaters films te zien zijn die in de filmtheaters draaien, wel meestal iets duurder dan een film die al voorbij de bioscoop is.
Picl gebruik ik ook af en toe. Sommige arthouse films zijn daar al heel snel te zien en je steunt er ook nog eens je favo filmhuis mee. Fijne dienst.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
523
908
The Old Oak wat waarschijnlijk de laatste film van Ken Loach is. Lekker maatschappij kritisch, maar wel warm. De film gaat over vluchtelingen die in een oud en arm Engels dorpje gezet worden. Ze worden verschillend behandeld door de dorpbewoners. Erg mooi gebracht en een film met veel emoties. Hoe het uiteindelijk wordt gebracht is te hoopvol en te warm voor in het echte leven, maar wel een mooie boodschap. De rest van de film qua interacties voelde heel erg realistisch. Aanrader!
Ben zelf eergisteren naar the old oak geweest, inderdaad erg mooie en soms emotionele film. Ik vond het zelf af en toe iets te ver staan van de werkelijkheid en soms bijkomende problematiek, maar kreeg wel enorm de behoefte na de film om iedereen op straat gedag te zeggen en met mensen uit de buurt te praten.

En het acteer werk was niet altijd even sterk (maar dat is ook logisch met geen ervaren acteurs).
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Vanavond gaan de tickets voor IFFR in de verkoop! Zijn er hier nog meer mensen die daar heen gaan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.388
1.860
Ik ben deze week naar Das Lehrerzimmer geweest, van Ilker Catak.

Heel erg de moeite waard, alles gefilmd binnen één schoolgebouw. Beklemmend en ongemakkelijk.

Overigens wist ik niet dat dit topic bestond hier. Leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.378
6.625
Vanavond gaan de tickets voor IFFR in de verkoop! Zijn er hier nog meer mensen die daar heen gaan?
Hmmm, misschien wel verleidelijk. Even kijken qua planning.
Ik ben deze week naar Das Lehrerzimmer geweest, van Ilker Catak.

Heel erg de moeite waard, alles gefilmd binnen één schoolgebouw. Beklemmend en ongemakkelijk.

Overigens wist ik niet dat dit topic bestond hier. Leuk.
Ja, die staat ook nog hoop op mijn lijstje. Ik had misschien alleen nog een zetje nodig, misschien dat dit hem wel is ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Ik ben deze week naar Das Lehrerzimmer geweest, van Ilker Catak.

Heel erg de moeite waard, alles gefilmd binnen één schoolgebouw. Beklemmend en ongemakkelijk.

Overigens wist ik niet dat dit topic bestond hier. Leuk.
Ook gezien een tijdje terug! Hele sterke film over hoe iets kleins fljnk kan escaleren... In mijn top 10 van 2023.

Heb je een Letterboxd account toevallig @Raskolnikov ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken